Zitten ‘groene’ VVD-ers onder knoet van WNF?

Nijpels boert goed

In mijn dorp Langweer kun je bij eetcafé Noflik een schnitzel bestellen ‘zo groot als de deurmat van Ed Nijpels‘. Nijpels, de ‘groenste’ VVD’er en oud-voorzitter van het Wereld Natuur Fonds boerde goed in zijn bestuurlijk leven.

Bovenstaande met publiek geld verbouwde villaboerderij aan de Dyken is het bescheiden buitenverblijf, waar Nijpels kan ontsnappen na een drukke dag redden van de aarde. Dat doet hij ondermeer via deze 10-puntenpetitie van ‘Liberaal Groen’. Gelanceerd op 5 juli omdat deze mensen er bij het verkiezingsprogramma niet aan te pas kwamen.

10 x liberale lastenverzwaring met WNF-campagnedoel als horizon
We komen energetisch onzinnige statements uit de Wereld Natuur Fonds-campagneliteratuur tegen als dat ‘in 2050 80 procent uit hernieuwbare energie’moet komen, reeds effectief doorgelicht door onze huisingenieur Theo Wolters. Verder ademt het VVD-clichéretoriek waaruit weer blijkt dat men het weer eens keihard wil aanpakken. Zzz

    Rode draad van liberaal groen: Groen zijn is een hekel hebben aan CO2-gas, het spul dat u uitademt. En verder een beetje flink doen tegen subsidie, om dat in te ruilen voor grootschalige belastingontduiking voor zaken die niemand echt wil. Behalve als de overheid je matst en je een goede accountant hebt.

De liberalen willen verder vooral meer belasting heffen
Naast de kolenbelasting die al komt dankzij Kunduz, wil Liberaal Groen nog een extra CO2-belasting, kilometerheffing en belastingontduiking voor niet-renderende energievormen (‘fiscaal aantrekkelijk maken’, terwijl windmolenaars en zonnedakmensen bij levering nu al geen BTW betalen), en belastingontduiking voor het rijkeluis-idealisme van ‘groen rijden’. Waar Simon Rozendaal in Elsevier met zijn eigen ‘groene auto’mooi de spot mee dreef. ‘Dank u belastingbetaler, ik ga groen rijden’.

Tsja, ‘liberalen’.
Toch staan er ook redelijke zaken als flexibelere bestemmingsplannen voor gebouwen, meer decentrale opwekking en afstemming met smart grids. Dat maakt Liberaal Groen nog een klein beetje gevaarlijk. Want dan lijkt het nog dat ze weten waarover ze het hebben.

Groene Groei is oud CO2-beleid in nieuwe verpakking met zelfde uitwerking: recessie
Sinterklaas bestaat niet, al kwam Joop den Uyl daar wel in de buurt volgens Wiegel. Hernieuwbare energie bestaat niet. En groene groei bestaat niet: Met het eenzijdig vertalen van ‘groen’ als CO2-gericht klimaatbeleid bedoel je geforceerde groei in één gewenste energiegebruiksvorm: klassiek (achterhaald) klimaatbeleid in andere vermomming.

Ik citeer milieu-econoom Richard Tol:

“Klimaatbeleid draagt niet bij aan de economische groei of de werkgelegenheid. Integendeel.
Ongeveer 2% van het Bruto Europese Product wordt besteed aan energie. Als de energiesector met 10%
groeit, dan groeit de economie met 0.2%. Een kleine sector kan de economische groei niet aanzwengelen.
Dat geld in sterkere mate voor de werkgelegenheid. Ongeveer 1% werkt in de energiesector. Als het aantal
energiewerkers verdubbelt, dan daalt de werkloosheid licht.”

Een gekke partij de VVD: het andere uiterste is dat je affiches leest als ‘Liever banen dan bomen’. Beide overtuigen je niet van het analytisch inzicht van veel VVD’ers. Rutte verklaarde in 2008 dat hij Arnold Schwarzenegger in Californie en David Cameron als voorbeeld zag. En ze hebben René Leegte op plaats 30 gezet.

Maar ach, al zouden ze aan de macht komen. Over 1 jaar hebben we vast weer nieuwe verkiezingen!

Door | 2012-07-21T00:29:13+00:00 21 juli 2012|41 Reacties

41 Reacties

  1. Klaas Fokkema 21 juli 2012 om 04:42- Antwoorden

    Stemmen op 12 september 2012 wordt eenvoudiger na lezing van de 10 groen(code term voor nationaal-socialisme-liberale "duurzame" punten.

  2. Niek Rodenburg 21 juli 2012 om 05:05- Antwoorden

    Mensen beseffen nog niet welke gigantische lastenverhogingen voor de deur staan vanwege al dit 'groen'.

    Slechts voor degene die dit allemaal verzint geldt maar één ding:

    Groen is poen

    In hun eigen zak wel te verstaan.

  3. Niek Rodenburg 21 juli 2012 om 09:51- Antwoorden

    Wie wil zien hoe de wereld wordt beklad met groene leugens moet vanavond even naar de tip van Vahrenholt kijken:

    http://kaltesonne.de/?p=4720

    De zender zit in ieder geval op de schotel, kabel of glas weet ik niet.

    Mijn advies: Erger je niet groen…..

  4. Hugo Matthijssen 21 juli 2012 om 11:48- Antwoorden

    Rypke

    Liberaal groen is een klein clubje. Een deel daarvan is lid van de VVD en probeert invloed uit te oefenen op het beleid.

    Vervolgens hebben ze een aantal mensen zover gekregen om dat te ondersteunen.

    Dit is hun oproep

    Tien duurzame punten voor de VVD – het programma en de campagne moeten groener!

    Een aantal bekende bestuurders uit de VVD doet aan de partij een oproep met tien duurzame punten: zowel voor het verkiezingsprogramma als voor de verkiezingscampagne. Ik ben benieuwd of je de punten kunt onderschrijven, en ben ook zeker benieuwd of je op basis van deze punten amendementen wil indienen. Als je daar belangstelling voor hebt: amendementen in VVD format stuur ik op verzoek graag toe!

    Er is tot nu toe verzoek om dit toe te sturen.

    zie

    http://www.linkedin.com/groupAnswers?viewQuestion

  5. Rypke 21 juli 2012 om 13:59- Antwoorden

    Beste Hugo: het is vooral hun enge definitie van 'groen' die volgens mij getuigt van irrationaliteit. Groen lijkt bij Liberaal Groen vooral een obsessieve angst voor CO2. Ik begrijp niet wat daar groen aan is

    Wat ik bij de VVD mis is juist aandacht voor groen, zoals het opknappen van bedrijventerreinen (zie het boekje Groen Werkt met voorbeelden), inpassing van snelwegen en vooral het vermijden van zinloos asfalt in een land waar groene (recreatie- en woon)ruimte schaars is, zoals de Centrale As in nationaal landschap de Noordelijke Friese Wouden op basis van irrationeel handelen.

    Die centrale as kost een half miljard euro. Dan verbind je een hulpeloos gat Dokkum (13000 inwoners) met een ander gat waarvan de naam me is ontschoten: gestoffeerd met kansloze bedrijfsterreintjes die men aanlegt vanuit de hoop dat aanbod vraag creeert. Terwijl op een toplocatie aan de A6 bij Heerenveen al jarenlang industrieterrein braak ligt.

    Dit gaat ten koste van 1000 hectare natuur en landbouwgrond, regionale leefbaarheid. Gemeentes moeten mede dankzij hun bijdrage aan die weg bezuinigen op publieke voorzieningen. Dat betekent: zwembaden sluiten, bibliotheken dicht, met als rationale dat de weg de lokale economie verbetert. Zodat je zwembaden en bibliotheken kunt betalen, en groenvoorzieningen aanleggen? ….Ehh

    VVD is voorstander (met PvdA, CDA en Gristenunie) vanuit de wederopbouwmantra van 60 jaar geleden dat asfalt vooruitgang is. De Vereniging van VanDalen. Het is nu 2012, oplossingen van vroeger zijn de problemen van nu. Alle verbindingen zijn er al, je moet groei wel anders realiseren dan toen (maar wel knelpunten oplossen, zoals de A2 of de A4 bij Leiden: dat was hoognodig).

    Ik mis rationaliteit, men handelt op basis van hoop, prestige en sentiment: zowel bij groen als bij deze asfaltlobby. Het zijn twee kanten van de zelfde medaille.

    En daarnaast hoort de VVD in te zetten op lastenverlichting, lastenverlichting en ehh, lastenverlichting voor midden en kleinbedrijf, de ruggengraat van de economie. Iedere kleine ondernemer hier heeft last van stijgende energieprijzen, belastingen, onmogelijke EU-regulering die duizenden euro's extra kost enz. Zonder die lasten konden ze meer personeel aannemen, of naar eigen keuze investeren ipv dat de overheid het gebruikt om naar 'groene' prestigeprojectjes te smijten.

    Ik neig nu naar een proteststem op de SGP op 12 september, verder zou ik het echt niet weten

  6. Hugo Matthijssen 21 juli 2012 om 15:01- Antwoorden

    Rypke

    Geheel eens.

    Zolang de pers nog massaal achter het groene evangelie blijft lopen zal iedere andere partij kiezen voor de stemmen van de massa.

  7. JWR 21 juli 2012 om 18:38- Antwoorden

    Gelukkig schijnt dit hele gedoe van de "groenen" voorbij te zijn.

    Koude fusie of beter gezegd LENR, low energy nuclear reactions, heeft sinds een jaar een enorme doorbraak gemaakt.
    http://www.e-catworld.com/
    Een mengsel van nikkel poeder en waterstof geeft warmte, waarschijnlijk door de fusie van twee waterstof atomen tot een helium atoom. De vrijkomende energie volgens Einstein E=mc^2 geeft de warmte voor het maken van stoom. Geen neutronen straling, geen vervelende afvalstoffen.

    In de aangegeven newsletter waarop men zich gratis kan abonneren, worden dagelijks de ontwikkelingen van de e-cat (energie katalisator) aangegeven, in Italie, in de VS, in Australie.

    DGXXII, de wetenschaps Directotorat General van de EU Commissie

    heeft het al opgenomen in het budget van 2013.

    Het is de verlossende dolksteek voor die groene linkse hobbies die niets opleveren. Het wordt doodgezwegen door de linkse pers.

    Climategate kan meehelpen daar een eind aan te maken.

    Windmolentjes en zonnepaneeltjes subsidies onmiddellijk stoppen.

    Biobrandstoffen onmiddellijk stoppen en het land gebruiken voor voedsel produktie.

    Kolen gestookte boilers en nucleaire boilers van bestaande centrales kunnen omgebouwd worden tot LENR boilers. Plannen voor extra hoogspanningsnetten zijn niet meernodig.

    Dit alles kan men lezen in de aangegeven newsletter.

    Laten we van LENR op 12 September een issue maken!

  8. @JWR 22 juli 2012 om 17:39- Antwoorden

    @JWR, ELNR is een hele mooie scam…

    Lees dit leuke commentaar maar eens op http://aardvark.co.nz/daily/2012/0718.shtml

    Of deze pagina op Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Energy_Catalyzer

  9. JWR 23 juli 2012 om 09:33- Antwoorden

    @(@JWR)

    De kiwi bijdrage is leuk, inderdaad, had ik nog niet gezien.

    De wikipedia link is oud, en staat ook tussen de 20tal links op de newsletter:
    http://www.e-catworld.com/
    Lees ook die andere 19!

  10. Turris 23 juli 2012 om 09:42- Antwoorden

    @JWR: Je weet dat we kritisch zijn op "duurzaam" op climategate.nl, voordat we ons juichend in het volgende economisch en milieu-technisch mislukte "duurzame" energie-avontuur storten!

    Wat is de EROEI factor van de Energy Catalyzer (E-Cat)? Is er al iets van bekend?

    M.a.w. hoeveel is de opbrengst in van E-cat energie (in virtuele vaten olie) van de energie input (met één virtueel vat olie)?

    Ben benieuwd!

  11. Marc 23 juli 2012 om 11:30- Antwoorden

    @Turris

    COP waarde is 6 beweert men.

  12. […] Europa ten onder gaat (in de Romeinse tijd)Publiekelijk afbranden biobrandstof nu mainstreamZitten ‘groene’ VVD-ers onder knoet van WNF?Groen Minerva: ‘Wat is duurzaam’?Dagblad Trouw, een parodie op […]

  13. Turris 23 juli 2012 om 12:39- Antwoorden

    @ Marc / @ JWR

    En wat zijn de economische kosten en wat is het milieu-effect van het gehele proces van "infusing heated hydrogen into nickel (E-Cat)" t.o.v. bijv. de prijs per eenheid van grijze stroom.

    Welke is de betrouwbare bron van een dergelijke calculatie?

  14. Marc 23 juli 2012 om 15:12- Antwoorden

    @Turris Op dit moment is de e-cat vaporware. Maar men zegt dat 1Kwh warmte ca. 1 cent gaat kosten. De e-cat is primair bedoeld voor warmteproductie. Er zijn ontwikkelingen dat de e-cat 600 graden stoom kan produceren waarmee het geschikt zou zijn voor elektriciteitsopwekking. Wat een generator kost weet ik niet dus ik kan niet de prijs per Kwh aan elektriciteit voor je uitrekenen.

    De milieueffecten zijn nul. Er komt geen straling vrij.

    Betrouwbare bronnen voor calculaties zijn er verder ook niet. Het product bestaat niet al kan je het al wel via een preorder bestellen in Australie. Zie http://www.e-cataustralia.com/order-and-buy/domes
    Verwachte prijs 2000 – 2500 dollar. Jaarlijkse nikkelcapsulekosten 300$ voor een 10Kwh unit. Levering mid 2013. De industriële units van 10Mwh zijn nu al te koop.

  15. JWR 23 juli 2012 om 15:23- Antwoorden

    @Turris

    Marc heeft reeds aangegeven dat COP 6 schijnt te zijn.

    Dat wil zeggen je stopt er een in, en er komt zes uit!

    Al die andere vragen doen er eigenlijk niet toe.

    Het is nog te vroeg.

    Wat belangrijk is dat de Italiaan Rossi door gegaan is met de experimenten van Fleischmann en Pons uit 1989 met Paladium en Deuterium. Die experimenten zijn destijds geboycot door de plasma fysici, ja zelfs die van MIT. Men wilde doorgaan met de tokomacs, wat nu nog doorgaat in Caderache met het project ITER.

    Rossi heeft doorgezet, is gekomen tot een mengsel van nano nikkel poeder met waterstof.

    E-cats in een apartement is inderdaad ietwat te oportunistisch, maar er schijnen wel reeds aparaten te zijn geleverd aan de Navy.

    Waarschijnlijker is centrales die kleiner zijn dan de huidige voor electriciteitsopwekking, en de restwarmte uit het Carnot proces voor stadsverwarming.

    Dit alles kan men lezen, inclusief de meningen van natuurkundigen die het niet geloven, in de newsletter:
    http://www.e-catworld.com/
    In dat blog vindt men alles, de samenwerking tussen Siemens en Rossi, de samenwerking tussen de Navy en Rossi, de advertenties van e-cats in Australie etc etc.

    In Augustus 2012 vindt de wereldconferentie FUSION plaats in Korea.

  16. Turris 23 juli 2012 om 18:02- Antwoorden

    Al die andere vragen doen er eigenlijk niet toe.??????

    Beetje dom?

    Hoeveel subsidie is er nodig? Vergelijk "duurzame" windmolens!!!

    Hoeveel milieuvervuiling is gevolg? Vergelijk "duurzame" bio-ethanol!!!

    Dus: Voordat we in dol "duurzaam" enthousiasme weer een nieuwe bodemloze "duurzame" put vallen, doen die vragen er zeker toe!

  17. JWR 23 juli 2012 om 19:46- Antwoorden

    @TURRIS

    Ik zei die vragen doen er (nu) niet toe. Het is te vroeg.

    We zijn nu in het stadium dat het effect van koude fusie vastgesteld is door een een groot aantal laboratoria.

    En dat de Italiaan Rossi , inderdaad naar het schijnt, met nikkel-waterstof praktische resultaten heeft bereikt:

    een warmte bron met een mengsel van nikkel en waterstof, bij omgevings temperatuur en sinds 90 dagen bij 600C en volgens zijn allerlaatste berichten zelfs bij 1000C.

    Er is voldoende nikkel op aarde en een overvloed aan zeewater.

    Als turris nu blijkt een GL'er te zijn, dat hij voor windmolentjes is die 17% van de tijd werken (op zee misschien 22%) , voor biobrandstof die landbouwgronden opslurpen, of voor zonnepaneeltjes op het dak van mensen die zeggen "zie mij eens", turris kan zijn gang gaan.

    Maar volg ook de link:
    http://www.e-catworld.com/
    en datgene wat wereldwijd over e-cat gezegd wordt.

    Schoon en goedkoop, en overal toe te passen, dag en nacht, met of zonder wind, zo goedkoop dat men kan gaan irrigeren in de desert belt.

    En laat meer en meer mensen dat doen.

  18. Turris 23 juli 2012 om 21:45- Antwoorden

    @JWL: U bent een relatieve nieuwkomer op climategate.nl neem ik aan?

    Als u een paar jaren de discussies volgt op climategate.nl dan weet u dat ik een gekend criticus ben het dogmatische GL, van hun windenergie-turbines, van biofuels, zonnepaneeltjes en van het ondefinieerbare en oneconomische "duurzaam". Hun politiek leugenfabriek draait nog steeds op volle toeren.het gaat echter goed want ze staan in de polls nog maar op 5 zetels voor aanstaande verkeizingen

    Voordat groene politieke idioten (o.a. van GL) er mee aan de slag gaan doen de milieu- en economische-factoren er zeker toe, zoals bij elke nieuwe hype in energie, duurzaam en klimaat.

  19. @JWR 23 juli 2012 om 22:29- Antwoorden

    @JWR Onvoorstelbaar, wat schrijf jij hier een onzin neer. Niemand heeft Fleischmans & Pons geboycott: bijna iedereen heeft geprobeerd hun experiment te herhalen, en niemand is daarin geslaagd. Fleischmann & Pons hadden de kluit goed belazerd.

    Rossi is trouwens ook niet geheel onbesproken: http://en.wikipedia.org/wiki/Andrea_Rossi_%28entr

    Een patent op zijn wondermachine heeft hij niet eens kunnen krijgen!

    Gebakken lucht, dat is wat hij probeert te verkopen…

  20. JanWaalwijk 23 juli 2012 om 22:33- Antwoorden

    Eens, als de Illuminati zich van de Rothschilds bekend mogen maken aan de aardmensen, zal FEMA ook Koude Kernfusie introduceren, Joris Demmink en de cigarette smoking man van de X-Files weten er ook van dus zet je aluhoedje maar op!!!

  21. Turris 23 juli 2012 om 23:52- Antwoorden

    @ JWR: "We zijn nu in het stadium dat ….."

    We? Wat is uw belang eigenlijk?

  22. JWR 24 juli 2012 om 01:51- Antwoorden

    Aan diegene die zich steeds identificeerd als @JWR, kennelijk met het doel om verwarring te zaaien.

    Ik ben het niet eens met de stelling dat bijna iedereen heeft geprobeerd F&P experimenten na te doen en niemand er in geslaagd zou zijn.

    Er zijn zeer vele links in de newsletter http://www.e-catworld.com/
    die aangeven dat er in Italie gedurende 20 jaar is doorgegaan, dat er een samenwerking was tussen het US Defense Department en Enea, laten we zeggen het Italiaanse ECN.

    Ik ben recentelijkte weten gekomen dat destijds in 1989 Nederlandse kernfysici de F&P experimenten hebben willen verklaren door te stellen dat de extra warmte die vrijkwam de absorptie warmte zou zijn van waterstof in het nikkel lattice.

    Het enige wat men F&P zou kunnen verwijten, en zij geven dat ook zelf toe, dat het koude fusie genoemd is. LENR, low energy nuclear reactions, is een betere naam.

    Dit alles kan men lezen in de newsletter:
    http://www.e-catworld.com/
    Probeer de lezer van climategate.nl dus niet te weerhouden om zich zelf op de hoogte te stellen, in deze spannende tijden dat de groene mafia (ik schrijf het met een "f") over de gehele wereld de verlossende dolkstreek wordt toegebracht.

    De opmerking dat Rossi in de gevangenis zou hebben gezeten vanwege malsificaties is vals.

    Rossi is een ingenieur. In Italie als je alle tentamens hebt gedaan ben je dottore ingeniere, als je dan ook nog het staatsexamen doet ben je ingeniere, zonder dottore.

    ing Rossi heeft destijds een methode ontwikkeld om uit vuilnishopen energie op te wekken.

    Maar in Italia is vuilnisopruimingsdienst in handen van de mafia en om experimenten te doen had hij de inhoud van vuilnisemmers nodig.

    Hij heeft toen inderdaad een nacht vastgezeten op het politiebureau, tijdens een actie van de politie om de mafia praktijken op te doeken.

    Zo zie je maar , wikipedia zegt zo maar wat.

  23. Turris 24 juli 2012 om 08:27- Antwoorden

    @ JWR: “We zijn nu in het stadium dat …..”

    en

    "Aan diegene die zich steeds identificeerd als @JWR, kennelijk met het doel om verwarring te zaaien."

    ???????????????????????

    Welke verwarring? LENR? E-CAT? Complotten? milieu- en economische-factoren?

    We?

    Wat is uw belang eigenlijk? Wat wilt u? Waarom uw boosheid? Tegen wie fulmineert u?

  24. @turris 24 juli 2012 om 09:55- Antwoorden

    @turris

    Is dit verwarrend of niet?

  25. @ JWR 24 juli 2012 om 10:44- Antwoorden

    @ JWR: Verwarrend? Hoe komt u daar bij?

  26. Niek Rodenburg 24 juli 2012 om 11:45- Antwoorden

    Kom op mannen of ga anders <a href ="http://www.internetlastpage.com/&quot; target="_blank" rel="nofollow">hier verder spelen.

  27. Marc 24 juli 2012 om 11:50- Antwoorden

    @jwr

    Hoewel ik de ontwikkelingen op LENR gebied ook volgt ben ik er al wel achter dat het geen enkele zin heeft om dit te promoten om de simpele reden dat er nog geen onafhankelijke tests zijn die LENR met een COP > 1 bevestigen.

    Gewoon even geduld hebben dus. Dit jaar worden de eerste 1MW industriële units uitgeleverd. Pas dan kan iedereen naar harte lust testen. Als dan blijkt dat er inderdaad een COP van 6 gehaald wordt kan je spreken van een aardverschuiving in energieland. ( er is een niet goed geld terug garantie op de industriële units. Bij een COP van < 6 krijg je de gehele investering terug )

    Tot die tijd krijgen LENR gerelateerde reacties minnetjes op fora als deze en krijg je te horen dat het één grote scam is.

  28. Turris 24 juli 2012 om 12:44- Antwoorden

    @Niek: heel terecht commentaar. LENR moet zich bewijzen. Ik begrijp het "emotionele" belang niet van blogger JWR. Moet zich ook bewijzen!

  29. JWR 24 juli 2012 om 12:51- Antwoorden

    @marc

    Eens met de opmerkingen.

    Neemt niet weg dat we moeten proberen deze ontwikkelingen aan het grote publiek nu door te geven.

    En dat is mijn enige opzet.

    Men moet gaan nadenken wat er gebeurt als inderdaad LENR werkelijkheid wordt.

    Zoals dat olie bureau in Houston :http://www.e-catworld.com/2012/07/editorial-in-oil-industry-trade-magazine-focuses-on-lenr-threat/
    De olie niet meer opstoken, maar de olie gebruiken voor de chemische industrie als grondstof voor bouwmaterialen, kleding, gebruiksartikelen etc etc

    De "planners" van windmolentjes moeten nu reeds teruggefloten worden: de subsidie stoppen voor dingen die het niet doen.

    Hoogspanningsnetten niet uitbreiden.

    De eerste toepassingen van LENR zullen ongetwijfeld worden warmte voor sanitair en verwarming. Gas gebruiken voor transport.

    Bestaande kolen en nucleaire centrales ombouwen met een LENR boiler?

    Van warmte naar electriciteit hoeft niet per se met stoom, Rossi heeft het over directe conversie, omdat hij stabiliteit heeft gekregen bij 1000C.

    etc etc

    Als meer en meer mensen en laboratoria gaan nadenken over LENR en de impact van LENR op onze samenleving, dan zal de overgang soepeler verlopen en sneller.
    http://www.e-catworld.com/

  30. Rypke Zeilmaker
    Rypke Zeilmaker 24 juli 2012 om 12:55- Antwoorden

    @Jan Waalwijk: wil je hier op Climategate geen complottheoretische onzin lanceren over illuminati en Rothschild, ik verwijder je reactie. Ik hoop dat het een grapje van je was…Nog even en de buitenaardse wezens vliegen ons om de oren, of de protocollen van Zion. Ja, er zijn netwerken met onevenredige invloed. Nee, 'ze'controleren ons niet

    Ieder idee dat er een mysterieus 'zij'is dat mondiaal de touwtjes in handen heeft gaat lijnrecht in tegen de tweede hoofdwet van sociale dynamica: 'Iedereen doet maar wat'. Entropie geldt ook voor menselijk gedrag

    De eerste hoofdwet van sociale dynamica is de Wet van behoud van Ellende: iedereen wordt met geluksquotum geboren

  31. Rypke 24 juli 2012 om 13:05- Antwoorden

    Daarnaast zou een liefdevoller houding naar nieuwkomers wenselijk zijn, iedereen is hier welkom en als iemand gekke standpunten heeft mag die zichzelf voor l## zetten. Het verbeten gereageer op blogtrolls komt wat overtrokken over: gun die mensen hun behoefte aan aandacht, en geniet van de prachtige zomer die eindelijk aanbreekt na wekenlang regenseizoen.

  32. JanWaalwijk 24 juli 2012 om 13:24- Antwoorden

    I R O N I E beste Rypke, iets wat zelden nog herkend worden, ironie laat zich per definitie omschrijven als zijnde mild, in tegenstelling tot cynisme en sarcasme. Maar je hebt gelijk iedereen is welkom, ook met nujij.nl gekkie theorieën als koude kernfusie. Verbeten reageren op blogtrolls heb ik bij mijn weten al weken niet meer gedaan trouwens, negeren is de kunst. Ze zijn trouwens met een soort zomerreces lijkt het wel.

  33. Niek Rodenburg 24 juli 2012 om 13:35- Antwoorden

    iedereen is hier welkom en als iemand gekke standpunten heeft mag die zichzelf voor l## zetten.

    OK, geen enkel bezwaar tegen, maar als mensen hier al met elkaar in discussie zijn ook nog eens onder verschillende naam verder gaan met elkaar zie ik daar de lol niet van in.

  34. Turris 24 juli 2012 om 16:01- Antwoorden

    Twas gevalletje van spiegelen in de discussie.

    "nadenken over LENR en de impact van LENR op onze samenleving"

    Vreemd! JWR wil propaganda maken voor iets dat geheel nog bewezen moet worden en wil juist liever géén kritische vragen beantwoorden over negatieve impact op milieu en economie.

    Wat hebben we geleerd de afgelopen jaren omtrent zure regen, Ozongat, windenenergie, zonnecellen, biofuels, duurzaam, tipping points, rising sea levels,……?

    "Wees uitermate kritisch op elke nieuwe hype lancering vanuit duurzaam, energie, IPCC, klimaat en vooral vanuit de sociaal-psychologische wetenschappen"

    Als bij LENR alle factoren OK zijn, dan komt het!

  35. Marc 24 juli 2012 om 16:18- Antwoorden

    Ach meneer Waalwijk, om nou iedereen weg te zetten als een trol die het over LENR heeft is wat makkelijk. LENR wordt nog steeds actief onderzocht op meerdere universiteiten en onderzoeksinstituten. Of zitten er allemaal gekkies op het MIT, de NASA, DARPA, etc.? Desalniettemin is een sceptische benadering (net als bij de "klimaatwetenschap") natuurlijk te prijzen.

    Overigens ben ik ook geen nieuwkomer, ik volg deze site al vanaf het begin elke dag. Ik heb het zelfs gepresteerd om to the point te reageren op deze site (het moet niet gekker worden). Daarnaast heb ik het voor elkaar gekregen om een bioshape artikel van Niek op deze site, op nujij te plaatsen wat vervolgens weggecensureerd is door nujij. Misschien ben ik dan toch een beetje een trol, in de ogen van de nujij redactie wel te verstaan.

  36. JWR 26 juli 2012 om 15:38- Antwoorden

    @TURRIS, @( @JWR), @marc en alle andere belangstellenden.

    Een zekere van Houwelingen heeft op e cat world de volgende slide show gegeven:
    http://www.slideshare.net/fullscreen/tylervan/len

    Turris krijgt antwoorden op zijn premature vragen

    alis @JWR ziet duidelijk dat F@P niet de bedriegers waren zoals hij heeft beweerd.

    Marc en Niek kennen het verhaal, want zij volgen e-cat world ook.

    Spannende tijden.

  37. Turris 26 juli 2012 om 15:51- Antwoorden

    @ JWR: Wellicht wil Theo Wolters eens zijn licht laten schijnen over deze nieuwe gegevens omtrent LENR en natuurlijk over hun betrouwbaarheid.

    Zijn alle factoren zoals EROEI, COP, MER en economische-factoren nu uitgekristalliseerd en OK?

  38. Turris 26 juli 2012 om 18:12- Antwoorden

    Vervolg: Ik vermoed, dat LENR onder de fossiele brandstoffen zullen worden gerekend, als het huidige spook tot werkelijkheid komt.

  39. Marc 26 juli 2012 om 19:17- Antwoorden

    @Turris, dat zou raar zijn met 0 uitstoot en nikkelpoeder als brandstof.

  40. Turris 26 juli 2012 om 20:34- Antwoorden

    @ Marc: Nikkel (o.a. de grondstof bij LENR) moet net als Uranium, Aardolie en Aardgas worden gedolven en is dus géén sustainable energie, in die zin. "Fossiel" is inderdaad niet juist, maar dat moest even ter eerste onderscheid.

  41. […] iedere bedrijfsbranche wel een steuntje van de overheid gebruiken. Onder leiding van dorpsgenoot en deeltijdboer Ed Nijpels van de groene staatsruif eters van Liberaal Groen zou gisteren met alle fracties zijn besloten tot […]

Geef een reactie