Door Bauke Geersing.
Beste Giselle van Cann,
Hierboven treft u een video. Daarin wordt duidelijk gemaakt welke agenda er achter het klimaatalarmisme met de CO2- leugen zit. Ook hoe schadelijk de woke-religie is.

Giselle van Cann. (NOS)
Het bestaan van een humanitaire samenleving staat op het spel. In de video komt de misleiding, de nep- en misinformatie, de propaganda en de manipulatie aan de orde. Ook wordt duidelijk gemaakt in welke richting deze agenda de samenleving stuurt. De methoden die worden ingezet zijn het creëren van crises: klimaatcrisis, watercrisis, luchtcrisis, voedselcrisis, grondstoffencrisis, die de mensen in beweging moet zetten richting de doelen van agenda 2030.
Volgens de aanpak die van Lenin bekend is: Geef mij de middelen om een jonge generatie te beïnvloeden en ik verander de maatschappij structureel. Daarom Greta Tunberg ingezet.
De rol van de mainstreammedia en de publieke omroepen komen ook aan de orde. Getoond wordt dat die omroepen zich schuldig maken aan eenzijdige berichtgeving en daardoor optreden als ondersteuners van het klimaatalarmisme.
U weet dat ik eerder en uitvoerig heb gewezen op de eenzijdige berichtgeving van de NOS over o.m. het klimaat. Als onder uw leiding de NOS, op basis van de wetenschap van deze video, die koers niet wijzigt, dan is er geen ontkomen aan om met alle legale middelen de NOS daartoe te bewegen.
De schade van eenzijdige berichtgeving in dit domein raakt de kern van ons samenleven. De ideologie achter deze pseudowetenschap is het antihumanisme. Als de NOS voortgaat met haar eenzijdigheid, veroorzaakt dat de noodzaak de NOS in rechte te betrekken en te dwingen zich te houden aan de wettelijke verplichtingen die de NOS al zo lang verwaarloost. Uiteraard zal dat gepaard gaan met alle mogelijke publiciteit.

Bauke Geersing.
Het is twee voor twaalf. De situatie is onhoudbaar geworden. Daarom dient u uw verantwoordelijkheid te nemen en leiding te geven aan een NOS-nieuwsorganisatie die haar wettelijke taak verricht en de Nederlanders op de hoogte stelt van de waarheid d.m.v. evenwichtige, meerzijdige berichtgeving die op feiten en betrouwbare bronnen is gebaseerd.
Met vriendelijke groet,
Mr. Bauke Geersing, voormalig directeur NOS.
***





Beste Bauke, bespaar u de moeite. De Noordkoreaanse Omroep Stichting zit niet te wachten op uw feitenbetoog maar zend louter WEF- en Agenda2030 propaganda uit. Kijk er gewoon niet meer naar. Doe ik ook. ik maak alleen nog maar gebruik van streamingsdiensten. Dan bepaal ikzelf wat ik kijk, wanneer en hoelaat.
De film is voor iedereen die het wil zien een eyeopener van alle pogingen die gedaan worden ons te indoctrineren en in te pakken in de gewenste “waarheid” van de overheden die zich niets aan hun burgers gelegen laten liggen. Ze hebben er totaal geen boodschap aan.
Laat hen die prediken dat de mens de pest is voor de planeet het goede voorbeeld geven door stante pede te vertrekken naar de oneindigheid elders.
ik heb het met Bauke Geersing wel gehad op X en ook andere influencers , waaronder Clintel. In het begin plaatste ik zijn bericht nog door, maar een bedankje kon er niet af. Geersing moet zowat dag en nacht achter de computer zitten .
Net als de meeste influencers, verspreidt hij onbedoeld de boodschap van de media door het op X door te zetten. Kennelijk begrijpt hij, als voormalig directeur van de NOS, zelfs niet wat de opdracht van de media is en de impact daarvan op het brein van mensen . We zouden massaal de media moeten aanvallen in plaats van met de pootjes omhoog gaan liggen.
Kijk, zoals Trump nu Murdoch aanpakt en het CBS. Daar heb je wat aan.
Misschien dat ze radio Frappez Toujours is moeten opzetten voor een eerlijk verhaal .
“Geersing moet zowat dag en nacht achter de computer zitten.”
FG wel daar zijn er meer. Iets van pot en ketel dus.
@ Frans Galjee ,
Kunt u misschien ook een inhoudelijk antwoord geven, anders dan kinderlijke opmerkingen ? Erg belangrijk en wezenlijk namelijk in deze kwestie en – wie weet ljdt het eens ergens toe .
“Kunt u misschien ook een inhoudelijk antwoord geven…”
FG ja maar hoe zinvol is dat hier waar iedereen vastzit in een voorgeschreven werkelijkheid? Jullie zijn blind voor de dots laat staan dat jullie deze kunnen verbinden. Klimaat is als COVID je gaat er alleen maar aan dood als je erin gelooft. Verder dit is allemaal onzin maar wel leuk om ook eens zo dom tekeer te gaan.
“wie weet ljdt het eens ergens toe .”
FG leidt
Bert, inhoudelijk reageren is alleen maar mogelijk als er ook sprake is van ‘inhoud’.
Met de beste wil van de wereld kan ik in jouw schrijfsels niets inhoudelijks ontdekken.
Geersing schrijft : ‘met legale middelen de NOS daartoe bewegen’ , maar de NOS doet niets fout sinds zij onderdeel is van het ‘regiem ‘, waarbij verder, op alle belangrijke posten van instituten ( TNO) , universiteiten en besturen, loyale mensen werden neergezet en politieke partijen verboden. Een en ander exact volgens het scenario van Hitler na zijn verkiezing in 1933, zoals Geert mak in zijn boek ‘In Europa ‘ beschrijft.
Eerder is het aannemelijk dat Bauke Geersing en andere dissidenten worden opgepakt en vastgezet, zoals het geval is met de advocaat Arno van Kessel. ( velen van u zullen daar niets van weten omdat zijn opsluiting buiten de media wordt gehouden )
toevoeging , en velen zal het koud laten, ook net zoals toen.
Waar denk jij dat na de oorlog al die kopstukken van de nazi’s zijn gebleven?
NL-ers zijn intrinsiek NSB-ers, de media hoeft maar één enkel bericht te verspreide en ze staan te schuimbekken om het “land te redden”. Klimaat, Russen, Iraniërs, moslims, het maakt niet uit.
Niets veranderd met dit soort lieden die stiekem achter het gordijn staat te kijken hoe de veiligheidsdienst de buren inladen. Stiekem, omdat hij later kan zeggen “ik heb niets gezien”. Niets veranderd, het zat er altijd al in, en onze macht heeft het lekker warm gehouden.
Komt goed van pas tegen Rusland, Iran, Noord Korea, en anders landen die zich onttrekken aan de “wereldmacht”.
Je ziet het in elke discussie terug, geen enkele diepgang, geen greintje inzicht, MSM schapen die slaafs elkaar aanvallen.
Ik volg het nog maar zijdelings, maar eigenlijk is het zonde van je tijd.
Vraag jezelf eens af wat het nut is van een discussie met Scheffer, FG, Afail, Bas, Vreeken…. komen ze hier alleen omdat ze overal al zijn weggelachen?
Door Covid zit niet enkel van Kessel achter de tralies , Fuelmilch is hem voorgegaan , ontvoerd uit Mexico en nu in Duistand veroordeelt tot 3 jaar en 9 maand
@ Cornelia , ja het is jammer dat vrijwel elk onderwerp verzand in eindeloos geouwehoer tussen de bekende figuren en/of in dode aarde valt; helemaal niet , maar dan ook niets beklijft , laat staan dat het ergens toe zou leiden .
De geschiedenis herhaalt zich éen op éen in het volle licht ,maar niemand die het in de gaten lijkt te hebben .
Onlangs keek ik de film ‘ Der Turm ‘ over het Oost Duitsland van voor 1989 en moest concluderen aan het eind dat de situatie hier vergelijkbaar is.
Cornelia, je bent een van de meest wonderlijke personen die hier reageren.
Beweer je nou dat Noord Korea wel OK is? Zou je daar willen wonen?
Rusland is iets minder extreem, maar ook daar is de politieke vrijheid en de persvrijheid ver te zoeken. Als je je koest houdt ben je daar waarschijnlijk wel OK, behalve als je opgeroepen wordt voor dienst in de ‘speciale militaire operatie’ in Oekraïne.
“NOS doet niets fout…” Dat zou alleen zo zijn als het “regiem” ook de wet had gewijzigd. Al
is het natuurlijk mogelijk dat de rechter de wet zo weet op te rekken dat u toch gelijk van hem krijgt. Sinds bescherming tegen een veranderend klimaat een mensenrecht is volgens de rechter, is alles mogelijk,
Hoe bedoel je Bert; buiten de media?:
https://barracudanls.blogspot.com/2025/06/soevereinen-2.html
https://www.headliner.nl/item/wierd-duk-over-arrestatie-arno-van-kessel-de-mensen-die-in-complotten-geloven-hebben-hun-eigen-media-ninefornews-3275
https://www.ad.nl/binnenland/friese-advocaat-aangehouden-in-onderzoek-naar-soevereinen-bekend-van-zaak-tegen-bill-gates~a366fa5f/
Enz.
Oftewel gelul van een dronken aardbei Bert.
Oh, het gaat mij niet over de inhoud van deze linkjes, dus bespaar je de moeite.
Bart Vreeken
Sommigen vinden het kennelijk prima het volk dat volgens onze “nieuws/indoctrinatiebronnen” zucht onder hun leiding dan maar voor hun eigen bestwil naar de andere wereld te bombarderen. Daar zijn al vele pogingen toegedaan, maar het heeft nog nooit geholpen. Er kwam alleen meer ellende van.
Van tijd tot tijd met een tussenpozen omdat het militair complex het even elders te druk had met moorden.
‘NL-ers zijn intrinsiek NSB-ers’?
Dus jij bent geen Nederlandse? Russisch paspoort gekregen van oom Vlad Cornelia?
Zou me niet eens verbazen trouwens. Al je reacties zijn van een hoog 5e colonne gehalte.
’toevoeging , en velen zal het koud laten, ook net zoals toen’.
Fout Bert. Inderdaad, in 1933 e.v. dachten velen dat het wel zou loslopen met psychopaat Hitler.
Gelukkig weten we nu beter met als gevolg versterking van de NAVO, zowel in ‘geld’ als in omvang.
Arno van Kessel slachtoffer van onze corrupte overheid https://www.youtube.com/watch?v=FERzV4ntsoo
Het vervelende zal zijn dat de rechterlijke macht al en in toenemende mate wordt meegenomen in het narratief. Waarschijnlijk door sleutelposten in te nemen in het rechtssysteem. Trias Politica is tanende. Zie Urgenda en de wrakke wet waarop de uitspraak gebaseerd was.
Ja die Trump toch. Zijn populariteit kan niet meer stuk (want die is al stuk).
https://www.economist.com/interactive/trump-approval-tracker
https://www.nytimes.com/interactive/polls/donald-trump-approval-rating-polls.html
Bart, je slaat hier de spijker op de kop, maar dat zal echt niet doordringen bij Bert en Cornelia.
Die willen nou eenmaal niets weten van het gezegde: ‘Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald’.
In concreto; als je blijft vasthouden aan het idee dat het FvD c.s. de redding van Nederland is dan verval je in dit soort nonsens.
Die zullen de volgende links dan ook afdoen als MSM, WEF enz:
https://barracudanls.blogspot.com/2025/07/dynamiet.html
https://barracudanls.blogspot.com/2025/07/vaccinatieschade.html
https://barracudanls.blogspot.com/2025/07/verdienmodellen.html
Och, laat ze maar; ze doen geen kwaad.
Nog even over die Bert he. Was ooit een groot bewonderaar van zowel Trump als Poetin; beiden psychopaat hetgeen die bewondering zou kunnen verklaren.
Maar nou gaat die Trump ineens wapens leveren aan Oekraine omdat Poetin duidelijk zijn vriend niet meer is.
Ik heb Bert meerdere malen gevraagd daar eens op te reageren; tot op heden doodse stilte.
Yvonne en Peter.
Ik heb het al eerder geschreven.
Rechters doen uitspraken op basis van wetten die langs democratische weg tot stand zijn gekomen hetgeen overigens absoluut niet betekent dat het dan ook goede wetten zijn.
De uitermate betreurenswaardige uitspraken in o.a. de Urgenda zaak zijn te wijten aan het ontbreken van een fatsoenlijk verweer tegen de ronduit schofterige aantijgingen van Urgenda, Green Peace en noem al die griezels maar op.
Tja, en als een aantijging niet of nauwelijks wordt bestreden, dan kan de rechter niet anders beslissen dan de eiser in het gelijk te stellen ook al is inderdaad de betreffende wetgeving buitengewoon wrak.
Een zeer trieste gang van zaken natuurlijk, maar nog altijd oneindig veel beter dan de situatie op het gebied van de rechtspraak in Rusland, China, Iran en Noord-Korea, of de voormalige DDR.
Je moet trouwens wel behoorlijk van het pad af zijn om de situatie in die DDR te vergelijken met de huidige situatie in Nederland. Radeloosheid wellicht?
AnthonyF
Kijk even om je heen en vraag je af of de vrijheid niet bezig is af te kalven als regeringen in Europa gaar uitmaken wat de “waarheid” is.
En je gaan kortwieken als je bijvoorbeeld vlees wilt eten of wilt reizen. Of gewoon als jong volwassene wilt wonen. Terwijl daar geen huis voor is.
Of meen je nu echt dat dit fenomeen zich slechts voordoet op die fronten waartegen jij fulmineert? Zoals het klimaat? Stikstof misschien?
AnthonyF
In de wacht
Trump gaat geen wapens leveren sukkel!
Europa gaat wapens leveren, en omdat Europa niets kan leveren mogen ze die wapens kopen van de VS.
Wapens die er niet zijn, maar het volk is alweer blij, schuimbekkend raken ze opgewonden bij het idee dat ze de Russen wel eens een lesje zullen leren.
De waarheid is, de Russen leren het westen een lesje.
Je ziet het aan uitspraken van de grote westerse “leiders”.
Finaal de weg kwijt, net als jij, ook jij kan zo generaal van de NAVO worden.
Trump gaat geen wapens leveren?
Waar komen die dan wel vandaan Cornelia? Toch niet uit de VS he waar ze die wapens gaan kopen? Je kletst weer als een kip zonder kop in je haast slim over te komen hetgeen weer eens niet is gelukt.
‘De waarheid is, de Russen leren het westen een lesje’.
Kijk, daar ben ik het nou helemaal mee eens Cornelia.
Het Westen heeft geleerd dat met een psychopaat niet valt te onderhandelen. Dat wist het Westen natuurlijk wel; met die andere psychopaat, AH, viel ook niet te onderhandelen tenslotte. Maar na 1945 was het zo lang ‘rustig’ dat het Westen die ervaring totaal had verdrongen.
Hoogstwaarschijnlijk heb je in je ‘opleiding’ nooit gehoord van de eeuwenoude wijsheid die vervat ligt in de spreuk: ‘Si vis pacem para bellum’.
OK, ga nu maar weer koken.
1 september is nog maar 6 weken … we gaan het zien op Trump woord houdt… weinig vertrouwen in TACO…(Trump Always Chickens Out )
nog steeds
“…..raken ze opgewonden bij het idee dat ze de Russen wel eens een lesje zullen leren.
De waarheid is, de Russen leren het westen een lesje.”
Wat een onzin. Het conflict in Oekraïne heeft alleen maar verliezers. Nou ja, China is de lachende derde.
Poetin heeft met de inval een grote inschattingsfout gemaakt, en ‘het westen’ snapt de sentimenten in Rusland niet, die zitten diep. Het is ook heel dom om te roepen dat Oekraïne lid kan worden van de NAVO, tenzij dat inzet voor onderhandelingen wordt, maar die komen er als maar niet. In het verleden waren Zweden en Finland ook geen lid van de NAVO, dat heeft ze niet in gevaar gebracht en het waren in die tijd welvarende landen.
Bart, klopt dat van Zweden en Finland. Maar dat was wel nog in de tijd dat we dachten dat we het gebral van Poetin over het herstel van de oude USSR niet serieus hoefden te nemen.
Sinds februari 2022 weten we beter en dus zoeken die twee landen bescherming onder de paraplu van de NAVO.
Het zijn trouwens nog steeds zeer welvarende landen, net zoals bijna alle landen van de NAVO.
Scheffer, iets zegt mij dat dit ook weer een flop wordt van oom Donald. We gaan het zien.
Het is te hopen dat voor die tijd die nieuwe wapens al in Oekraine zijn want van een wapenstilstand, laat staan een vrede, komt voorlopig niets terecht nu Poetin vast blijft houden aan zijn oude doelstellingen die in de ogen van onze CG wappies natuurlijk volkomen legitiem zijn.
https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6363145/kremlin-terughoudend-na-voorstel-van-zelensky-onze-doelen-zijn-ongewijzigd.html?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Cornelia is denk ik ook van mening dat de aanspraken van Hitler op het Rijnland en Sudetenland volkomen legitiem waren.
AnthonyF, het is maar de vraag hoe ver Poetin wil en kan gaan. Ik denk dat Oekraïne in Rusland anders gezien wordt als andere ex-Sovjet staten. Het is nauw verbonden met het Russische rijk, dat is daar zelfs ontstaan. Als Oekraïne zich expliciet afkeert van Rusland dan wordt dat in Rusland als groot gezichtsverlies.gezien. Als ze dan niet goedschiks bij Rusland willen horen, dan maar kwaadschiks.
Ik denk dat onderhandelen de enige uitweg is uit de uitzichtloze oorlog. Dat had allang moeten gebeuren. Op initiatief van Europa of de VN, natuurlijk niet door Trump, die snapt er niks van en is uit op eigen gewin.
Onderhandelingen zijn alleen succesvol als er iets te onderhandelen valt. Belangrijk is denk ik dat Poetin er zonder gezichtsverlies uitkomt, anders gaat hij er niet in mee. Het afzien van NATO lidmaatschap van Oekraïne is helemaal niet zo erg. Het westen zou als tegenprestatie kunnen vragen dat Rusland wapens en of troepen terugtrekt uit Belarus, dat is dan ook een bufferstaat.
De oorlog voortzetten betekent zinloos verlies van mensenlevens, zinloos vernietiging van steden en materiaal, en mooie winsten voor wapenproducenten.
Bart Vreeken
Oorlogen hebben een lange voorgeschiedenis, maar het westen heeft er weinig van geleerd. Dat komt omdat ze steeds voorlezen uit hun zelf geschreven geschiedenisboekjes en niet in staat zijn te reflecteren op hun stommiteiten. Vijanden maak je, die worden niet geboren. Maar dat schijnt niet door te dringen.
https://www.youtube.com/watch?v=bSsKJL-Y_sU
vanaf 15 minuten
Bart, wat dat gezichtsverlies van Poetin betreft heb je helemaal gelijk. Het probleem is dat niemand buiten Poetin om weet wat dat dan zou moeten inhouden.
Kijk verder even op https://nl.wikipedia.org/wiki/Oekra%C3%AFne voor een wat genuanceerdere kijk op de ontwikkeling van Oekraine.
Peter, dat voorlezen uit zelfgeschreven geschiedenisboekjes; komt dat alleen maar in het Westen voor denk je?
Verhaal is bekend. Is het vechten tegen de bierkaai?
In Duitsland is weer eens ruzie tussen de CDU en de SPD en de rest van de linkse kliek. Het gaat over drie zetels die vrij zijn gekomen in de 2e senaat van het Bundesverfassungsgericht. De door de SPD voorgestelde extreemlinkse kandidate Frauke Brosius-Gersdorf wordt niet gepruimd door de christendemocratische CDU, omdat haar standpunten over abortus voor de CDU te extreem zijn. Ook de andere kandidaten hebben erg linkse overtuigingen. Links is in Duitsland nog steeds bezig met een mars door de instituties. Normaal gesproken is het aanstellen van zulke rechters een hamerstuk, maar nu niet.
Mocht het de SPD lukken om de opengevallen plaatsen bij het BVerfG te bezetten met hun kandidaten, dan kan een kamermeerderheid van SPD, Linken, Grünen en wat CDU’ers een voorstel indienen om de AfD te verbieden. Het BVerfG gaat daar dan over oordelen. De kans is heel groot dat de linkse rechters van het Gericht inderdaad de AfD zullen verbieden. Het gevolg zou dan zijn dat van de 630 kamerzetels er 479 overblijven. Een kamermeerderheid van groen-links (269 zetels!) mag dan ook de nieuwe Bundeskanzler leveren en een rood-rood-groene kamermeerderheid zal het land in ieder geval tot 2029 besturen.
Allemaal de mondsnoeren heet dat.
Vorig jaar heeft Amnesty International nog iets naar boven gehaald want ze hadden iets gevonden waar een systematisch iets in stond dat de Europese burger geen recht meer zou hebben op demonstreren, maar uiteindelijk is dat mede hun uiteindelijk een mensenrecht geworden tussen haakjes want vreedzaam protesteren, demonstreren werkt niet altijd, of je moet van XR zijn want dat past wel een beetje in hun straatje.
Maar ze blijven onopvallend toch de burger monddood te maken.
Lukt dat niet echt gaan ze wel langzaam door om het gewone volk te verarmen.
Soms denk ik de fierefluiter is er nog het beste af.
“NOS doet niets fout…” Dat zou alleen zo zijn als het “regiem” ook de wet had gewijzigd. Al
is het natuurlijk mogelijk dat de rechter de wet zo weet op te rekken dat u toch gelijk van hem krijgt. Sinds bescherming tegen een veranderend klimaat een mensenrecht is volgens de rechter, is alles mogelijk.
AfD verbieden, dwz 10 miljoen stemmers monddood maken, zal een directe aanleiding blijken van een burgeroorlog. Wie de echte fascisten zijn blijkt uit het weren van AfD leden of sympathisanten uit openbare functies, gebeurt nu. Het berufsverbot in actie. Wie deden dat ook al weer om tegenstanders de mond te snoeren?
Ik wacht in spanning af.
12:10 NPO1 -> Het Filosofisch Kwintet: “Waarheid is verhandelbaar geworden, vermomd als opinie of ideologie”
Om de waarheid boven water te krijgen zou een goed hoor/wederhoor moeten plaatsvinden; jammer dat waarheid slechts van 1 kant wordt belicht.
Het is jaren geleden dat ik van mijn toenmalige baas naar wat men toen noemde socio-cursus, ondanks mijn protesten, moest. Ik herinner me nog dat we toen 2 dagen(!) lang hebben moeten verdoen(lees zwetsen) met als het onderwerp, “wat is waarheid?”
Bauke
Je kunt het de boodschapper verwijten maar de bron is nog altijd het IPCC en bij ons het KNMI.
Dat de NOS iedere bui of storm en het overlopen van de maas (wat ook in de vorige eeuwen voorkwam) tot klimaatramp bestempelen, is info van het KNMI de de wetenschappers wie dat ook mogen zijn.
Zie dit artikel: Het KNMI heeft in 2016 de de resultaten van de temperatuurmetingen van vóór 1950 aangepast met behulp van een een rekenmodel. Dat wordt gemotiveerd met het verplaatsen van de meethut.
Hun tekst:
De historische temperatuurreeksen van de vijf oudste KNMI-meetstations zijn de afgelopen jaren onderzocht op onregelmatigheden die zijn ontstaan door verplaatsingen van de stations. Deze onregelmatigheden zijn opgespoord en gecorrigeerd. Dit levert een herziene temperatuurreeks op die meer betrouwbare dagtemperaturen bevat van de KNMI-stations De Kooy (Den Helder), Eelde (Groningen), De Bilt, Vlissingen en Beek (Maastricht).
Al ruim een eeuw wordt in Nederland op regelmatige basis en op vaste plaatsen dagelijks de temperatuur gemeten en vastgelegd. Dat heeft een lange tijdreeks van temperatuurmetingen opgeleverd.
Het KNMI heeft in 2016 de de resultaten van de temperatuurmetingen van vóór 1950 aangepast met behulp van een een rekenmodel. Dat wordt gemotiveerd met het verplaatsen van de meethut.
Deze historische temperatuurreeksen van de vijf oudste KNMI-meetstations zijn de afgelopen jaren onderzocht op onregelmatigheden die zijn ontstaan door verplaatsingen van de stations. Deze onregelmatigheden zijn opgespoord en gecorrigeerd. Dit levert een herziene temperatuurreeks op die meer betrouwbare dagtemperaturen bevat van de KNMI-stations De Kooy (Den Helder), Eelde (Groningen), De Bilt, Vlissingen en Beek (Maastricht).
En zo zijn we de metingen van 1900 tot 1950 aan het aanpassen op basis van een nieuwe meethut en een model.
Wat ook opvalt is dat we met de weerberichten de laatste tijd vaak klimaatgemiddelde te zien krijgen gevolg door de te verwachte pieken. Niet echt wetenschappelijk lijkt me.
zie verder: https://www.climategate.nl/2019/04/selectieve-aanpassing-temperatuurreeksen-knmi/
Je kunt de NOS niet verwijten dat zij berichten van IPCC en KNMI doorgeven, maar wel dat zij stelselmatig ieder tegengeluid ongenoemd laten. De NOS is wettelijk verplicht objectief te informeren; een subjectieve selectie maken verbiedt de wet.
De NOS is entertainment net als de regering.
De “waarheid” wordt doorgaans geclaimd door de macht. “1984”van Orwell wordt zo een feit.
@Peter van Beurden – in het Russisch is waarheid PRAVDA; tevens krant https://nl.wikipedia.org/wiki/Pravda
Er was een communistische krant De Waarheid in Nederland https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Waarheid_(krant)#
Ik heb als student eens zo’n krant De Waarheid gekocht van een straatverkoper. Toen vroeg ik waar de ander helft was. Hij deed net of hij het niet begreep.
Je had in Moskou twee kranten door de Opperste Soviet gesanktioneerd: Pravda dat waarheid betekent, en Izvestia, dat nieuws betekent. Volgens Russische dissidenten was het probleem dat Pravda te weinig Izvestatia had en Izvestia te weinig Pravda.
Paul Kramer
Ik houd het op zoeken naar waarheid en dan laat je dus alle visies toe. Daarbij zijn argumenten essentieel. Over geloof valt niet te twisten. Geloof hang je aan of je wordt er aan opgehangen.
hoho , en door Peter van Beurden he !
die weet zelfs nog de waarheid uit de tijd van de glacialen .
Verklaar je nader Bert of is het je zoveelste losse flodder.
Bert
Daarnaast vergis je je schromelijk. Bij glacialen gaat het over proxies. Niet over waarheden al is het daarmee erg aannemelijk dat er glacialen geweest zijn. Of twijfel je daaraan? Ook daarmee heb ik geen probleem. Je doet maar.
Maar toch ‘weet’ Peter van Beurden de ‘waarheid’ dat we nog steeds aan het opwarmen zijn sinds de laatste ijstijd. En realiteit koelde het de afgelopen 5000 jaar lichtjes af, tot zo’n 50 jaar geleden
Bert Pijnse van der Aa
Ben je in de war of houdt je er ook hier je eigen unieke waarheid op na?
Je horizon is te kort. Maar doe me een lol en tover eens een klimaatgrafiek over de laatste 12000 jaar. Zolang ligt het einde van het glaciaal waar we uit klimmen inmiddels achter ons. Natuurlijk afhankelijk hoe je begin en einde definieert. AI komt er niet uit.
Wikipedia: “Het Laatglaciaal is een in Noord-Europa gebruikelijke naam voor het laatste deel van het Weichsel-glaciaal of Weichselien (de zogenaamde “laatste ijstijd”). Het Laatglaciaal is de periode van 14.650 jaar geleden tot 11.650 jaar geleden. Het volgt op het Pleniglaciaal en wordt opgevolgd door het (warmere) Preboreaal.”
“Maar doe me een lol en tover eens een klimaatgrafiek over de laatste 12000 jaar.”
https://kottke.org/13/09/temperature-chart-for-the-last-11000-years
Bert Pijnse van der Aa
Zo zie je maar, het hangt er van af waar je begint. Dank je.
Inderdaad een geheel andere grafiek dan die ik steeds voor me krijg. Tegelijkertijd heb ik geleerd dat één bron géén bron is. En de definitie van een glaciaal en het begin en het einde ervan problematisch.
Eerder werd hier ook gemeld dat er met de interpretaties van de gegevens uit ijskernen ook wel wat meningsverschillen zijn. De snelle opwarming aan het einde van de grafiek waarnaar hierboven werd verwezen zou de redenering van de alarmisten in hun gelijk kunnen bevestigen. Daarentegen zijn er andere gegevens die ook dat weer onderuithalen.
“Inderdaad een geheel andere grafiek dan die ik steeds voor me krijg.”
Nou, laat maar eens zien dan.
Peter, het FvD claimt ook de waarheid in pacht te hebben en wat dat betreft doen ze dus niet onder voor de andere partijen.
AnthonyF
Kortom het schiet dus niet op. Partijen hebben het zo druk met elkaar dat er van democratie niks terecht komt. En uit onvrede en het onvermogen zich in elkaars standpunt te verplaatsen, komen er steeds meer bij en zwalkt het van de ene naar de andere kant.
Politiek gaat niet over waarheid, maar over het elkaar vinden in compromissen om in vrede met elkaar en met respect (inlevingsvermogen) voor elkaars standpunt samen te leven.
Onverdraagzaamheid leidt tot oorlog en verderf in het belang van enkelingen.
Intussen de regering van Frans de eerst komt stilaan dichterbij. In Frankrijk, Limoges gaan de burgers de straat op (van het ware geloof?)
Ik vond onderstaande een aardig stukje, de kikker in de pan.
https://www.dagelijksestandaard.nl/opinie/dr-gert-jan-mulder-laatste-waarschuwing-take-it-or-leave-it-voordat-het-kookpunt-bereikt-is
Waarheen naar Uruguay?
Nee, Paraquay, daar zit een ook hele grote NL enclave.
https://www.emigreren.nu/emigreren-naar-paraguay-voor-vertrek/
https://www.projectparaguay.nl/
Het werkt wel wat ze doen bij de NOS merk ik om mij heen. Als je met knalharde fundamentele tegenbewijzen komt zegt iedereen dat het onwaar is. Zo ook met corona, heb ik èèn keer gehad en kan nu gewoon tussen de corona patienten doorlopen terwijl mensen met 6 boosters weer corona hebben en erg ook. Toeval? , ik zie dan helaas teveel toevaltreffers. Zo ook met het klimaat de zinkende eilanden door de CO2 doen het perfect. Sommige mensen zijn volslagen in paniek door het opwarmingsverhaal van de NOS Overstromingen door doorgebroken stuwdammen door het klimaat en dan pas de zogenaamde klimaat bunkers om te schuilen tegen de warmte. Ik heb gewoon een zwembad van 3 x 2 meter in de tuin en daar ga ik dan even met mijn vrouw en kinderen in zitten dan kan je er weer 2 a 3 uur tegen. Dat doen we al vanaf 1993.
Nico, wat een stomme opmerking man over die boosters.
Nog nooit heeft iemand beweerd dat vaccinatie tegen Covid voorkomt dat je het krijgt. Uit ervaring weet ik dat een vaccinatie je niet onkwetsbaar maakt. Die boosters beperken de impact van een besmetting, net zoals de griepprikken.
PS.
We hadden in ons vorige huis hier in het Zuiden een prachtig zwembad van 4 x 10 m.
Ja, erg leuk voor bezoekers en zo, maar wat een hoop werk dat schoonhouden en wat een kosten. Stroom, water, flocculant, chloortabletten enz
Nu hebben we een eenvoudige buitendouche en als het te warm wordt gaan we daar even een paar tellen onderstaan, zelfs midden in de nacht. Simpel en zeer effectief.
Weet ik maar het bizarre is dat de betreffende personen het heel erg hebben en meerdere keren achter elkaar. Ik veroordeel het niet als iemand vaccinaties neemt maar ik heb wel ernstige twijfel over de effectiviteit en werking als ik de getroffenen zo zie liggen bij 29 graden met een dekentje op de bank met een hoest waarvan ze moeten kokhalzen.
Iedereen moet het helemaal zelf weten wat hij doet.
Ik zet gewoon in het voorjaar zo een intex bad neer met een chloordrijver werkt ook prima. Soms wordt het water even te warm maar dan pak ik de tuinslang met superkoud water heerlijk.
Ik heb pas nog de erge gehad influenza A. Zonder prik. Is geen aanrader als je erg zwak bent.
Nu hebben we een eenvoudige buitendouche en als het te warm wordt gaan we daar even een paar tellen onderstaan, zelfs midden in de nacht. Simpel en zeer effectief.
De gezelligheid spat er van af!
Nico, je reactie van 16:04 zie ik als een bevestiging van mijn mening over de Covid vaccinaties.
Ja, en sommigen zijn zo zwak door onderliggend lijden dat vaccineren nauwelijks nog helpt. Het aantal overlijdens liep pas terug toen er vaccins op de markt kwamen.
De enige partij die daar tegen tekeer gaat is het FvD, allemaal briljante medici nietwaar. :)
Ik heb het hier over oa een jongeman van rond de dertig in de kracht van zijn leven die nooit ziek was maar wel al zijn corona boosters haalt , voor de zekerheid. Beetje omgekeerde wereld ,ik zou de kwetsbare groep moeten zijn. Maar eerlijk ik weet ook niet wat het beste is, misschien werken vaccinaties bij de èèn beter als bij de andere. Ik heb helemaal niets met de het fvd die schoppen tehgen alles wat ze tegenkomen. Ik probeer mijn eigen weg te volgen ofschoon dat wel moeilijk gemaakt wordt.
Nico, en daar sla je de spijker op de kop met dat ‘misschien werken vaccinaties bij de èèn beter DAN bij de ander’ :)
Dat geldt denk ik voor alle medicijnen en medische ingrepen.
Simpel voorbeeld. Door mijn vroegere levensstijl was mijn gehalte aan fout cholesterol en ietsiepietsie te hoog. Dankzij een bepaald medicijn is mijn huidige cholesterolniveau ronduit uitstekend.
Een nicht van mij, familie dus, werd van datzelfde medicijn doodziek en moest overstappen op een ander.
Kijk ook eens naar de ontwikkelingen die nu gaande zijn t.a.v. chemokuren. Dankzij moderne technieken kunnen die steeds beter op het individu worden afgestemd met zeer hoopgevende resultaten.
In haar sensatie katern van Zondag maakt Radio Frappez toujours melding van het Kafkaiaans gebeuren waarin Bauke Geersing verzeild lijkt te zijn geraakt op X . Als grootste voorvechter van de alternatieve media en -inmiddels weer commissaris af bij het ON, eist nu Sietske Bergsma die rol op, nadat Bauke haar van sektegedrag beschuldigd zou hebben. Dit weer als uitvloeisel van de titanenstrijd tussen Wierd Duk en Max von Kreyfeld.
We zijn hier getuigen van de doodsstrijd van het alternatieve circuit
[anti humanisme] dat geldt natuurlijk alleen voor de onder- en middelklasse.
Niet de elite (machthebbers).
De NOS is er om je bezig te houden zodat je niet in de gaten hebt dat op de achtergrond de maatschappij compleet in de soep draait.
“De NOS is er om je bezig te houden zodat je niet in de gaten hebt dat op de achtergrond de maatschappij compleet in de soep draait.”
FG de NOS en andere MSM zijn daar idd mee bezig al denk ik niet dat dit bewust gebeurt maar gewoon uit domheid in strijd om kijkcijfers en oplagecijfers in een voor nieuws veranderend landschap.
Wat zegt ChatGTP over de ‘woke’ publieke omroep als netwerk achter PvdA-coryfee Hedy d’Ancona?
Vraag: ‘Wie zijn de groene kongsi bij de (huidige en voormalige) publieke omroep bestuurders in Nederland gegroepeerd achter de woke PvdA coryfee Hedy d’Ancona?’
ChatGPT zei:
De term “groene kongsi” wordt in deze context waarschijnlijk gebruikt als een kritische of cynische aanduiding van een vermeende groep invloedrijke personen met progressieve, ‘woke’, of links-georiënteerde ideeën binnen de Nederlandse publieke omroep, met als impliciete suggestie dat deze groep macht uitoefent achter de schermen. (PS… inderdaad!)
Belangrijke context:
Hedy d’Ancona is een bekende PvdA-politica, feministe en voormalig minister, en ze wordt soms gezien als een symbool van het klassieke, progressieve linkse establishment.
De term “woke” wordt in het publieke debat vaak losjes gebruikt om te verwijzen naar mensen die zich actief uitspreken over sociale rechtvaardigheid, gender, racisme, klimaat, enz., maar ook vaak pejoratief bedoeld. (PS… inderdaad!)
“Kongsi” is oorspronkelijk een Chinees woord voor een zakelijke of geheime samenwerking, maar in Nederland vaak informeel gebruikt om een ons-kent-ons netwerk te beschrijven. (PS… inderdaad!)
Wie zouden hier bedoeld kunnen worden?
Hoewel er geen officiële of formele “groene kongsi” bestaat binnen de publieke omroep, wordt deze term in (politiek gekleurde) opinies of columns weleens gebruikt om te doelen op:
1. Bestuurders of prominente figuren binnen de NPO en omroepen die geassocieerd worden met:
Links-progressieve partijen (zoals PvdA of GroenLinks) (PS… inderdaad!)
Thematiek zoals diversiteit, inclusiviteit en klimaatbeleid (PS… inderdaad!)
2. Namen die soms in dit soort discussies opduiken:
Let op: deze namen komen uit publiek debat en mediakritiek — niet uit objectieve rapportages:
Shula Rijxman – voormalig voorzitter van de NPO, gelieerd aan de PvdA, stond bekend om haar pleidooi voor diversiteit en inclusiviteit binnen de publieke omroep.
Frans Klein – voormalig directeur Video bij de NPO; werd bekritiseerd vanwege vermeende belangenverstrengeling, maar ook genoemd in discussies over linkse signatuur van de omroep.
Margriet van der Linden (M) – presentatrice met een uitgesproken progressieve signatuur.
Jeroen Pauw en Paul de Leeuw – regelmatig genoemd in de context van de ‘linkse media-elite’, al dan niet terecht.
Femke Halsema – hoewel niet werkzaam bij de omroep, wordt ze als burgemeester van Amsterdam en voormalig GroenLinks-leider vaak geassocieerd met dit soort netwerken.
3. Omroepen die als progressief gelden:
VPRO – cultuur, klimaat, progressieve waarden
BNNVARA – afsplitsing van VARA (van oudsher PvdA-omroep), vaak onderwerp van kritiek als ‘woke bolwerk’
HUMAN – gericht op humanistische en progressieve thema’s
Samenvattend:
De “groene kongsi” achter Hedy d’Ancona is geen feitelijke, georganiseerde groep, maar eerder een retorisch frame dat door sommige critici wordt gebruikt om een vermeend ideologisch netwerk van progressieve bestuurders en programmamakers in de publieke omroep aan te duiden. Namen als Shula Rijxman of Frans Klein komen daarbij vaak terug, maar dit blijft speculatief en politiek geladen. ((PS… inderdaad! Rook en vuur correlatie)
Succes bij de rechter!
Of zullen we die lui voortaan ‘linker’ noemen?
De roep om verminderde afhankelijkheid van technologie is merkwaardig.
Gehoorapparaten, brillen, pacemakers, vernieuwde gewrichten, tandimplantaten, ooglensjes…..
zorgen juist voor zelfstandigheid en vrijheid.
Zo zullen ooit robots massaal aan ons welbevinden bijdragen.
Zodat er meer vrije tijd is.
Een belangrijk kenmerk van vooruitgang is verminderde afhankelijkheid van land en natuur.
Daar past kweekvlees prima in. Koeien, varkens en kippen krijgen dan de vrijheid.
Slacht is dan onnodig.
Mdinges, weetje wel wat je hier schrijft.
Voor mij is het de ongefundeerde mening van een persoon die niet eens zijn eigen naam wil prijsgeven om welke zonderlinge reden dan ook.
ik heb ook de NOS geschreven
en gevraagd of Mariëlle Terbeek nou echt denkt of er geen natuurlijke klimaatsverandering meer bestaat? Nieuws uur 19/7/26
https://www.climategate.nl/2019/10/84861/
de droogte op de hogere breedte graad was goed voorspelbaar
sorry
het was Nieuwsuur 19/7/25
En ze heet Tweebeeke Henry :)