Unilever margarine op het hoofd, het spel is nu echt uit!

TIME-600x800

Time Magazine zet het op de cover en ons AD wijdde daar gisteren dan weer een groot artikel aan: de oorlog tegen vet is voorbij! De orthodoxe voedingsleer begint de handdoek in de ring te gooien. Een nieuwe generatie medici en diëtisten ontdekt weer wat in de 19e eeuw nog gemeengoed was: dierlijk verzadigd vet uit vlees, melk en boter zijn zeer gezond! Vergeet al het geneuzel over olijfolie en rode wijn (de Franse paradox). Vergeet de terugtrekkende beweging van de levensmiddelenindustrie met hun goede en slechte cholesterol. Er is geen slecht cholesterol en er is geen slecht natuurlijk verzadigd vet. Er is alleen slecht industrieel bewerkt plantaardig vet. Er is maar één echte evil company en dat is Unilever met zijn CEO die hoog scoort op de Duurzame 100. Ik zeg altijd maar hoe meer gelul over CO2-neutraal, hoe meer margarine op het hoofd!

boter_ad

Terwijl Irak afglijdt naar chaos roept Obama the war on climate uit, waarover niets dan bittere spot bij niemand minder dan Dick Cheney. Pierre Gosselin, de klimaatscepticus die het hele voedingsgebeuren pas een paar maanden geleden ontdekte en die in die korte tijd zelf al 10kg afviel, noemt de klimaathoax tegenwoordig op notrickzone,com de op één na grootste wetenschappelijke dwaling ooit. Want de tientallen miljoenen doden die de pseudowetenschap van de milieubeweging opeist met verzet tegen DDT, GMO en betaalbaarzame energievoorziening, vallen compleet in het niet bij de honderden miljoenen chronisch ziek gemaakte mensen met onze van staatswege aanbevolen high carb, low fat voeding.

Nee, jong sterven mag je niet van deze industrie. Het doel is dat we oud worden maar wel tientallen jaren lijden aan hart- en vaatziekten, diabetes 2, obesitas, Alzheimer, Parkinson, depressie, reuma, kanker (ook steeds meer een chronische ziekte), ADHD, prikkelbaar darm syndroom, acne, cariës, osteoporose en noem al onze epidemieën maar op. De zorg is Rutte in het kwadraat: laat het geld rollen! Wij Calvinisten gaan een heel leven zuinigjes op vakantie, maar als we ziek worden vliegen de tienduizenden euro’s van onze spaartegoeden naar het gretig opslokkende medische complex. De zorg wordt te duur? Wat een onzin! Hier gaat het precies goed. Behalve dat het sympathiek zou zijn als er geen ziekmakend medisch complex was, waardoor we die tienduizenden euro’s gewoon konden opbrassen in onze jonge jaren en we fit bleven om gezond tot onze laatste snik naar hartenlust te part-timen.

Hieronder de video op time.com bij de huidige papieren uitgave!

Hieronder een cruciale video over verzadigd vet en de manier hoe de industrie ons is gaan vergiftigen met plantaardig vet.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Privacybeleid.
I Accept

Hoe het begon? Een Amerikaans bedrijf patenteerde een methode om olie uit katoenzaad te persen. Voorheen was dat afval. Nu had je een zee van gratis olie. Van biodiesel had nog niemand gehoord dus wat doe je ermee? Je hardt het vet en je maakt er Crispo van en je praat huisvrouwen aan dat roomboter zo 19e eeuw is en dat in taart- en koekjesdeeg voortaan Crispo moet stoppen en dat je in die troep ook moet braden. Kan het zijn dat we in Nederland een bedrijf hebben dat op soortgelijke wijze ons aan de margarine heeft gekregen of vergis ik me? Zo erg zelfs dat Nederlanders als enige volk zonder gene boter zeggen als ze margarine bedoelen (ik ben half Duits en ik gruw daarvan). En nu de olijfolie oprukt komen ze nog snel met vloeibare margarine want je zou maar eens marktaandeel verliezen. De cholesterolhoax is vol omarmd en Becel is een kaskraker. Daar zit tegenwoordig ook Omega3 in. Dat is ook echt gezond. Maar je gaat toch geen vergif eten omdat er een gezonde toevoeging in zit? O ja en wie was ook al weer hoofdsponsor van de Hartstichting? Precies….

Even een snelle koopgids voor mensen die terecht voor hun gezondheid vrezen:

  • Koop producten die er in overgrootmoederstijd ook al waren
  • Maak je niet druk om E-nummers of al dan niet biologisch: we worden niet vergiftigd met sporenstofjes, maar met de bulk wat ons als gezond wordt aangeprezen
  • Eet naast je biefstukje en kipfiletje, juist veel vet vlees en orgaanvlees… Eskimo’s waren kerngezond…
  • Eet veel vette vis
  • Eet elke dag minstens één ei
  • Eet veel kaas
  • Eet veel andere gefermenteerde producten zoals zuurkool, zure room etc.
  • Eet veel roomboter, ja met mate maar wat is de juiste maat? Denk eerder aan een half pak per week….
  • Neem geen supplementen maar Google om te zien in welk product een bepaalde stof veel in zit. 3 eieren per dag en je hebt genoeg jodium, eet regelmatig aubergine en je hebt genoeg foliumzuur, eet veel roomboter en je hebt je selenium, eet vette vis en je hebt je omega 3.
  • Bakken uitsluitend in harde natuurlijke vetten: roomboter, geklaarde boter, kokosolie of reuzel
  • Frituren uitsluitend in ossewit
  • Nóóit bakken met zonnebloemolie en andere meervoudig onverzadigde vetten
  • In olijfolie bakken alleen op matig vuur
  • In salades olijfolie of room als basis voor saus
  • Wen je smaak aan matig zoet zodat een wortel zoet voor je smaakt en een glas water met citroensap als limonade (hee waar komt die naam vandaan?)
  • Wen zo aan lage koolhydraten dat een appel of een glaasje jus d’orange of ook een koekje of broodje ook echt gevoeld wordt als dope voor je brein: voel het suikerpiekje binnenstromen: is een stuk goedkoper dan cocaïne!
  • Neem water als je basisdrank
  • Drink veel groene thee
  • Drink matig koffie
  • Drink dagelijks een glaasje bier of wijn voor de alcohol (vergeet reservatrol in rode wijn, de alcohol zelf is met mate gezond, zoals ook radioactiviteit met mate gezond is)
  • Eet regelmatig pure chocolade (meer dan 70% cacao)
  • Matig met koolhydraten en combineer met veel vet (roggebroodje met dikke plak boter of paté of kaas). Wat is matig? Laten we zeggen hoogstens de helft of liever een kwart van wat onze schijf van vijf zegt. Hoogstens twee maaltijden met carbs per dag.
  • Snack hartig (kaas & worst) en laat snoep, chips, koekjes zo veel mogelijk staan.
  • Het enige enigszins gezonde koekje bij de Albert Heijn zijn de honingstroopwafels met echte boter! Neem dat als dope voor je brein! Of een glaasje sap.
  • Eet liever noten dan granen
  • Veel koolhydraten alleen na het sporten (voor een topsporter is er geen overmaat koolhydraten)
  • Doe aan intermittent fasting en sportvasten: eet maar een beperkt aantal uren per dag en laat verder je spijsvertering rusten, doe af en toe 36 uur zonder vaste voeding en sport juist tijdens zo’n vasten dag een half uur intensief
  • Eet dagelijks wat fruit voor bepaalde vitaminen
  • Eet ook gevarieerd groente, maar doe er een vette saus bij (room, zure room, boter)
  • Wordt beslist geen vegetariër!
  • Enne oja, matig met zout is ook een hoax… nu ja matig wel maar wat is matig? Eigenlijk zo veel als je lekker vindt. Je lichaam kan zelf vaststellen of je genoeg zout hebt. We hebben nu meestal te weinig. Zie video. En zie vooral vanaf 2m00s dat er een link is tussen zoutarm dieet en overlijden bij een hittegolf! Zijn we toch weer terug bij klimaat!

Afsluitend: biofuels hebben de toekomst… want na de piek van 10 miljard aardbewoners crasht de wereldbevolking terwijl de welvarende mens van dan gezond wil eten en dus nauwelijks tarwe, mais, rijst, aardappels wil hebben. Tja wat moeten we daar dan mee? Gratis biofuel aan de pomp. Daar gaan we heen… bright future!

Door |2014-06-19T14:02:05+00:0019 juni 2014|40 Reacties

40 Comments

  1. Chemical 20 juni 2014 om 23:47 - Antwoorden

    Lecithine is een mengsel van fosfolipiden, glycolipiden en triglyceriden, een slecht gedefinieerd extract dat afkomstig kan zijn uit soja, zonnebloempitten of eieren. WGA (= Wheat Germ Agglutinin) is een lectine, een koolhydraat bindend eiwit. Overigens ik ken evenmin studies die aantonen dat lecithine plaque vorming in bloedvaten veroorzaakt. Ik laat me graag overtuigen van het tegendeel, maar kom niet aanzetten met blogs waarin men blijkbaar het verschil niet kent tussen een lipide en een eiwit.

    • T2000 21 juni 2014 om 11:36 - Antwoorden

      Chemical, dat ik ‘lecthine’ schrijf, dat komt door mijn ‘auto correct’. In de blog spreekt men gewoon van ‘lectine’.
      In de blog staan ook een paar linkjes die verwijzen naar de wetenschappelijke papers. Even lezen, doorklikken, dan weer lezen en dan ben je er!

      • Chemical 23 juni 2014 om 08:27 - Antwoorden

        Ik kan in de de post van Meijers geen linkjes vinden naar wetenschappelijke studies, dus als je me die kunt geven, heel graag.
        Bij het lezen van die blog viel me op dat er wel overeenkomsten zijn tussen CAGW aanhangers en paleodieet propagandisten: beide gaan er van uit dat er in den beginne sprake was van een ideale toestand waarin de voeding (cq het klimaat) optimaal was afgestemd op alles wat groeit en bloeit. Vervolgens heeft de mens dit aards paradijs naar de gallemiezen geholpen en wordt daarvoor gestraft met allerlei rampen en kwalen.

        • T2000 23 juni 2014 om 17:31 - Antwoorden

          Chemical,
          Weet je wat jij gemeen hebt met een AGW-protagonist? Dat je een mening over voedsel gevormd hebt en niet in de war gebracht wilt worden met daadwerkelijke feiten.
          Je gedachten verkeren in een oorspronkelijk equilibrium, door je opvoeding waarschijnlijk zo gevormd.
          Hier je nogmaals een antwoord op je vraag om wetenschap, aangezien je zelf te luit bent om door te klikken:
          Link 1: http://www.scientificamerican.com/article/celiac-disease-insights/
          Link 2: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15465648
          Link 3: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16102568
          Onderzoek 4: 1.de Punder, K.; Pruimboom, L. The Dietary Intake of Wheat and other Cereal Grains and Their Role in Inflammation. Nutrients 2013, 5, 771-787.

          Onderzoek 5: 2.Kelly SAM, Summerbell CD, Brynes A, Whittaker V, Frost G. Wholegrain cereals for coronary heart disease. Cochrane Database of Systematic Reviews 2007, Issue 2. Art. No.: CD005051. DOI:10.1002/14651858.CD005051.pub2.

          Link “6: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19332085

          Zo even wat linkjes in een paar minuten “gevonden”. Ja, echt moeilijk hoor, als je met je ogen dicht leest.
          Ben benieuwd wat je nu weer te zeuren hebt om maar niet van mening te hoeven veranderen. Iets met typefoutjes weer of zo? Of nee, autoriteitsargumenten, daar ga je nu mee komen. Laat maar horen hooor…….

  2. Algert 24 juni 2014 om 11:20 - Antwoorden

    Ik heb toch enige bezwaren tegen de adviezen dat we maar wat meer vet moeten gaan eten. Vet lokt geen insuline piek uit en maakt derhalve niet insuline ongevoelig. Wat vet wel in hoge mate bevat zijn calorieen. 1 gram vet bevat nl 9 calorieen.
    1 gram koolhydraten of 1 gram eiwit bevat “slechts” 4 calorieen. Voordat iedereen begint te roepen “ja maar de koolhydraten zijn de boosdoeners!!” Ja en Nee. Ja omdat ons huidige voedingspatroon bestaat uit producten met veel koolhydraten die een zgn lage biologische waarde hebben (alle suikers, wit meel, (dus ook normale pasta) vet (of een combinatie hiervan)) wanneer koolhydraten met een lage biologische waarde gegeten wordt lokt dit de insuline piek uit. Daarentegen zijn er ook genoeg koolhydraten met een hoge biologische waarde (aardappelen, volkoren brood, Volkoren rijst, zoete aardappel, havermout, alle groentes) Wanneer je hiervan elke 3 uur iets eet en niet meer calorieeen eet dan je feitelijk nodig hebt (is uit te rekenen op internet) is er niks aan de hand. Een goede maatstaf is 50% uit Koolhydraten, 35% uit Eiwitten en 15% uit vetten. MITS dit voeding is met een hoge biologische waarde. de zgn Whole Foods in het engels. Maar overmatig vet eten en de koolhydraten minderen (want als je aan de ene kant meer van iets eet zul je langs de andere kant minder moeten eten omdat je anders over je calorieen heenschiet) is niet de juiste oplossing.

    • Moose 30 juni 2014 om 08:11 - Antwoorden

      Daarom adviseert men bij een paleo dieet gewoon te eten totdat je ‘vol’ zit en dan te stoppen. Dan is het niet nodig om op calorieeen te letten. En je voorkomt die suikerpieken in je bloed en de gevolgen daarvan.

  3. Chemical 30 juni 2014 om 06:41 - Antwoorden

    @T2000
    Nounounou…. “AGW-protagonist”, “lui”, “slechte opvoeding”, “ogen dicht lezen”, t is allemaal niet zo best. En dat alleen maar omdat ik de euvele moed heb te vragen naar een onderbouwing van je bewering dat WGA oorzaak is van plaque.
    Ik heb de artikelen waarnaar je verwijst eens doorgelezen, maar heb er geen enkel bewijs voor je stelling in kunnen vinden. Sterker nog, in die studies is de rol van WGA bij de vorming van plaques helemaal niet onderzocht:
    Link 1 verwijst naar een artikel in Scientific American dat gaat over koeliakie, er staat niets in over WGA en plaque vorming.
    Link 2, link 3 en link 6 verwijzen naar modelstudies waarin de in vitro cytotoxiciteit van WGA is onderzocht, niks over WGA en plaque.
    Artikel 5 is een systematic review over de vermeende GUNSTIGE effecten van whole-grains (conclusie: niet aantoonbaar). Niets over WGA.
    Artikel 4 is een review artikel over graan-bevattende dieten in relatie tot ontstekingen. Een paragraaf behandelt studies waarin de effecten van WGA op cellen in vitro zijn onderzocht, studies over plaque vorming worden niet genoemd.
    Over de effecten bij de mens wordt geschreven: “Human data showing the influence of WGA intake on inflammatory markers are lacking, however, antibodies to WGA have been detected in the serum of healthy individuals [56]”.
    Controleer eerst je bronnen voordat je iets roept.

  4. GuidoJ 7 juli 2014 om 13:09 - Antwoorden

    Wanneer gaan mensen nu eens het VEEL GROTERE plaatje zien. De VOOROPGEZETTE planning van dit soort zaken.. Het zijn er inmiddels ZOVEEL, dat je je afvraagt of ze een kanon naast je bed af moeten schieten, wil je wakker worden..

    Kijk naar de fraude en malversaties van Big Pharma, kijk naar de regelrechte fraude van Amerikaanse overheidsinstanties, de manipulatie en regelrechte onderdrukking door Monsanto, kijk naar ALLE valse-vlag-operaties om hun eigen agenda uit te rollen..
    Wie ik bedoel.. Nou, daar dien je dus even wakker voor te worden; maar je mag ook lekker doortukken. Geen probleem, maar ga dan niet lopen mutsen over welles, nietes. Nogmaals: er speelt een veeel en veel groter spel, laat ik het zo maar noemen.. En inderdaad dan heb ik het over ‘CONSPIRACIES’.. En voordat je begint te lachen, realiseer je dat je zélf in de grootste zinsbegoocheling leeft..!

    En weet je, die valse-vlag-operaties, worden gewoon vaak toegegeven, of komen uit.. En dan wordt er ineens moord en brand geschreeuwd.. CIA-agent verraden bijvoorbeeld (Valerie Plame), omdat ze verdomde met haar man (ambassadeur in Afrika) de Bush-doctrine te steunen, met valse verklaringen over Sadam..! Enz. enz. enz. Sleep well, or… WAKE THE FUCK UP!

Geef een reactie

Conform ons Privacybeleid maken wij gebruik van Cookies om onze website beter te laten werken. OK