
Van een onzer correspondenten.
De Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk hebben een memorandum of understanding ondertekend om de ontwikkeling van maritieme kernenergie te versnellen. De Britse ontwikkelaar CORE POWER reageert enthousiast en ziet 2025 als het jaar waarin die sector doorbreekt. De Amerikaanse president Donald Trump en de Britse premier Sir Keir Starmer tekenden het akkoord in Chequers – het buitenverblijf van de Britse premier – in Buckinghamshire. De zogeheten ‘Technology Prosperity Deal’ focust op de rol van civiele kernenergie in de maritieme sector.
‘Gouden nucleair tijdperk’
De Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk kondigen een “gouden nucleair tijdperk” aan. Beide landen willen samen doorbraaktechnologieën ontwikkelen, vergunningen versnellen, marktdrempels wegnemen en de toeleveringsketen veiligstellen, om tegen 2028 volledig onafhankelijk te zijn van Russische splijtstof.
Speerpunten zijn geavanceerde reactoren, fusie-energie en internationale standaarden, met bijzondere aandacht voor de oprichting van een nucleaire scheepvaartcorridor tussen beide landen en de versterking van de energiezekerheid voor defensiefaciliteiten. De civiele maritieme nucleaire sector omvat onder meer drijvende kerncentrales. Dat zijn in scheepswerven gebouwde, snel inzetbare en betaalbare installaties die schone en constante elektriciteit en industriële warmte kunnen leveren aan kustmarkten. Daarnaast wordt gewerkt aan nucleair aangedreven vrachtschepen.
‘Dergelijke schepen zijn sneller, hebben een groter bereik, kunnen meer lading vervoeren en bieden tegelijk een emissievrije oplossing voor de wereldwijde scheepvaart’, aldus CORE POWER.
‘Het akkoord erkent de economische voordelen van maritieme kernenergie en dat 2025 het jaar is waarin kernenergie mainstream wordt’, zegt Mikal Bøe, CEO van CORE POWER.
‘We hebben nauwe samenwerkingen opgebouwd in beide landen om reactoren geschikt te maken voor maritiem gebruik, het regelgevend kader mee vorm te geven en de scheepsbouwsector te betrekken bij het ontwerp van kernschepen.’
Bøe benadrukt dat CORE POWER klaarstaat om samen met de overheden de sector uit te bouwen in een publiek-private samenwerking. Ook John Richardson, voormalig opperbevelhebber van de Amerikaanse marine en bestuurslid bij CORE POWER, ziet een historische stap:
‘Onze landen hebben altijd een hechte relatie gehad. Nu is het moment aangebroken om onze expertise en industriële kracht te bundelen en veilige, betrouwbare kernenergie in de maritieme sector versneld uit te rollen.’
De Deense rederij Maersk onderzoekt met Lloyd’s Register en CORE POWER hoe kernenergie toepasbaar is voor containerschepen. De Zuid-Koreaanse scheepsbouwer HD KSOE (HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering) presenteerde begin 2025 zijn nieuwste ontwerp van een door kernenergie aangedreven containerschip van 15.000 teu.
Ook het Antwerpse EXMAR staat erom bekend nucleaire ambities te hebben. Het bedrijf onderzoekt samen met SCK CEN de haalbaarheid van een drijvende kerncentrale. Het Nederlandse offshorebedrijf Allseas werkt aan de ontwikkeling van small modular reactors (SMRs) om zijn installatieschepen op kernenergie aan te drijven.
***





De benodigde techniek is volop bekend en in bedrijf op vliegdekschepen en onderzeeërs. Er hoeft dus niet moeilijk over te worden gedaan.
Nee Gerard, nou sla je de plank echt mis hoor.
Je weet toch dat als iemand een fabriek wil beginnen waarin fietsen worden gemaakt dat hij dan eerst moet onderzoeken of ronde fietswielen wel de beste oplossing zijn.
Maar nu serieus, dit gaat gewoon gebeuren al zal Bas wel weer komen aankakken met zijn proliferatiegezeur.
Ja ja ze kunnen wel enthousiast zijn maar daar komt nog wel wat bij kijken om de scheepvaart om te bouwen naar kernenergie en de veiligheid er rondom te garanderen.
Waar halen ze de mensen met ervaring vandaan om mee te varen en de boel in de gaten te houden, je kunt alleen maar mensen inzetten die ook nog een ker geen rare bedoelingen krijgen, je bent niet met speelgoed bezig of een kermis aggregaat.
En fusion, ik moet het eerst zien, en ook thorium.
Ik weet of beter gezegd ik heb gelezen dat er vergaande ontwikkelingen zijn met reacters die gaan werken op afgedankte brandstof uit kerncentrales en dat daar de straling van de afgedankte brandstof dan laag is, maar ook dat moet ik eerst nog eens zien.
Verder is zo een samenwerking uiteraard een goed idee om tot betere techieken en oplossingen te komen betreffende deze technieken.
Geweldig nieuws weer . dat zijn pas zaken waar je wat aan hebt ( Net als Antifa tot terreur organisatie bestempelen, maar dat terzijde . :-) )
Ondertussen slaat Wärstsilä een totaal modderfiguur . Dat had zich – nota bene , als grootste motoren bouwer ter wereld – de les had laten lezen door de VN en daarvoor zelfs afstand genomen van de Carnot Cyclus.
Want onderrussen was er ook een directief uit de VS gekomen ;
BREAKING: Secretary of State Marco Rubio just officially REJECTED the United Nations climate proposal for “net zero” emissions.
“The United States will not accept any environmental agreement that harms the interests of the American people. The International Maritime Organization’s proposal for a “Net-Zero Framework” is a tax on Americans levied by an unaccountable UN organization.”
Het mag duidelijk zijn dat dit initiatief daaruit voortkomt of ten grondslag ligt zo men wil .
Geweldige geopolitiek zet ook weer . Bedenk dat ze met dit soort schepen wellicht de noordelijke route kunnen nemen . Nu nog even Groenland erbij.
Huh ? geen goed nieuws ? Is het zo erg dat anti Trump syndrome ?
Een syndroom Bert?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_(ziektebeeld)#
Dan heeft een stevige meerderheid van het Amerikaanse volk dat syndroom gelet op:
https://www.economist.com/interactive/trump-approval-tracker
https://www.nytimes.com/interactive/polls/donald-trump-approval-rating-polls.html
Ach, ik weet dat het vergeefs is, maar ik probeer het toch weer eens; wat vindt je van deze polls?
De voornamelijk negatieve reacties op deze waarachtig innovatieve stap in de scheepvaart en aankondiging van van State Secretary of State Rubio, toont wat mij betreft wederom het verval van dit platform.
Hoe kun je nog geloofwaardig voor de buitenwereld zijn als platform dat de promotie van kernenergie als speerpunt heeft. Hilarisch ? of Pijnlijk .
Ik hou het op hilarisch .
Niemand dwingt je om op CG te blijven Bert.
Dus donder lekker op en ga je frustraties ergens anders etaleren.
Bert
In vind het hilarisch dat je kernenergie verbindt met Carnot en Clausius.
“Speerpunten zijn geavanceerde reactoren, fusie-energie en internationale standaarden, met bijzondere aandacht voor de oprichting van een nucleaire scheepvaartcorridor tussen beide landen en de versterking van de energiezekerheid voor defensiefaciliteiten.”
FG mooi die bekende bla bla verhalen van mensen met enorme ambities maar ook enorm gebrek aan kennis.
Wat wordt hier bedoeld met FUSIE-ENERGIE? Toch geen KERNFUSIE want dat is nog steeds een ILLUSIE. Ach het bekt lekker en geeft iedereen weer een kans er het zijne van te vinden.
Zeg maar: Kernfusillusie.
Frans, dit valt me van je tegen, dat ‘illusie’:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Illusie#:~:text=Een%20illusie%20is%20een%20schijnbare,deze%20signalen%20in%20de%20hersenen.
Kernfusie is om de dooie dood geen illusie maar een bestaand natuurkundig fenomeen dat al vele malen heeft plaatsgevonden in experimentele fusiereactoren.
Als kernfusie echt een illusie zou zijn, dan zoude jij en ik en verder alles op deze aardkloot niet bestaan aangezien de zon een enorme bal kernfusie is.
Tot recent is er verhoudingsgewijs niet zoveel effort in gestoken, want fossiel en kernenergie d.m.v. kernsplijting genoeg.
Nu het besef overal is doorgedrongen dat wind en zon de problemen niet gaan oplossen, integendeel en fossiel inderdaad eindig is, nu komt fusie steeds meer in de belangstelling om meerdere redenen. Brandstof oneindig en de absoluut bestaande bezwaren tegen kernsplijting, zoals afval en straling die overigens door de aanhangers van de Groene Khmer enorm worden overdreven, zijn er niet.
Of jij en ik nog gaan meemaken dat kernfusie grootschalig zal kunnen worden ingezet om de mensheid van betrouwbare energie te voorzien weet ik niet.
Homo Sapiens heeft ook 300.000 jaar nodig gehad voordat er een stoomtrein reed c.q. een atoombom viel :)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mens
“Of jij en ik nog gaan meemaken dat kernfusie grootschalig zal kunnen worden ingezet om de mensheid van betrouwbare energie te voorzien weet ik niet.”
FG ik wel dat gaat de komende 50 jaar niet gebeuren en ik word zeker geen 130.
De zon op aarde tja voor iemand die indirect betrokken is geweest het gedrag van plasma te temmen weet dat dit tot op heden en nabije toekomst nog onmogelijk is. Maar uiteraard iedereen mag het beter weten. De nieuwe vrijheid de vrijheid van het onbenul uit te hangen.
De nieuwe vrijheid de vrijheid van het onbenul uit te hangen…..
Waarvan akte!
Eerlijk gezegd denk ik niet dat er veel fora zijn waar dergelijke grootheidswaan en idioterie wordt een lang leven beschoren is.
‘FG ik wel dat gaat de komende 50 jaar niet gebeuren en ik word zeker geen 130’.
Als ik uit deze zin mag afleiden dat je nu 80 bent, 130 – 50, dan is dit wel erg gratuit beste Frans.
Nou Cornelia; je loopt hier anders al best behoorlijk lang rond met je ‘Eerlijk gezegd denk ik niet dat er veel fora zijn waar dergelijke grootheidswaan en idioterie wordt een lang leven beschoren is’.
Als er nou toch iemand hier de onfeilbare betweter uithangt dan ben jij het wel met je eeuwige gezeur over WEF, Agenda 2030, Global Elite en die fantastische democratie in het Rusland van Poetin.
In gedachten zie ik dat belerende vingertje al voor me.
Frans
Een tussenstapje via de techniek van de al bestaande met kernenergie aangedreven IJsbrekers en kernonderzeeërs zou al mooi zijn. En met zoveel kernwapens in de wereld op de plank zou ik een aanpassing in de wetgeving omtrent vreedzaam gebruik willen betitelen als koudwatervrees.
Daarna MSRen en vervolgens wellicht een fusiereactor al zal dat inderdaad nog wel even duren. Maar jij kiest ervoor om te haarkloven op een woord.
Gelovigen hebben het in dat geval over hoeveel engelen er op de punt van een naald passen. Zou Malthus als dominee daarover ook gedebatteerd hebben?
Dit is duidelijk een persmededeling vanuit de ene of de andere lobbygroep. Als je het officiële document “Technology Prosperity Deal” leest dan zie je dat maritieme kernenergie daar nauwelijks in voorkomt. Het akkoord gaat over samenwerken op allerlei vlakken van technologie, maar het maritiem gebruik gaat niet verder dan “exploring” deze mogeljikheid.
(w w w.gov.uk/government/news/memorandum-of-understanding-between-the-government-of-the-united-states-of-america-and-the-government-of-the-united-kingdom-of-great-britain-and-north)
Dank voor link en je opmerkingen zijn terecht.
Kopen ze de brandstofstaven van de Russen?
Ja, hoogstwaarschijnlijk wel. En de Russen hebben inmiddels goede betrekkingen met landen die de uraniumgrondstoffen leveren (ten koste van de Fransen). Stiekem hoop ik dat de EU een 100 procent boycot van Russische producten gaat doen. ‘Wie een kuil graaft voor een ander…’
Oh ja, dat is natuurlijk wel een probleem dat alleen de Russen uranium kunnen leveren. LOL.
Mijn hemel, hoe stom kan je zijn:
https://en.wikipedia.org/wiki/Uranium_mining#:~:text=About%2096%25%20of%20the%20global,is%20normal%20for%20most%20minerals.
Kijk Johan, van Cornelia snap ik dit nog want die heeft nog steeds de illusie dat Poetin de enige echte wereldleider is. Maar van jouw valt het me tegen man.
Bert, ‘onze’ politici hebben boter op hun hoofd. Ze zeggen niks meer met Rusland te maken willen hebben, waar ik ze groot gelijk in geef, maar ze zijn niet zo stoer dat ze alle import vanuit Rusland stoppen. Dat doen ze niet omdat onze industrieën nog altijd afhankelijk zijn van Russische (grond)stoffen. Er is nu nog altijd import van Russisch gas, verrijkt uranium, kunstmest en wat landbouwproducten.
Nog nooit hebben economische sancties het gewenste effect gehad, dus in feite is het allemaal voor de bühne. Het gaat niet alleen ten koste van de Russische economie, maar ook die van ons eigen. Benieuwd wie de langste adem heeft. Frankrijk staat al op imploderen.
Overigens zijn de Fransen uit Niger geschopt en is de uraniumwinning daar nu ten faveure van de Russen. Kazakhstan en Oezbekistan zitten in de Russische invloedsfeer terwijl Zuid-Afrika en Brazilië middels de BRICS ook vriendjes zijn met Rusland. Blijven over Canada, de VS en Australië. Wat zal het beperkte aanbod met de prijs van verrijkt uranium gaan doen?
Ik ben van mening dat die hele oorlog voorkomen had kunnen worden als het westen rekening had gehouden met de Russische gevoeligheden en angsten. Nu is het te laat en is Putin c.s. verworden tot een monster.
Bert, Cornelia en andere FvD lovers/XR haters; kijken we even mee en dan vooral dat stukje over het blokkeren van de A12:
https://www.geenstijl.nl/5185800/live-het-is-eindelijk-zover-elsfest-2025
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100132962_bbce175e
Overigens ben ik van mening dat het FvD nog niet totaal verloren is:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100132852_902b19ab
Groot respect voor Lidewij. Ik hoop dat zij de fractie van het FvD zal blijven leiden en dat we voortaan verschoond zullen blijven van het corpsbalgebral van Baudet en het vileine treitertoontje van de complotmarmot.
Moest wel lachen om Timmerfrans en van Baarle. Wat een losers zeg.
Die FvD heeft geen enkele kans als het zich niet duidelijk afkeert van lieden die de meest idiote complottheorieën aanhangen. Als serieus kiezer wil je niet verkeren tussen deze dwazen. Dit is dan jammer voor de enkele goede partijpunten.
Omgekeerd wil het FVD niet zulke dwazen als Galjee en AF in de Partij.
Sterker , we scharen ze onder Antifa als aanhangers van het XR gedachtengoed en meelopers met de energietransitie- en klimaatbeweging beweging.
Overigens heeft u wel gelijk. Volgens de laatste peiling van Maurice de Hond heeft het Lidewij effect, geen effect voor het aantal zetels.
u kunt tevreden zijn .
Bert, in je, overigens zeer begrijpelijke, wanhoop vanwege het keiharde feit dat je hier keer op keer op je nummer wordt gezet, ga je nu wel erg ver in je domheid.
Wie zijn dan die ‘we’ in dat ‘we scharen ze onder Antifa als aanhangers van het XR enz.’?
Man man; get a live.
Wonderlijk weer die duimpjes naar beneden als ik schrijf dat we mensen kunnen missen als kiespijn bij het FVD .
En al helemaal hypocrieten die ineens stemmen op het FVD omdat Lidewij de Vos zo ’n leuke meid is.
Mensen daar hebben we niets aan.
“Omgekeerd wil het FVD niet zulke dwazen als Galjee en AF in de Partij.”
FG nu dat komt dan goed uit want Galjee WIL NIET in die Partij – knoop dat eens in je oren domkop.
“Sterker , we scharen ze..”
FG We ? Wie wil er in zee met zo’n dwaas? Volgens mij loopt iedereen met een boog om je heen behalve dan die minkukel C. uit omgeving Salland.
Ik ben lang niet zo ‘ alive’ geweest sinds Trump aantrad en vooral dankzij de beslissing om Antifa als terreurorganisatie aan te merken.
Misschien hebt u het gemerkt aan mijn hernieuwbare energie alhier .
Bert, waar haal jij in vredesnaam vandaan dat ik op het FvD zal gaan stemmen omdat ik die Lidewij een verademing vindt binnen het FvD?
Bert, met dat besluit over Antifa ben ik het helemaal eens, laat dat helder zijn.
Maar ik vroeg om een reactie op die rellen i.v.m. dat Elsfest waarbij ook werd getracht de A12 te blokkeren.
Jij, Cornelia en nog wat volk zijn daar ineens heel erg stil over.
PS.
Vergeleken met wat het tuig van dat Elsfest deed zijn de blokkades van XR nogal vreedzaam.
“Misschien hebt u het gemerkt aan mijn hernieuwbare energie alhier .”
FG andere medicatie?
De standaard schrijfwijze van demonstraties tegen de macht….
https://www.telegraaf.nl/binnenland/extreem-gewelddadige-rellen-in-den-haag-bij-els-rechts-demonstratie-politiewagen-in-brand-d66-partijkantoor-aangevallen-en-vechtpartijen/91810582.html
Vast en zeker opgezet met als doel “rechts” in de val te laten lopen.
Zie het maar als globalistische verkiezingsstunt.
Verwijs jij nu naar die MSM?
@ meneer Scheffer , ik noem u ook gekscherend de Generaal omdat u – in uw commentaren – zoveel lijkt op de generaals die we op TV zien bij Mariëlle van Nieuwsuur.
Hilarische vertoningen , in aanmerking genomen de status van die Generaals, maar kennelijk gelooft men echt wat ze zeggen . Daar kan je als logisch denkend mens niet tegenop.
Die meneer Deen van het Clingendael -Instituut vindt altijd ook zo leuk . wat een lieverd he . Z’n moeder zal wel trots zijn dat ie het zover heeft gebracht met kletspraat . wat een schatje en laten we Rob van wijk niet vergeten he : onze fantast des Vaderlands. Nou ja , mongool des vaderlands. man man, aan dat soort figuren gaat een land nou kapot .
Beste Bert,
Kan het ook meer respectvol?
Moderator
De video’s van de opzet van deze schermutselingen komen langzaam aan op internet.
Die in de brand gestoken politieauto is er speciaal neergezet, de bluswagen van de ME evenals de ME en de agenten staan op 5 meter afstand van die brandende auto en doen niets…
Ook zijn er video’s van een groep georganiseerde “relschoppers” die helemaal los van de grote groep demonstranten met stenen beginnen te gooien.
https://t.me/LionsNews/159211
Ach wat, voor het gepeupel zal het niet uitmaken, die springen alweer vol op de volgende rode lap.
Alles in de MSM staat in het teken van tweedeling en polarisatie maar de burger ziet het gewoon niet.
Cornelia om 17:04.
De machteloosheid druipt er weer van af. Geen enkele inhoudelijke reactie zoals gewoonlijk.
Hans, ik begrijp je vraag om 00:34.
Maar dan moet je wel eerst even uitleggen aan Bert wat respectvol is.
Ook wordt het tijd voor FVD om van zijde te wisselen ter voorkoming verdere beschadigd van hun imago, ….. het gaat namelijk bepaald niet goed met militaire progressie en dito economie in Rusland (6% van BBP … rente 20%) ….. afname investeringen ….. arbeidstekorten ….. EU-sancties werken door ….. schades militaire logistiek,en oilieraffinage …. afname welstand en welzijn ….. dienstplicht ontwijking ….. voedsel en brandstof via overheidsdistributie ….. afname oorlogsmotivatie ….. ca. 200.000 casualties en 5km landwinst dit zomeroffensief …. Putin leeft nu bijna dagelijks ondergronds….
@ Scheffer,
”Als dat imago geschaad wordt’ . Het zij zo . mensen als u , zoals ik hierboven als schetste , kunnen we missen als kiespijn .
Ik heb begrepen dat u vroeger Generaal was. Net zo een grappige als die we op TV zien tegenwoordig. hahaha .
Ps , wat zielig he, dat Putin dagelijks ondergronds leeft .
Met Scheffer is het triootje MSM volgers compleet.
lekker happen jongens het zal jullie goed doen, die dagelijkse rooie lap.
Oh, ik lees net dat Chasov Yar bevrijd is, wel wat meer dan 5 km Scheffer, je zit er (weer) naast kerel.
Waar haal je dit eigenlijk vandaan? GPT?
Scheffer, het zijn compotverhaaltjes dat de Russiche economie op instorten staat, dat ze grote verliezen leiden, dat de EU sancties werken.
Doe net als ik en lees de staatspropaganda site Russia Today en je leert de enige echte waarheid!
‘Ik heb begrepen dat u vroeger Generaal was’ … dank voor de promotie …. Ik gedroeg me wel op dat niveau vanwege mijn toen ongewenste kritische inzichten over de toenmalige Landmacht in de 80-er jaren, dat bracht me via beoordelingen in sterke overwegingen of ik wel pensioen wilde halen als in die Defensie-organisatie, ik volg nu als gepensioneerde 30 jaar-organisatieadviseur de internationale inlichtingen bulletins via diverse internet kanalen….. die zijn betrouwbaarder dan FVD.
“Doe net als ik en lees de staatspropaganda site Russia Today en je leert de enige echte waarheid!”
FG PROPAGANDA en de enige echte waarheid.? Domheid kent bij jou geen grens. Heb je al een onderduikadres voor als jouw vriendjes een poot op NAVO gebied zetten?
Scheffer
Je kunt er ook zó naar kijken.
Wie zit er nu in een bubbel? Mearsheimer of jij? Het verschil in inzicht doet me denken aan de Iraakse Ali.
https://www.youtube.com/watch?v=JTr8_Yzp-wc
@ Scheffer , duidelijk dat u niet de bulletins leest die worden uitgegeven door de Trump administration.
gepensioneerde 30 jaar-organisatieadviseur de internationale inlichtingen bulletins via diverse internet kanalen….
Mijn hemel, ik heb in mijn broek gepiest….
Beste Cornelia,
Kan het ook meer respectvol?
Moderator.
“Mijn hemel, ik heb in mijn broek gepiest….”
FG Gatsie nog incontinent ook.
@ Af , mocht u alsnog voor het FVD gaan stemmen, dan ga er persoonlijk voor zorgdragen dat uw stem op het FVD ongeldig wordt verklaard onder overlegging van uw volledige track -record mbt over het FVD op deze site .
Geldt eveneens voor de andere hypocrieten.
Ben jij zo machtig, Bert?
Bert
Er schuilt overduidelijk een dictatortje in je.
“..dan ga er persoonlijk voor zorgdragen dat uw stem op het FVD ongeldig wordt verklaard onder overlegging van uw volledige track -record mbt over het FVD op deze site .
Geldt eveneens voor de andere hypocrieten.”
FG je zieligheid neemt ernstig toe. Denk jij nu echt dat jouw mening bij het FvD indruk maakt.
Je overschat in alles je eigen mogelijkheden.
Overigens hoef je voor mij niet in actie te komen want alleen al die idioten hier die dwepen met de FvD maakt dat ik zeker NIET op FvD ga stemmen.
@ Johan, ik ben actief lid van het FVD en heb regelmatig contact . Dus ja, zij zullen mijn aanwijzing opvolgen. Zeker als ik het track – record overhandig. Je gaat toch geen mensen in je organisatie opnemen die tot doel hebben jouw organisatie te ondermijnen, of wel meneer Johan.
@ Peter van Beurden, In uw linkse gedachtenwereld ben ik een dictator ja , maar wel een heel aardige. Laat ik er echter geen misverstand over bestaan dat ik voor een autoritair bestuur ben ja, daarbij verwijzend naar de successen die Trump behaalde in een paar maanden tijd. Ook op het klimaatdossier. ( dat ging de prullenbak in )
Ik hoop dat ik daarmee mij standpunt , voor zover dat nog niet duidelijk was , voldoende heb toegelicht.
Bert, maak je geen zorgen hoor. MIJN geestelijke gezondheid is nog prima in orde.
17:53 ben ik dus niet.
De economie die écht op instorten staat.
Professor emeritus; Richard Wolff & Professor Economie; Michael Hudson
https://rumble.com/v6z70zs-final-collapse.html?e9s=src_v1_s%2Csrc_v1_s_o
Cornelia, maar gelet op de totale onzin had je het wel kunnen zijn natuurlijk.
Ik wacht trouwens nog op je commentaar op deze link:
https://www.wyniasweek.nl/met-hulp-van-trump-kan-poetin-kiezen-voor-bevriezen-van-het-conflict-in-plaats-van-een-slopende-oorlog/
En kom niet aan met ‘MSM’ want je verwijst zelf ook naar Wyniasweek als het je zo uitkomt.
In andere gevallen ben je ook er altijd als de kippen bij om je stompzinnigheid uit te dragen.
Wynia’s week lees ik niet, hij haalt zijn “nieuws” uit dezelfde koker als Scheffer, ws. GPT, dus beste man, ik heb werkelijk geen idee wat jij van mij wilt, je komt niet eens in de buurt van iemand waar ik van gedachten kan wisselen.
Probeer het op eens op Dumpert of Geen Stijl.
Succes er mee!
Even een paar storende foutjes Cornelia.
Ten eerste: ‘Wynia’s week lees ik niet, hij haalt zijn “nieuws” uit dezelfde koker als Scheffer’.
Als je het niet leest, hoe weet je dat dan?
Ten tweede:
Je plaats dus een linkje naar Wyniasweek als onderbouwing van je gewauwel zonder het te lezen?
Cornelia
Niet zo vreemd als die economie gebouwd is op flitskapitaal en ongedekte oliedollars en een tanende supermacht als kurk. in dat geval kan het bijdrukken ervan een grote vlucht nemen. Met alle gevolgen van dien.
Cornelia, Staatspropaganda dus.
Kortom, net zo iets als dit dus:
https://archive.org/details/per_volkischer-beobachter_volkischer-beobachter_1933-04-18_46_108
Een door een dictatoriaal regiem geleid schotschrift.
Het moet zelfs de allerdomsten op CG inmiddels duidelijk zijn waar jouw loyaliteit ligt.
Heb je al een goede pruik?
Wellicht heb je die binnenkort nodig.