Climategate Klimaat Wetenschapsjournalisten
Off topic linkdump
We zien dat veel bezoekers actief mee zoeken naar interessante links naar artikelen en video’s. Onder deze off topic kan iedereen droppen wat hij zij wil om de te delen met alle andere bezoekers. De auteurs van deze site zullen ook actief grazen tussen alle bijdragen en er hun voordeel bij doen bij het schrijven van hun artikelen.
Stichting Climategate is een initiatief van Marcel Crok, freelance wetenschapsjournalist, Hajo Smit, milieu deskundige, meteoroloog, journalist en voormalig klimaatonderzoeker, Rypke Zeilmaker, natuur- en wetenschapsjournalist en 40 andere auteurs. Onze hoofdredacteur is Hans Labohm en Theo Wolters heeft de leiding. Het begrip Climategate Klimaat raakte in december 2009 in zwang nadat duizenden e-mails en documenten waren gelekt of gehackt van de Climate Research Unit in Engeland. Een onderzoeksinstituut dat een cruciale rol speelt in het internationale klimaatonderzoek en dat de aangever is van het IPCC. De e-mails wekken de indruk dat een wereldwijd “Team” van invloedrijke klimaatonderzoekers gegevens gemanipuleerd heeft. Sceptici uit de wetenschappelijke literatuur weerde hun metingen en softwareprogramma’s niet wenste te delen met sceptici in weerwil van de verstrekkende Britse Freedom of Information Act. Kijk ook eens naar: De Groene Rekenkamer, Clintel, De Staat van het Klimaat en Energietransitie. Mocht u Climategate Klimaat (met ANBI status) een hart onder de riem willen steken kan dit via de knop doneren. U kan hier contact met ons opnemen.
. So wird beispielsweise häufig nur die Gesamtsumme der Einspeisevergütung (2018 circa 11,6 Mrd. Euro) kommuniziert , anstatt auch die über die EEG-Umlage finanzierten Marktprämien an direkt vermarktete Erneuerbaren-Anlagen zu beziffern. Diese lagen 2018 bei circa 14 Mrd. Euro. Die ehrliche Summe für 2018 beträgt somit 25,7 Mrd. Euro. Seit 2006 wurden konkret nur über die EEG-Umlage circa 224 Mrd. Euro zusätzlich zu Stromsteuern und sonstigen Umlagen von den Verbrauchern aufgebracht.
Seriöse Studien gehen von weiteren, noch offenen Kosten in Höhe von 500 Mrd. Euro bis 2025 aus. Denn große Investitionen in Speicher, Transport- und Verteilnetze und sichere Kraftwerkskapazitäten müssen erst noch geschaffen werden
https://www.capital.de/wirtschaft-politik/warum-die-energiewende-zu-scheitern-droht
Klimaat-activisten willen het vliegen met privéjets aan banden leggen, die bijna de snelheid van het geluid vliegen en maar een paar passagiers meenemen kunnen en tussen onze hoofdsteden en tropische paradijzen vliegen. Hun CO2-footprint is asociaal vinden ze, en wellicht hebben ze daar zeker een punt, net zoals bij voor miljardair gebouwde superjachten.
Nu wil het geval dat supersoon vliegen 30 jaar na de laatste Concorde lijndienst weer interessant wordt in de vliegtuigindustrie. In Japan en USA staan in de rij voor deze nieuwe supersone (privé-)jets mt 60 ~ 80 zitplaatsen (genaamd Overture-vliegtuigen). https://en.wikipedia.org/wiki/Boom_Overture
Er worden nu honderden besteld waarbij de eerste serie supersone (privé-)jets naar huidige verwachting in 2029 zal vliegen.
https://www.ad.nl/buitenland/american-airlines-bestelt-20-supersonische-vliegtuigen-van-londen-naar-miami-in-minder-dan-5-uur~af683fa5/
Je kan spreken van een aanstaande ‘boom’ in supersoon vliegen. Opmerkelijk zo heet de betreffende vliegtuigconstructeur ook “BOOM”.
Meelij met de klimaatactivisten?
?
Nee, want deze klimaat-activistische elites die vliegen ook al jaren massaal in privéjets naar alle klimaatconferenties, zoals aanstaand bij COP27 in het tropische paradijs Sharm El-Sheikh en de volgende COP28 in 2023 in de Verenigde Arabische Emiraten. AIRCO’s aan! SARC uit!