
Diederik Samsom. Schermafbeelding.
Van een onzer correspondenten.
Op 5 en 6 november organiseert Diederik Samsom met een groot team een grote klimaattop te Utrecht: Klimaattop GO! Komt dat zien.
Even leek hij van het politieke toneel verdwenen maar onder zijn leiding is er nu de komende Klimaattop. Koplopers uit overheid, bedrijfsleven, kennisinstellingen en maatschappelijke organisaties bepalen naar eigen zeggen de koers, stellen de thema’s vast en ‘jagen concrete afspraken en samenwerkingen aan’.
‘The sky lijkt de limit’ bij Samsom, die bezig is met tal van duurzame projecten:
‘Een daarvan is gericht op elektrisch vliegen, een partij die het mogelijk kan maken om 90 passagiers 1.000 kilometer te laten vliegen. Een andere is een Nederlandse tech-startup die ‘disruptief’ wil zijn in de batterijindustrie. Met lokaal geproduceerd nieuwe batterijanodematerialen.’ Het woord ‘kernenergie’ zal evenwel niet over zijn lippen komen.
Volgens Samsom moet het gesprek over duurzaamheid plaatsvinden aan de keukentafel, door gezinnen.
Samsom:
‘We moeten het zo eenvoudig mogelijk maken om de snelheid erin te houden. We moeten zeven miljoen woningen verbouwen in minder dan vijfentwintig jaar. Isolatie en zonnepanelen moeten goedkoper. Warmtepompen kleiner en stiller. Maar we kunnen niet wachten tot die innovaties plaatsvinden, dus moeten we kijken naar hoe we nu innoveren in betere processen en vooral hoe we sociale innovatie vormgeven. Verduurzamen moet zo vanzelfsprekend worden als het kopen van een brood.’
Samsom serieus: spitsheffing op het stroomnet!
Samsom heeft verwachtingen van de Rijksoverheid, die aanwezig is op de Klimaattop:
‘Zoals het op de juiste manier verdelen van de honderden miljoenen uit het Europese Klimaatfonds die de komende jaren beschikbaar komen. Of daadkracht tonen rondom netcongestie. Willen we ons elektriciteitsnet optimaal benutten, dan helpt een systeem waarbij stroom en het transport ervan tijdsafhankelijke tarieven kent, enorm. De spitsheffing. Maar dat is politiek en maatschappelijk niet vanzelfsprekend. De spitsheffing op de weg kwam er niet en daarom staan we nog steeds iedere ochtend vast. Zoiets dan wel op het stroomnet regelen wordt een maatschappelijke én culturele uitdaging.’
Samsom is sinds deze week ook de nieuwe voorzitter van TKI Bouw en Techniek. Hij volgt Doekle Terpstra op. ‘Samsom heeft een bewezen staat van dienst in het versnellen naar een CO2-vrije en toekomstbestendige gebouwde omgeving en is daarmee een waardig opvolger van Doekle Terpstra’, zo laat TKI Bouw en Techniek weten.
***
***
Ik snap niet dat ze die idioot nog ergens willen en ook nog daarvoor betaalt krijgen met zijn we moeten.
We moeten niets behalve eten.
Zij die er zelf warmpjes bij zitten, hebben de grootste bek, ik doe met mijn geld andere dingen dan meedoen aan die klimaatgekte wat totaal niets op de kous heeft of wat brengt, alleen een hele rits nullen achter de komma voor een getal begint, en daar zetten ze een land voor op de kop de idioten en gooien miljarden en miljarden in de Maas.
Theo, dergelijk lui zijn van de ratten besnuffeld, zwaar ideologisch bedwelmd en een wezenlijke bedreiging voor onze welvaart en welzijn. Levensgevaarlijk om zijn soort in bestuurlijke lagen te hebben.
Maar ja, wie laten het toe……
De man lijkt me inderdaad een maten-naaier.
Theo,
jij hoeft ook niet te eten.
Kunnen ze Samsom niet uitlenen aan China of India?
Als de praatjes van Samsom ook maar enigszins helpen, is daar het meeste winst te behalen. Wie komt nu uit zijn stoel voor een klimaatwinst van 0,000037 gr C. En een 0 meer op minder maakt bij die “enorme” temperatuurdaling toch niets meer uit. Is er al een Nobelprijs voor het klimaatdeugen ingesteld?
spitsheffing of open die subsidie kraan
wordt er moedeloos van
zal wel beiden worden
EaB
Het is het verschil tussen direct en indirect heffen. betalen moet je.
Wat een stelletje sukkelige domme reacties. Allemaal oogkleppen en navelstaarders. Als Lemmingen, allemaal in zee, als Lemmingen. Ga daar maar effe op googlen ……
absurdistischer kan het niet worden; deze man nog steeds in het theater van de krankzinnigheid. In een normaal functionerende wereld had deze man allang in een ander theater gezeten voor de rest van zijn leven wegens misleiding van het volk.
Nu wordt het verhaal nóg absurdistischer : illegaal = legaal.
Het publiek gaat nu helemaal uit haar dak na eerder deze week de scene met ”Douwe Bob ! ” en Yezul-gus in de hoofdrol die heul geen verstand had van Douwe.
Hier nu weer, hoe deze man al decennia lang, heel het volk keurig in de Fuik liet zwemmen , samen met vriend Vendrik van de Triodos bank die onlangs naar de beurs ging na wat strubbelingen. Mensen vergeten dat beleidsmakers geduld hebben en dat, in het theater van het absurdisme, het publiek met alle media winden meewaait . Samsom is een meester acteur . https://www.bertpijnsevanderaa.nl/de-fuik/
Bij radio frappez toujours zeggen we ; wie de geschiedenis niet kent, kent de toekomst niet. Vooral als het gaat over de geschiedenis van Samsom en zijn track record.
Dan trappen ze elke keer weer in de vlaai bij de voordeur; in de brandende krant zelfs. (Het publiek hangt nu ,jankend van het lachen, in de stoelen) .
Samsom is de bedenker van het CO2 kredietsysteem, meneer oreerde over herkapitaliseren van spaartegoeden, een ander woord voor diefstal van burgerbezit…
De man is allesbehalve dom, zijn krankzinnige marxistische ideeën schurken tegen het fascisme aan.
Deze vent is nog een graadje erger dan Timmermans die uit hetzelfde nest komt.
op Wynia’s week ook een artikel met de titel ”Waarom vallen zoveel vrouwen op foute, criminele mannen? ” van het gelijknamige boek met de ondertitel ‘daten en relaties op de grens tussen onder -en bovenwereld ‘.
Deze Samson is daarvan een een ultiem voorbeeld . We zien Samson voor ons met aan zijn zijde de bloedmooie Dililah en ook Douwe Bob’s vol met tattoos. échte mannen, die achteloos een camel sigaret opsteken, als naast ze een krokodil uit het water komt en echte vrouwen zoals Je zul- Gus (maar zijn). Mensen houden van rolmodellen en krachtige mensen die richting geven aan hun leven; de afgrond in .
Het is waar: vrouwen vallen massaal voor de praatjes van Samsom en, gezien het feit dat de helft van het electoraat bestaat uit vrouwen, kon het gebeuren dat we belandden in het theater van het absurdisme. Het is gewoon zo dat vrouwen extreem ontvankelijk zijn voor charmante mannen als Samsom , die hen verleiden met mooie praatjes. Niet alleen in de film , maar ook in het echt . Op deze site figureren niet veel vrouwen. Was dat wel zo geweest dan zouden ze me nu midscheeps hebben aangevallen met het verwijt dat ik een vrouwenhater ben. Dat weer vanuit de woke doctrine waarin ze eveneens in gingen geloven dankzij mannen als Samsom. Niet alleen door vrouwen , maar ook modern denkende mannen.
De oorsprong en oorzaak van het ontstaan van Absurdistan nu, wordt dan ook verklaard door de marxistische revolutie van eind 60 in combinatie met het feminisme, culminerend in de situatie, waarin vrouwen vrijwel de macht hebben overgenomen van mannen.
Probleem blijft nog steeds dat ze niet weten hoe een ‘warmtemachine’ werkt.
anekdote . Als kleine jongen ging ik op Zaterdag mee met mijn vader naar de markt in Hilversum waar ”de Gulden een Daalder was ‘, zo klonken toen de ronkende reclames.
Daar kocht mijn vader aardappelen en bloemkolen voor zijn vrouw en wellicht een vissie. Ik kreeg dan altijd een patatje piccalili bij de beste patatboer van NL ( die er tot op de dag vandaag nog steeds staat )
Op de kop van de markt was er een ‘standwerker ‘ die moderne zeemlappen verkocht. Zo goed dat hordes vrouwen zich verzamelden rond zijn stand en zijn lappen kochten. Dat waren natuurlijk geen echte zeemlappen, zoals mijn vader die had gekocht voor zijn vrouw, want mijn vader was natuurlijk niet Gekke henkie . “Dat is een Charlatan’ ( kwakzalver ) zei mijn vader dan, maar wat dat was wist ik toen natuurlijk nog niet .
Pas vele jaren later zou ik me realiseren dat de Wereld zelfs beheerst door charlatans en kwakzalvers. Zodanig zelfs dat de mensen niet eens meer het onderscheid konden maken tussen échte en namaak Charlatans en Kwakzalvers of, nóg absurder: dat degenen die Charlatans en kwakzalvers ontmaskerden , zouden worden aangevallen door aanhangers van Charlatans en Kwakzalvers.
Leuk twee accounts dan kun je met jezelf in discussie gaan. Vreemd dat dit blijkbaar wordt toegestaan.
Er zijn ook vrouwen die zwijmelen bij de aanblik van Poetin en Baudet. Op Geenstijl een buitengewoon lezenswaardig artikel van ene Feynman over de vuile oorlog van Poetin in Oekraïne.
Vooral even het Boedapest verhaal aanklikken. Bij dat accoord beloofde ook Rusland om Oekraïne te beschermen in ruil voor het teruggeven van de kernwapens.
In Trouw een mooi artikel over de frustratie van Trump.
AnthonyF
Sommige mensen kiezen ervoor de geschiedenis te laten beginnen op het moment dat hen het beste uitkomt.
Deze analyse nog maar eens in een iets ruimer perspectief.
https://www.youtube.com/watch?v=1J2GMvuUuww
Ze hadden hem nooit van het spoor moeten afhalen. Nu voorzitter RvC Gasunie, via TUD rector Tim van der Hagen, die Frenske Timmermans weer een eredoctoraat gaf. Ja, de cirkel van baantjes toebedelen is rond.
Aan de keukentafel bespreken wij hoe je die linkse klimaatwappies een toontje lager laat zingen.
Het is ook nog een Greenpeace=-man.
Daar is hij begonnen.
Nederland gaat naar de kloten met die linkse rakkers.
Op alle strategische posities in overheidsorganisaties en ngo’s hoort een linkse mens te zitten. Zo zit het leven nu eenmaal in elkaar. En daarom krijgen we in dit land helemaal niets meer voor elkaar. De overheid loopt vast in haar eigen kluwen van wetten. Elk huishouden dat draait als onze overheid belandt in de schuldsanering.
André van Rossem
Zou het kunnen liggen aan de 4e macht? Elders ook wel Deep State genoemd?
‘Een daarvan is gericht op elektrisch vliegen, een partij die het mogelijk kan maken om 90 passagiers 1.000 kilometer te laten vliegen.
Hoe veilig is dat?
Het eerste ongeluk met een elektrisch vliegtuig in de buurt van stadskanaal was in 2018 een elektrische pipistrel.
Het was een experimenteel toestel onder MLA registratie.
Dit was de conclusie van de onderzoeksraad voor de veiligheid.
Allereerst is vastgesteld dat er voorafgaand aan de fatale vlucht problemen waren met de batterijen. Deze hebben echter geen rol gespeeld bij de oorzaak van het ongeval. Het ongeval werd veroorzaakt door een lage luchtsnelheid, dicht bij de overtreksnelheid. Dit leidde tot een overtrek, gevolgd door een beginnende spin (tolvlucht), waar het vliegtuig niet uit herstelde.
Een MLA weegt maximaal 450 kg en met de huidige materialen is daar een veilig vliegtuig mee te maken met een rotax motor van ongeveer 100 pk en een vliegsnelheid van ongeveer 200 km per uur. Een vlucht naar Helgoland heb ik we eens gemaakt vanaf stadskanaal. Er zit maximaal ongeveer 60 liter brandstof in waarmee het toestel met behoud van reserve ongeveer 4 uur in de lucht kan blijven dan blijft nog een uur reserve over. En dat gaan we elektrificeren.
Gegevens ontbreken maar de accu kan zo maximaal 70 tot 100 kg wegen en daarmee kom je ongeveer een uur ver maar het grootste probleem is dat dit toestel zwaar te noemen is en daarmee stijgt de overtreksnelheid zodat je sneller moet vliegen om in de lucht te blijven. In een circuit met een aantal bochten en lage snelheid kun je al snel in de problemen komen.
Dit schreef de onderzoeksraad ook:
De Onderzoeksraad heeft bij de autoriteiten geen proactieve houding kunnen vaststellen. Er bestaan in Nederland bijvoorbeeld geen wettelijke voorschriften voor elektrische aangedreven luchtvaartuigen.
Ten slotte wijst de Onderzoeksraad erop dat brand in de lithium-ion batterijen voor de voortstuwing van luchtvaartuigen wordt gekenmerkt door een hoge calorische waarde, de hoge snelheid waarmee zo’n brand zich ontwikkelt en het feit dat een dergelijke brand moeilijk te blussen is. In dit specifieke geval bluste de brandweer het vuur overeenkomstig haar instructies gedurende langere tijd met veel water.
Zelf ben ik een aantal malen met motorstoring naar beneden gekomen en dat is bij het volgen van de juiste procedure en landingsmogelijkheden in de omgeving geen probleem. Met dit elektrische apparaat kun je dat vrijwel niet overleven.
https://onderzoeksraad.nl/onderzoek/verlies-van-controle-met-dodelijke-afloop-pipistrel-alpha-electro/
En vervolgens komt samson met een elektrisch vliegtuig wat met 90 passagiers 1000 km zou moeten vliegen.
Waar haalt hij het vandaan.
Hij kan als ingenieur zich een beetje verdiepen in deze materie en weet dan dat dit met de huidige accutechniek onmogelijk is maar komt er wel mee en dan komt de vraag wat zijn achterliggende agenda is?
Het ergste is natuurlijk dat Samsom – in tegenstelling tot de meeste politici – wel kan rekenen en donders goed weet dat wat hij zegt te willen, helemaal niet kan. Technisch niet, materieel niet, logistiek niet, economisch niet. Hij weet dat hij keihard liegt en apekool verkoopt. Maar het gaat hem uitsluitend om de belangen en dikbetaalde baan van ene Samsom. De burger kan die waanzin betalen en vervolgens verrekken. Immoreel.