Update: Wat een geweldige timing met de huidige koudegolf! Sinds vandaag officieel beschikbaar in heel Duitsland. Meteen ook groot interview in Der Spiegel. En lees ook weer over de schandalige last minute afgelasting van een lezing aan de universiteit van Osnabrück door auteur Vahrenholt (hierr).   

Hierboven de cover van het boek “De koude zon – waarom de klimaatkatastrofe niet komt” dat uiterlijk 22 februari 2012 op Amazon.de beschikbaar zal zijn. Een of andere oscure uitgever zeker? Mis, het is Hoffmann und Kampe in Hamburg. Auteurs?  De oude rot en energie-expert Prof. Dr. Fritz Vahrenholt en de jonge aardwetenschapper Dr. Sebastian Lüning.

Pierre Gosselin van Notrickzone.com verwacht veel van dit boek: “A new book is coming out. Personally I believe it’s going to cause a political storm in Germany, if not Europe.”  Lees zijn artikel. Dankzij de eurocrisis weten we weer wie het machtigste land is op het continent en dus is dit boek een zeer hoopvolle ontwikkeling.

Je kunt nooit helemaal achterhalen waarom het ene boek een storm veroorzaakt het het andere boek niet meer dan een briesje. Als taalvirtuoos geloof ik in de simpelheid van een pakkende titel in combinatie met het lef van een gerenommerde auteur.

Test 1: een gouden regel van marketing is dat je alles wat je wilt zeggen in 7 woorden moet kunnen samenvatten.

   Koude zon. Waarom de klimaatkatastrofe niet komt.

Precies 7 woorden.

Test2:

Test2: De plakfactor – elk ding wat je in de markt zet moet SUCCES hebben

  • Simple: zeker
  • Unexpected: zeker
  • Concrete: zeker
  • Credible: zeker (zie hun bio’s)
  • Emotional: ja ze zijn begaan met onze toekomst
  • Story:  ja het boek is een verslag van een persoonlijke zoektocht

Mij hebben ze! Laat de storm maar komen.