Over H. Labohm (HR)

Hans H.J. Labohm werd geboren in 1941. Hij studeerde economie en economische geschiedenis aan de Gemeentelijke Universiteit van Amsterdam. Na zijn militaire dienst was hij vanaf 1967 voor het Ministerie van Defensie werkzaam bij de Nederlandse Permanente Vertegenwoordiging bij de NAVO in Brussel. In 1971 trad hij toe tot de Buitenlandse Dienst en werd hij uitgezonden naar Zweden. Na terugkeer in Nederland, in 1974, werkte hij in verschillende functies op het Ministerie van Buitenlandse Zaken: vanaf 1978 als plaatsvervangend Adviseur Beleidsplanning. Van 1987 - 1992 was hij plaatsvervangend Permanent Vertegenwoordiger van Nederland bij de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) te Parijs. Sinds september 1992 was hij als gastonderzoeker en adviseur van de directie aan het instituut Clingendael verbonden. Hij publiceerde geregeld in onder andere Het Financieele Dagblad, NRC Handelsblad, de Volkskrant, de Internationale Spectator en Liberaal Reveil. Vanaf 2002 was hij als columnist aan de Amerikaanse website van 'Tech Central Station' verbonden. Na jarenlang voor De Dagelijkse Standaard (DDS) te hebben geblogd, schrijft hij vanaf juni 2015 voor Climategate.nl en Jalta.

De Ingenieur: Zeeland investeert in nucleaire onderwijsomgeving

Borssele. Foto: Shutterstock Van een onzer correspondenten. De politiek wil nieuwe kerncentrales, maar geschikt personeel is schaars. Een nieuw Zeeuws initiatief moet daarin verandering brengen. Er komen vier nieuwe kerncentrales en de bestaande centrale in Borssele blijft langer open. Met die plannen wil het kabinet een grote stap zetten in de verdere verduurzaming [...]

Door |8 juni 2026|9 Reacties

De rechtvaardiging voor netto nuluitstoot is verdwenen met het einde van RCP8.5.

Door  Andrew Sibley. Elke rechtvaardiging voor Ed Milibands klimaatbeleid gericht op netto nul uitstoot, of die nu reëel of denkbeeldig was, is verdwenen met het officiële afzien door het IPCC van het meest angstaanjagende concentratiescenario, RCP8.5. Zelfs Tony Blair ziet nu in dat het nastreven van netto nul uitstoot onnodig en schadelijk is voor Groot-Brittannië. [...]

Door |8 juni 2026|47 Reacties