De ENIGE OMROEP in ons bestel dat het bedrog van onze msm, de belachelijke inzet van de politie en de totalitaire van onze regering aan de kaak stelt.
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat deze omroep nauwelijks een kans krijgt.
Overigens is het meest in het oog springende feit wel dat de gemiddelde Nederlander TOTAAL geen idee heeft wat er in het land speelt.
Lamzakken en meelopers, lopen massaal achter de msm aan en weten hoegenaamd helemaal niets.
Het is niet alleen op klimaat- en energietransitie gebied dat we op weg zijn naar de ondergang.
Europa als geheel gaat gebukt onder haar financiële onmogelijkheid.
De Euro had nooit mogen bestaan, en al bij de Griekse schuldencrisis hadden we er mee moeten stoppen.
We bevinden ons in een ‘Runaway Train’ die het eindstation nadert.
Ik zag van de week een perfecte omschrijving van de Europese Unie.
De schrijver noemde het een “gevangenis voor landen”
Als je er even over nadenkt dan klopt die naam prima.
Immers de landen worden gelokt met voordelen, en daarna zitten ze er aan vast door de gigantische schulden die de Europese Unie maakt.
Ze strooien jaarlijks kwistig (2200 miljard) rond, loop de “gevangenen” eens af voor hun bijdragen, wat je tekort komt wordt schuld aan de landen.
Het is een fraudesysteem in het groot, en wij – de inwoners – zijn de netto betalers, nu, of in de toekomst, want eenmaal uitgegeven bedragen komen nooit meer terug. (Griekenland, Italië, Spanje, Portugal, Oekraïne.. enz.)
We bevinden ons in een ‘Runaway Train’ die het eindstation nadert.
Ik denk zelfs dat die opzet voor een oorlog tegen de Russen er komt puur omdat ze geen andere uitweg meer hebben.
Wat Oekraïne in opdracht van het westen 12 jaar heeft gedaan wordt nu overgenomen door de lidstaten van de EU, zogenaamde hulp aan Oekraïne is in feite een dekmantel onder welke de landen lokaal wapens produceren en “instructeurs” leveren.
Ze maken – ook in ons land – drones en raketten die ze via instructeurs en militairen veilig vanuit Oekraïne afvuren op Rusland.
Op die manier kunnen ze Oekraïne gebruiken om Rusland te provoceren totdat ze een keer terugslaan en dan begint de crisis echt, en komt ook de oorlogseconomie in werking.
Duitsland wil in 2039 de sterkste militaire macht in Europa zijn, de Europese bruggen en wegen naar het oosten worden verzwaard, EU-defensie ronselt al jongeren die vanuit veilige gebieden in Europa drones zogenaamd via Oekraïne besturen.
Het enige wat ze nog een beetje afremt is het benodigde geld.
Driemaal raden waar dat geld vandaan zal komen.
13
3
AnthonyF
13 mei 2026 om 11:08
Mijn hemel Cornelia; de wanhoop spat er nu echt van af bij dat gereutel van je.
Elke dag opnieuw, vooral bij Bert en mij de meest stompzinnige linkjes plaatsen zonder enige inhoud.
Geen enkele reactie op onze schrijfsels.
Dat zonder inhoud heeft natuurlijk zijn redenen, als je namelijk van niets weet kun je beter je mond houden, maar omdat je ondanks die beperking toch wilt reageren kom je maar met nietszeggende linkjes.
Ons rest niets anders dan min duimpjes. Trolgedrag is kennelijk toegestaan.
Kort: EU heeft Griekse oude 2001 staatschuld in 2010 geherkapitaliseerd tegen aanzienlijke lage rente. Daarmee werd tevens helft vsn de Griekse staatschuld bij commerciële banken afgeboekt gecompenseerd door EU. Ook inflatie helpt staatschuld relatief te ontwaarden. Griekenland lost nu sinds 2024 staatschuld jaarlijks af hun economie voldoet nu asn EU normen. Frankrijk hun enorme huidige staatschuld voldoet niet aan EU normen en vormt een gevaar voor EU financiële stabiliteit.
Helemaal NIET interessant, het standpunt van het KNMI is onveranderd, dat van Marcel is bekend.
Vingerwijzen, naar elkaar, naar de media, maar het feit dat onze regering het KNMI en de media klinkklaar het volk bedrogen hebben, en nog steeds doen blijft onderbelicht.
Het is gewoon bedrog, er is geen crisis, het wordt geen crisis, het KNMI heeft gefraudeerd punt uit!
nergens enige verwijzing naar de natuurlijke verwarming dat elke
11 (Schwabe)
22 (Nicholson)
88 (Gleissberg)
210 (de Vries)
1000 (Eddy)
2500 (Bray)
jaar
plaats vindt.
Marcel Crok vertelt niet het volledige verhaal. Hij constateert dat de groei van de uitstoot veel minder is dan in het worst-case scenario. Maar als hem gevraagd wordt of dat misschien ook komt doordat het aandeel zon en wind toeneemt in de energieproductie komt hij niet verder dan een honende reactie.
Terwijl landen als China, waar het energieverbruik enorm toegenomen is, óók substantieel inzetten op zon en wind. Daarnaast bouwen ze ook nog nieuwe kolencentrales. Ik weet niet hoe de cijfers eruit zouden zien als China alléén maar in zou zetten op kolencentrales.
Voor China is groene stroom extra interessant, nog afgezien van de energietransitie. Voor zover ik weet beschikt het land niet over grote hoeveelheden gas en olie. Steenkool is er wel. In het verleden was er ’s winters in steden als Bejing een enorme luchtvervuiding. Door de geografische ligging circuleerde de lucht niet en de uitstoot was enorm. Dan scheelt het veel als de auto’s elektrisch gaan rijden en de stroom groen wordt opgewekt. Bovrendien, China produceert zelf veel zonnepanelen en windturbines, zodat het ontwikkelen van groene stroom goedkoper is dan bij ons.
De ENIGE OMROEP in ons bestel dat het bedrog van onze msm, de belachelijke inzet van de politie en de totalitaire van onze regering aan de kaak stelt.
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat deze omroep nauwelijks een kans krijgt.
Overigens is het meest in het oog springende feit wel dat de gemiddelde Nederlander TOTAAL geen idee heeft wat er in het land speelt.
Lamzakken en meelopers, lopen massaal achter de msm aan en weten hoegenaamd helemaal niets.
‘Het is eigenlijk te gek voor woorden dat deze omroep nauwelijks een kans krijgt’.
Wellicht dat die ‘gemiddelde Nederlander’ toch niet zo dom is als jij denkt Cornelia.
Nou ja. ‘denkt’ ; denken doe je met je hersenen en niet met je onderbuik natuurlijk.
Het is niet alleen op klimaat- en energietransitie gebied dat we op weg zijn naar de ondergang.
Europa als geheel gaat gebukt onder haar financiële onmogelijkheid.
De Euro had nooit mogen bestaan, en al bij de Griekse schuldencrisis hadden we er mee moeten stoppen.
We bevinden ons in een ‘Runaway Train’ die het eindstation nadert.
Ik zag van de week een perfecte omschrijving van de Europese Unie.
De schrijver noemde het een “gevangenis voor landen”
Als je er even over nadenkt dan klopt die naam prima.
Immers de landen worden gelokt met voordelen, en daarna zitten ze er aan vast door de gigantische schulden die de Europese Unie maakt.
Ze strooien jaarlijks kwistig (2200 miljard) rond, loop de “gevangenen” eens af voor hun bijdragen, wat je tekort komt wordt schuld aan de landen.
Het is een fraudesysteem in het groot, en wij – de inwoners – zijn de netto betalers, nu, of in de toekomst, want eenmaal uitgegeven bedragen komen nooit meer terug. (Griekenland, Italië, Spanje, Portugal, Oekraïne.. enz.)
We bevinden ons in een ‘Runaway Train’ die het eindstation nadert.
Ik denk zelfs dat die opzet voor een oorlog tegen de Russen er komt puur omdat ze geen andere uitweg meer hebben.
Wat Oekraïne in opdracht van het westen 12 jaar heeft gedaan wordt nu overgenomen door de lidstaten van de EU, zogenaamde hulp aan Oekraïne is in feite een dekmantel onder welke de landen lokaal wapens produceren en “instructeurs” leveren.
Ze maken – ook in ons land – drones en raketten die ze via instructeurs en militairen veilig vanuit Oekraïne afvuren op Rusland.
Op die manier kunnen ze Oekraïne gebruiken om Rusland te provoceren totdat ze een keer terugslaan en dan begint de crisis echt, en komt ook de oorlogseconomie in werking.
Duitsland wil in 2039 de sterkste militaire macht in Europa zijn, de Europese bruggen en wegen naar het oosten worden verzwaard, EU-defensie ronselt al jongeren die vanuit veilige gebieden in Europa drones zogenaamd via Oekraïne besturen.
Het enige wat ze nog een beetje afremt is het benodigde geld.
Driemaal raden waar dat geld vandaan zal komen.
Mijn hemel Cornelia; de wanhoop spat er nu echt van af bij dat gereutel van je.
Poetin heeft gegokt en verloren:
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenland/miljoenenverlies-voor-moskou-door-meerdere-aanslagen/ss-AA22ZpGM?ocid=hpmsn&cvid=6a0432a11c6b4e5c989cc1f778138f3f&ei=89#image=18
Je bent met stip het domste geluid op de site.
Elke dag opnieuw, vooral bij Bert en mij de meest stompzinnige linkjes plaatsen zonder enige inhoud.
Geen enkele reactie op onze schrijfsels.
Dat zonder inhoud heeft natuurlijk zijn redenen, als je namelijk van niets weet kun je beter je mond houden, maar omdat je ondanks die beperking toch wilt reageren kom je maar met nietszeggende linkjes.
Ons rest niets anders dan min duimpjes. Trolgedrag is kennelijk toegestaan.
Kort: EU heeft Griekse oude 2001 staatschuld in 2010 geherkapitaliseerd tegen aanzienlijke lage rente. Daarmee werd tevens helft vsn de Griekse staatschuld bij commerciële banken afgeboekt gecompenseerd door EU. Ook inflatie helpt staatschuld relatief te ontwaarden. Griekenland lost nu sinds 2024 staatschuld jaarlijks af hun economie voldoet nu asn EU normen. Frankrijk hun enorme huidige staatschuld voldoet niet aan EU normen en vormt een gevaar voor EU financiële stabiliteit.
Interessant gesprek tussen Marcel Crok en Maarten van Aalst, directeur van het KNMI.
https://www.youtube.com/live/RektuP3NUvk?si=zRRa5lTvDi2aErx3
Helemaal NIET interessant, het standpunt van het KNMI is onveranderd, dat van Marcel is bekend.
Vingerwijzen, naar elkaar, naar de media, maar het feit dat onze regering het KNMI en de media klinkklaar het volk bedrogen hebben, en nog steeds doen blijft onderbelicht.
Het is gewoon bedrog, er is geen crisis, het wordt geen crisis, het KNMI heeft gefraudeerd punt uit!
Ondermeer met verandering van meethut in de Bilt. andere hut, andere plaats en dan een correctie toepassen. Meer hier over te vinden op Klimaatgek: https://klimaatgek.nl/wordpress/2019/10/04/homogenisatie-2-0-de-bilt-de-hutwisseling/
Het initiële enthousiasme van Crok verdween zienderogen. Hij werd ook een aantal keer gewezen op essentiële fouten in zijn betoog.
ik vond het gesprek ook teleurstellend
nergens enige verwijzing naar de natuurlijke verwarming dat elke
11 (Schwabe)
22 (Nicholson)
88 (Gleissberg)
210 (de Vries)
1000 (Eddy)
2500 (Bray)
jaar
plaats vindt.
Marcel Crok vertelt niet het volledige verhaal. Hij constateert dat de groei van de uitstoot veel minder is dan in het worst-case scenario. Maar als hem gevraagd wordt of dat misschien ook komt doordat het aandeel zon en wind toeneemt in de energieproductie komt hij niet verder dan een honende reactie.
Terwijl landen als China, waar het energieverbruik enorm toegenomen is, óók substantieel inzetten op zon en wind. Daarnaast bouwen ze ook nog nieuwe kolencentrales. Ik weet niet hoe de cijfers eruit zouden zien als China alléén maar in zou zetten op kolencentrales.
Voor China is groene stroom extra interessant, nog afgezien van de energietransitie. Voor zover ik weet beschikt het land niet over grote hoeveelheden gas en olie. Steenkool is er wel. In het verleden was er ’s winters in steden als Bejing een enorme luchtvervuiding. Door de geografische ligging circuleerde de lucht niet en de uitstoot was enorm. Dan scheelt het veel als de auto’s elektrisch gaan rijden en de stroom groen wordt opgewekt. Bovrendien, China produceert zelf veel zonnepanelen en windturbines, zodat het ontwikkelen van groene stroom goedkoper is dan bij ons.