Cees Le Pair deelt deze video van zijn vriend John Droz met ons. Het is MUST SEE. Lees hieronder ook wat Cees erbij schrijft….
Dear John, Congratulations!
This is a very illuminating lecture about the essence of science. And its educational power to be understood and to make an impression on a lay public is strong. Whether it will be remembered, as it should, remains to be seen. My experience there is rather unfavourable. When you attempt to convince a sett of people about the stupidity of buying lottery tickets in order to become rich, which requires very elementary mathematics to show how right you are, you usually succeed. Untill one week later they read in some newspaper about a bloke winning a million in the sweepstake. Then you loose 99% of your followers. But in the mean time you are absolutely right to call this a_most important message_. Recently I wrote a book. It was published in The Netherlands in November 2011 – in Dutch – with the title: ‘De toekomst achter ons’ (The future behind us). The subject of the book is: society is reversing the course of enlightenment; back to pre-scientific times. If you open my website the announcement of it with pictures of the cover, front and back, is about the first thing that meets the eye. In it I show with a multitude of examples how in all fields of life/opinion, belief, vision,/or you name it are replacing facts and conscientious computation, measurements and observations, in short meticulous science. The book does not only deal with climate and energy. The new trend pervades all realms of life. Yes it even contaminates the scientific enterprise itself as you also highlight in your lecture. The quality of education is at stake, the race to publish to acquire tenure and research funds encourages cheating with data and plagiourism, nonsens stories about Post Modern Science and PP and many more examples lead people astray. It is sad, but there realy is a new megatrend going on in Western society away form true science. Although still much lip value is paid to its importance; but only in connection with money making, preferably today, not tomorrow. We are moving back to primitive notions like feelings and beliefs. There are, as you mention already people who want to put us, who deviate from the main stream of beliefs, to death. So we may look forward to some nice witch burning before long. The March 2013 issue of the Netherlands Magazine of Physics, NTvN, had a nice review of my book. Physicists are slow but thorough (!). Your lecture shows that I am not the only one in this world who reads the signs. Usually in world history it takes some 500 to a 1000 years before a prophet’s teachings are taken seriously. So let’s remain modest about the impact of our message. This on the other hand should not keep us from spreading it around where, and whenever we can! I am glad to know that there are already two of us!
Kind regards,
Kees
Hier de link naar Cees’ boek.
Daar kun je alleen maar even stil van worden.
Hoe op middelbare scholen op VWO niveau de leerlingen afgerekend worden door leerkrachten op het hebben van een afwijkende mening is meer dan verschrikkelijk.
En dit geldt voor een heel scala aan onderwerpen, niet alleen AGW en groene energie maar ook bv Israel, Islam. De kern is dat er een continue stroom van desinformatie, onvolledige informatie en niet onderbouwd wensdenken plaats vindt.
Bij geschiedenis gaat het ook vooral om het weglaten van de relevante informatie, te vergelijken met het tonen van het stukje grafiek dat je uitkomt. Het kunnen weerleggen van standpunten door een leerling vergt zo veel tijd en geeft zo veel tegenwerking door de school-omgeving inclusief leerkrachten en daarnaast nog resulterend in een lagere punten-score dat de leerling daar mee stopt.
Eenvoudiger is enkel de bronnen te gebruiken die door de school worden uitgereikt en die enkel bestaan in het geval van AGW, uit epistels van van Dorland, WWF, Greenpeace met de daarbij behorende sites. In een paar uurtjes klaar, geen gezeur en en hoog punt.
Het maken van de vele werkstukken is slechts het uitwerken van politiek correcte lektuur.
De leerling krijgt voortdurend ingeprent:
Conformeer je aan de groep, wees niet kritisch en ga niet op zoek naar waarheid, dan zul je beloond worden. De gevolgen worden inmiddels duidelijk zichtbaar.
Baksteen
Het begint in de 2e kamer.
We zijn nu zover dat consensus belangrijker geacht wordt als origineel denken.
Het effect is besluiten waarvan de “deskundige” weet dat ze gelet op het vakgebied niet op redelijkheid gebaseerd zijn maar door de “ogen” op emotie worden doorgedrukt.
Als juristen over technische zaken roepen dat ze “het beter weten dan die ingenieurs” en vervolgens als beleidsmedewerkers een adviesrol vervullen op klimaat en energiegebied krijg je onzin beleid.
Vervolgens wordt ons verweten dat we de toekomst van de kinderen niet in beeld hebben en we dus heel slechte mensen zijn. kijk eens naar de uitspraken van meneer gore of is het goor en zijn kliek.
You ought to take part in a contest for one of the most useful blogs on the web. I will recommend this blog!
If you would like to increase your know-how just keep visiting this site and be updated with
the most up-to-date news update posted here.