BNNVARA heeft een tweetal klimaat alarmistische en GroenLinks politiek activistische website / radio /TV redacties ; Vroege Vogels en JOOP.
Deze zijn vanuit GroenLinks hun marxistische ideologie mordicus tegen particulier eigendom en dito particulier natuur bezit.
Particulier natuurbezit voorkomt al decennia dat politiek vanuit Provincies en gemeenten hun greep kunnen uitbreiden op het natuureigendom en daar ideologische klimaat- / natuur inspraak op kan laten gelden.
14
3
Scheffer
1 jun 2026 om 21:13
Punt is dat de particuliere natuureigenaar op geen enkele wijze overheidsubsidie ontvangt voor het natuurbeheer van zijn natuureigendom.
Ontvangt hij maar één keer overheidsubsidie kan hij onder Natura2000 en overheidsbeleid / wetgeving komen te vallen.
Een 2026 totaal nieuwe Natura2000 bijlage…. voor elk vogeltje, visje en elk wild dier(-tje) heeft WUR nieuwe aantallen Natura2000 groei doelstellingen bepaald verdeeld / verspreid over / per Natura2000 gebied.
Lijkt sterk op de onhaalbare ‘hernieuwbare’ klimaatdoelstellingen van huidige politiek….
Misschien oplossing door ideologische vogeleieren broedmachines plaatsen op de Natura2000 gebieden….
7
2
Theo
1 jun 2026 om 22:29
Dan heb ik mijn land nog tijdig verkocht. ;)
Natura2000 heeft me verschillende keren benaderd voor verkoop om zoveel mogelijk gebieden aan elkaar te knopen.
Zeker omdat het stuk naast het pieterpad ligt.
Bij mij echter zonder succes ik verkoop niet aan hun, ik heb het aan mensen verkocht die ik het gunde en er van kunnen genieten, zeker omdat hun huis er niet ver vandaan staat.
Daarbij meende ze het ook nog zo goed als gratis te krijgen, zelfs schenken kon ik, daarna heb ik ze te verstaan gegeven dat het beter is om weg te blijven bij mijn voordeur.
19
0
Scheffer
1 jun 2026 om 22:52
vervolg: Dus de GroenLinkse ambtelijke ‘maatschappelijke’ ideologische maakbaarheid van de ‘hernieuwbare’ stop de klimaatverandering zowel de maakbaarheid van de numerieke biodiversiteit van Natuur.
6
2
AnthonyF
2 jun 2026 om 13:30
Scheffer, niet helemaal waar.
Zeker, Vroege Vogels is nog steeds van tijd tot tijd Groene Khmer, maar de laatste tijd toch veel positieve reportages over natuurherstel enz.
Maar ook voor Menno Bentveld geldt natuurlijk: ‘Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt’.
Het RIVM heeft al een jaar gelden vastgesteld dat sterfte door warmte steeds minder voorkomt in Nederland.
Helaas beweren “klimaatdeskundigen” zoals v Aalst bij herhaling compleet wat anders.
Natuurlijk claimen ze dat het nationale hitteplan en beleid dat veroorzaakte, maar zo is hun denkwijze
Die RIVM publicatie op 2 juli 2025 was op de laatste dag van een 5 daagse hittegolf in Nederland.
33,8°C, dus geen krant heeft het RIVM bericht overgenomen, naast al die alarmberichten over de hitte.
Doorslaan? welnee, pure realiteit, maar jullie zien het nog niet eens als je geen reisje meer kunt maken omdat je geen CO2 credits meer hebt.
Gewoon doorzeuren over groen links en D66, en vooral niet op het FvD stemmen dan kom je er vanzelf achter.
Hiemstra is geen helderziende, hij weet hoe de hazen gaan lopen.
Agenda 2030 mensen, wen er maar aan.
Het is de klimaat gedreven dictatuur.
Alles verloopt volgens het plan en het staat gewoon online.
Voor CG een achterhoede gevecht.
Tegen de tijd dat er werkelijk stappen ondernomen kunnen worden zitten we er volledig aan vast.
En niemand ontsnapt, tenzij je vlucht uit Europa.
Die rooie is inderdaad een klimaatkoekoek. Laat hem zelf maar gras eten en wonen in een hut van koeienstront. Ik zitvdecairco wel aan en gooi een big op de BBQ.
Het wordt natuurlijk helemaal leuk als Hiemstra denkt dat hij onze landgenoten met een Marokaanse of Turkse achtergrond kan vertellen dat ze geen schapen of geitenvlees meer mogen eten. Hoe lang nog, vraag ik me af, zal hij zijn hoofd houden?
Wij hebben een dikke ha bos aangeplant en na een jaar of tien kwam er een schrijven van SB of we dat niet wilden verkopen omdat het dicht bij een strook staatsbossen ligt, zo’n tweehonderd meter verderop. Een eiken-, essen- en hazelaarbos en veel meer staat er niet. WIj hebben achtenzestig verschillende inheemse bomen en struiken en dat leek SB blijkbaar wel wat. We hebben niet gereageerd en ook niets meer vernomen. Ik denk dat ons bosje er na enkele jaren net zo bij had gestaan als die bosstrook van SB. Niet doen dus.
Al die organisaties kopen wel, maar verkopen nooit. Eén keer verkocht uit particuliere handen, komt het nooit meer terug.
4
0
Gerard*
2 jun 2026 om 15:25
En daar krijgen ze van ons geld voor, dat subsidie heet en van ons is afgepakt. We mogen betalen voor de ellende die over ons uitgekotst wordt. Geniaal bedacht: hoe hou je er een slavernij op na zonder dat het te veel opvalt en hoe hou je die in stand als het wel gaat opvallen. Zet er maar een kroontje op.
In 1953 was hoog water met springtij en de maanstand met een flinke storm de oorzaak dat op meerdere plaatsen een stijging van 3 t/m 4,5 meter op niet er voor berekende dijken de oorzaak van de ramp werd. Had niets van doen met definitieve zee spiegel stijging. In het jaar 14 tot 1500 is het zelfs drie maal gebeurt en bekend als de Elisebeth vloeden. Ook toen de boven geschetste omstandigheden plus het inklinken van een gebied wat nu de Bies Bosch heet. Evenzo met wat later de Hondsbossche zeewering werd om een weggeslagen duinenrij met een relatief zwakke aangelegde dijk te vrij waren van erosie, wat vooral bij stormen plaats vond. Ook diende de zeewering als zand motor om de afslag van zand verder noord te beperken. Zand suppletie is om weggespoeld zand weer aan te vullen wat niets met zeespiegel stijging heeft te maken. Zou bij al deze gelegenheden ook al zijn gedacht aan de zeespiegel stijging, en zeker al in de middel eeuwen? Ik dacht het niet, maar wel dat de mens zich zelf niet goed beschermd, Trouwens, dat is nu heden ten dagen nog steeds niet goed met de dijken, en ook niet erg slim om de duinen nu door te steken. Menselijk falen en heeft niets met de zeespiegel stijging te maken, Als je in Amsterdam woont kun je met storm uit het noord westen het IJselmeer pijl bij de Oranje sluizen zien stijgen en bij de dijk Lelystad Medemblik zien dalen, Zeespiegel stijging heeft hoofd zakelijk met weer omstandigheden van doen die niet al te vaak voorkomen. Men nam aan dat zulke extreme weer beelden eens in de 10.000 jaar zouden voorkomen. Dat noem ik super dom om van een onvoorspelbaar weer beeld op deze planeet een vaste lijn te trekken. Ik denk dat mijnheer Hiemstra en met hem niet nader te benoemen figuren deze feiten niet eens zullen zien en negeren. Laat ze als deze mensen er gelukkig of juist ongelukkigmee zijn. Ieder diertje zijn pleziertje!
dit is exact hoe je het moet bekijken. door een komische bril
Allemaal slaan ze door, het een na het andere.
Het lijkt wel een populariteit wedstrijd.
Klimaatrisico’s bedreigen historisch erfgoed, zoals buitenplaatsen en beukenlanen
https://www.bnnvara.nl/vroegevogels/artikelen/klimaatrisicos-bedreigen-historisch-erfgoed-zoals-buitenplaatsen-en-beukenlanen
BNNVARA heeft een tweetal klimaat alarmistische en GroenLinks politiek activistische website / radio /TV redacties ; Vroege Vogels en JOOP.
Deze zijn vanuit GroenLinks hun marxistische ideologie mordicus tegen particulier eigendom en dito particulier natuur bezit.
Particulier natuurbezit voorkomt al decennia dat politiek vanuit Provincies en gemeenten hun greep kunnen uitbreiden op het natuureigendom en daar ideologische klimaat- / natuur inspraak op kan laten gelden.
Punt is dat de particuliere natuureigenaar op geen enkele wijze overheidsubsidie ontvangt voor het natuurbeheer van zijn natuureigendom.
Ontvangt hij maar één keer overheidsubsidie kan hij onder Natura2000 en overheidsbeleid / wetgeving komen te vallen.
uitgebreide greep…
link : Vernieuwde landelijke doelen vastgesteld | natura 2000 https://share.google/tif7YPb3dHCOyjsYb
Een 2026 totaal nieuwe Natura2000 bijlage…. voor elk vogeltje, visje en elk wild dier(-tje) heeft WUR nieuwe aantallen Natura2000 groei doelstellingen bepaald verdeeld / verspreid over / per Natura2000 gebied.
Lijkt sterk op de onhaalbare ‘hernieuwbare’ klimaatdoelstellingen van huidige politiek….
Misschien oplossing door ideologische vogeleieren broedmachines plaatsen op de Natura2000 gebieden….
Dan heb ik mijn land nog tijdig verkocht. ;)
Natura2000 heeft me verschillende keren benaderd voor verkoop om zoveel mogelijk gebieden aan elkaar te knopen.
Zeker omdat het stuk naast het pieterpad ligt.
Bij mij echter zonder succes ik verkoop niet aan hun, ik heb het aan mensen verkocht die ik het gunde en er van kunnen genieten, zeker omdat hun huis er niet ver vandaan staat.
Daarbij meende ze het ook nog zo goed als gratis te krijgen, zelfs schenken kon ik, daarna heb ik ze te verstaan gegeven dat het beter is om weg te blijven bij mijn voordeur.
vervolg: Dus de GroenLinkse ambtelijke ‘maatschappelijke’ ideologische maakbaarheid van de ‘hernieuwbare’ stop de klimaatverandering zowel de maakbaarheid van de numerieke biodiversiteit van Natuur.
Scheffer, niet helemaal waar.
Zeker, Vroege Vogels is nog steeds van tijd tot tijd Groene Khmer, maar de laatste tijd toch veel positieve reportages over natuurherstel enz.
Maar ook voor Menno Bentveld geldt natuurlijk: ‘Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt’.
Vergeet niet!
Doen wij dit niet goedschiks dan dwingen ze deze maatregelen kwaadschiks door.
Hiemstra vertelt ons gewoon het plan!
Dit is Agenda 2030!
in zuid frankrijk is inmiddels iedereen dood!
En dat weer krijgen wij hier ook!
het warmere weer zal iedereen dood maken
Het RIVM heeft al een jaar gelden vastgesteld dat sterfte door warmte steeds minder voorkomt in Nederland.
Helaas beweren “klimaatdeskundigen” zoals v Aalst bij herhaling compleet wat anders.
Natuurlijk claimen ze dat het nationale hitteplan en beleid dat veroorzaakte, maar zo is hun denkwijze
https://www.rivm.nl/nieuws/evaluatie-nationaal-hitteplan-kans-om-te-sterven-door-hitte-sterk-gedaald-sinds-2010
Die RIVM publicatie op 2 juli 2025 was op de laatste dag van een 5 daagse hittegolf in Nederland.
33,8°C, dus geen krant heeft het RIVM bericht overgenomen, naast al die alarmberichten over de hitte.
Oops, ik zie 2 jun niet 2 jul.
Volgens PhD-student is warme meimaand in Londen te wijten aan Israëlische aanvallen in Gaza
https://www.facebook.com/reel/1314257883533426
Dat past ook wel in het rijtje “koekoek”
Bedoel je wellicht ‘lulkoel’ Paul?
Doorslaan? welnee, pure realiteit, maar jullie zien het nog niet eens als je geen reisje meer kunt maken omdat je geen CO2 credits meer hebt.
Gewoon doorzeuren over groen links en D66, en vooral niet op het FvD stemmen dan kom je er vanzelf achter.
Hiemstra is geen helderziende, hij weet hoe de hazen gaan lopen.
Agenda 2030 mensen, wen er maar aan.
Het is de klimaat gedreven dictatuur.
Alles verloopt volgens het plan en het staat gewoon online.
Voor CG een achterhoede gevecht.
Tegen de tijd dat er werkelijk stappen ondernomen kunnen worden zitten we er volledig aan vast.
En niemand ontsnapt, tenzij je vlucht uit Europa.
Blablabla.
Geen enkele onderbouwing van je onzin; alleen maar kretologie.
Die rooie is inderdaad een klimaatkoekoek. Laat hem zelf maar gras eten en wonen in een hut van koeienstront. Ik zitvdecairco wel aan en gooi een big op de BBQ.
Het wordt natuurlijk helemaal leuk als Hiemstra denkt dat hij onze landgenoten met een Marokaanse of Turkse achtergrond kan vertellen dat ze geen schapen of geitenvlees meer mogen eten. Hoe lang nog, vraag ik me af, zal hij zijn hoofd houden?
Wij hebben een dikke ha bos aangeplant en na een jaar of tien kwam er een schrijven van SB of we dat niet wilden verkopen omdat het dicht bij een strook staatsbossen ligt, zo’n tweehonderd meter verderop. Een eiken-, essen- en hazelaarbos en veel meer staat er niet. WIj hebben achtenzestig verschillende inheemse bomen en struiken en dat leek SB blijkbaar wel wat. We hebben niet gereageerd en ook niets meer vernomen. Ik denk dat ons bosje er na enkele jaren net zo bij had gestaan als die bosstrook van SB. Niet doen dus.
Al die organisaties kopen wel, maar verkopen nooit. Eén keer verkocht uit particuliere handen, komt het nooit meer terug.
En daar krijgen ze van ons geld voor, dat subsidie heet en van ons is afgepakt. We mogen betalen voor de ellende die over ons uitgekotst wordt. Geniaal bedacht: hoe hou je er een slavernij op na zonder dat het te veel opvalt en hoe hou je die in stand als het wel gaat opvallen. Zet er maar een kroontje op.
Het klimaatprobleem voor NL is vooral de verhoging van de zeespiegel.
Dat dat belangrijk is hebben we in 1953 (hopelijk voldoende duidelijk) ontdekt.
Je zou nu denken dat de zeeweringen aanzienlijk aangepast zouden worden, de waarschuwing van 1953 geeft daar toch wel aanleiding toe?
In 1953 was hoog water met springtij en de maanstand met een flinke storm de oorzaak dat op meerdere plaatsen een stijging van 3 t/m 4,5 meter op niet er voor berekende dijken de oorzaak van de ramp werd. Had niets van doen met definitieve zee spiegel stijging. In het jaar 14 tot 1500 is het zelfs drie maal gebeurt en bekend als de Elisebeth vloeden. Ook toen de boven geschetste omstandigheden plus het inklinken van een gebied wat nu de Bies Bosch heet. Evenzo met wat later de Hondsbossche zeewering werd om een weggeslagen duinenrij met een relatief zwakke aangelegde dijk te vrij waren van erosie, wat vooral bij stormen plaats vond. Ook diende de zeewering als zand motor om de afslag van zand verder noord te beperken. Zand suppletie is om weggespoeld zand weer aan te vullen wat niets met zeespiegel stijging heeft te maken. Zou bij al deze gelegenheden ook al zijn gedacht aan de zeespiegel stijging, en zeker al in de middel eeuwen? Ik dacht het niet, maar wel dat de mens zich zelf niet goed beschermd, Trouwens, dat is nu heden ten dagen nog steeds niet goed met de dijken, en ook niet erg slim om de duinen nu door te steken. Menselijk falen en heeft niets met de zeespiegel stijging te maken, Als je in Amsterdam woont kun je met storm uit het noord westen het IJselmeer pijl bij de Oranje sluizen zien stijgen en bij de dijk Lelystad Medemblik zien dalen, Zeespiegel stijging heeft hoofd zakelijk met weer omstandigheden van doen die niet al te vaak voorkomen. Men nam aan dat zulke extreme weer beelden eens in de 10.000 jaar zouden voorkomen. Dat noem ik super dom om van een onvoorspelbaar weer beeld op deze planeet een vaste lijn te trekken. Ik denk dat mijnheer Hiemstra en met hem niet nader te benoemen figuren deze feiten niet eens zullen zien en negeren. Laat ze als deze mensen er gelukkig of juist ongelukkigmee zijn. Ieder diertje zijn pleziertje!