Ga naar inhoud
Climategate Klimaat Logo

'Wat wordt bedreigd? Het klimaat of de vrijheid?'
Václav Klaus

  • Home
  • ScienceTalks
  • Auteurs
    • Redacteuren
      • Hans Labohm
      • Theo Wolters
    • Auteurs A t/m O
      • André Bijkerk
      • Ap Cloosterman
      • Marcel Crok
      • Gerard d’Olivat
      • David Dirkse
      • Arnold Fellendans
      • Jan van Friesland
      • Leonardo da Gioiella
      • Kees de Lange
      • Rob Lemeire
      • Jeroen Hetzler
      • Jan Jacobs
      • Kees le Pair
      • Pieter Lukkes
      • Hugo Matthijssen
      • Martijn van Mensvoort
    • Auteurs P t/m Z
      • Reynier Pronk
      • Arthur Rörsch
      • Paul Scheffers
      • Christoffel Schoneveld
      • Frans Schrijver
      • Hajo Smit
      • Dick Thoenes
      • Fred Udo
      • Gert-Jaap van Ulzen
      • Tjerk Veenstra
      • Dolf van Wijk
      • Martien de Wit
      • Rypke Zeilmaker
  • Doneren
  • Facebook
  • Climategate.nl TV
    • Alle video’s op een rij
    • De kosten van het energieakkoord
    • De waarheid a/h Klimaatbeleid
    • Presentatie Verspilling is zonde
    • Arthur Rörsch
    • 580 Miljard voor CO2 reductie
    • Hans Labohm ICCC4
    • Climate change and policy
    • Windenergie in Waterland
    • KNAW-klimaatbrochure
    • Interview Simon Rozendaal
    • Klimaschutz absurde Idee
    • Klimawandel-Video
    • Geen klimaatcrisis
    • IPCC exposed
    • New Little Ice Age Coming
    • Seeing is Believing
    • Global Warming Panic explained
    • Untapped Energy Resources
    • Environmentalism as a Religion
    • Al Gore Climategate Downfall
    • James Delingpole Watermelons
  • Offtopic
  • Links
  • Informatie
    • Over ons
    • Archief
    • Links
    • Contact

Johan Derksen over elektrische auto’s

Deel dit bericht a.u.b.
LinkedInFacebookXMastodonWhatsAppEmail

Gerelateerd:

  • Kettleman,City,,Ca,-,Jan,29,,2022:,Many,Cars,Charging
    Autovisie: een op de vijf laadpalen werkt niet.
  • Toronto,,Ontario,,Canada,–,September,10,,2022:,Aerial,View,Of
    Maar liefst 70% van de Duitse autodealers ruilt geen…
  • elektrische auto gracht
    AutoWeek: subsidiepot voor gebruikte elektrische…
  • Toronto,,Ontario,,Canada,–,September,10,,2022:,Aerial,View,Of
    Transitie-oorlog over Chinese elektrische auto in…
  • Brand elektrische auto
    Energie expert slaakt noodkreet: Elektrische auto’s…
Door H. Labohm (HR)|15 mei 2024|16 Reacties

16 reacties

  1. Rien E 15 mei 2024 om 18:14- Antwoorden

    Nou die “Derksen” moet je niet al te serieus nemen, waarschijnlijk vroeger iets te veel ballen gekopt. Net als bij boksers tast dat je “little grey cells” aan.
    Maar toegegeven er zijn mensen die met hem weglopen. Maar gezond verstand….?

    6
    12
  2. Ronnie 15 mei 2024 om 18:28- Antwoorden

    Off topic maar: https://www.geenstijl.nl/5176231/EMOTIONEEL-de-meest-verdrietige-reacties-op-naderend-regeerakkoord

    Vroegere las ik de boeken van Govert Schilling met heel veel plezier, maar ze gaan de kachel in. Geconfronteerd Govert.

    5
    2
  3. Pieter 15 mei 2024 om 18:39- Antwoorden

    Er is geen enkele economische reden om electronisch te gaan rijden. Mbv subsidies, hetgeen concurrentievervalsing is, rijden ze er toch.

    13
    1
    • Cornelia 15 mei 2024 om 21:10- Antwoorden

      Een praktische reden kan ik ook niet bedenken, die is er dus ook niet.
      Ze zijn onnodig zwaar, onhandig te “tanken” en een veel te lage actieradius.

      19
      1
  4. Modelleur 15 mei 2024 om 18:56- Antwoorden

    Ben is de enige die het snapt.

    3
    19
    • B de Jong 17 mei 2024 om 16:08- Antwoorden

      Leuk voorbeeld van ASML, maar die hebben wel klanten die bereid zijn om heel veel te betalen omdat de machines van ASML keer op keer een enorme slag in efficiëntie mogelijk maken. Die klanten verdienen dat dus ruimschoots terug. En dat is de enige reden dat die klanten betalen. ASML zit in een business met een hele simpele roadmap en duidelijke terugverdientijd per vergroting van productie capaciteit: Moors law. Dat is een schalingswet die uniek is voor semicon en niet op laadpalen of batterijen is toe te passen.

      0
      0
  5. EaB 15 mei 2024 om 19:40- Antwoorden

    De oplossing is er. 60 km per uur max rijden op de rijksweg. Logisch want de grote steden gaan naar 30 in de stad. En meer subsidie. Dat er niet voldoende elektrische autos zijn is geen enkel probleem. Een eigen oprijlaan met laadpaal verplichten als je een auto wilt hebben is een goede methode om het aantal autos en ook de files te verminderen.

    6
    1
  6. Wijnand Hijkoop 15 mei 2024 om 19:45- Antwoorden

    Toch wel even een hele goede…
    https://twitter.com/i/status/1789970930506097119

    5
    0
    • Cornelia 15 mei 2024 om 21:12- Antwoorden

      De ongemakkelijke waarheid, het grootste gevaar voor de globalisten.

      12
      1
  7. Cornelia 15 mei 2024 om 21:17- Antwoorden

    Het is wel voor een “bepaald” publiek, ik kan het niet afkijken, wat een onzin programma.
    Dit is TV-Show vooraf bedacht en op de seconde nauwkeurig opgevoerd.
    Ik kan wel raden wie er van CG graag naar kijken.

    4
    1
    • Cornelia 15 mei 2024 om 21:18- Antwoorden

      M.a.w. dit publiek rijdt nooit elektrisch, dus dit kunnen ze gewoon uitzenden en dan nét doen alsof ze tegen agenda 2030 zijn.

      4
      1
    • AnthonyF 16 mei 2024 om 14:10- Antwoorden

      ‘Ik kan wel raden wie er van CG graag naar kijken’.

      Oh ja meid? Nou, vertel eens als je het zo goed weet.
      .
      ‘M.a.w. dit publiek rijdt nooit elektrisch, dus dit kunnen ze gewoon uitzenden en dan nét doen alsof ze tegen agenda 2030 zijn’.

      Dus je kijkt wel, want anders zou je deze ‘conclusie, die niets anders is dan geborneerd wishful thinking, niet kunnen trekken.

      Je begint net als Bas steeds meer in je eigen zgn. ‘slimme’ conclusies te trappen.

      Zielepoot.

      1
      4
  8. W.Postema 15 mei 2024 om 21:37- Antwoorden

    Electrische auto’s de meest vervuilende auto’s ooit. Door gewicht meer slijtage van wegen, banden, accu’s en onderdelen. Vervuilende en kankerverwekkende grondstoffen die door kinderen gedolven moeten worden met als gevolg vroegtijdig ziekte en overlijden voor kinderen. Vervuilende oorlogen om in de toekomst nog aan de benodigde grondstoffen voor de accu’s te komen

    24
    4
  9. Rinus van Wallenburg 16 mei 2024 om 12:18- Antwoorden

    In China is het overheidsbeleid gericht op stekkerauto’s in de steden. De stekkerauto is HET RECEPT tegen de enorme luchtvervuiling in de grote Chinese steden.

    2
    0
  10. Scheffer 16 mei 2024 om 20:43- Antwoorden

    Ben Verburg technologie-neurd, gaat uit van huidige EU besluiten voor volledige toekomstige elektrificatie van de mobiliteit in EU. Dat is fysisch en praktisch niet realistisch / onmogelijk de komende 50 jaar of nog verder.

    De op volledig hernieuwbare energie gebaseerde EU energie / klimaat fixie is niet meer houdbaar. Fossiele brandstoffen zullen zeer nodig blijven tot mogelijk in de volgende eeuw.

    Producenten van mobiliteit systemrn zullen wel technisch verder ontwikkelen in brandstof efficiëntie.nasr EV’ zijn ook wereldwijd geen ultieme oplossing.

    Echter EV’s blijken niet het ideologisch gewenste klimaatverandering beheersende systeem te kunnen worden omdat zware transportsystemen met EV’s geen mogelijke oplossing.bieden.

    TERZIJDE:

    Overigens is het beschimpenvan de nieuwe coalitie met de titel extreem-rechts door gefrustreerde politici eerder begonnen dan verwacht vandaag al.begonnen.

    Verlies nemen blijft moeilijk / een zwakheid voor ‘extreem’ links.die de nazi’s stempel hopen.te kunnen.drukken op de gekozen.grootste partij van Nederland.

    4
    1
  11. Hans M. 17 mei 2024 om 15:04- Antwoorden

    @Scheffer: Bijval! Verder, wat zijn dat toch: nazi’s? NSDAP: (N)-Socialistische Duitse Arbeiderspartij. Hoe (extreem) rechts klinkt dit nu eigenlijk? Het voornaamste probleem dat ‘wij’ ermee hebben, is die vermaledijde N. Toch? Die N van ‘Nationale’. Want van links tot extreem links is men nou juist internationaal gericht. Heet hun clublied ook niet zo: “De Internationale”? Immers moet de hele wereld gered. De planeet zelfs. Die is ondertussen belangrijker dan de arbeider. Ons grote historische probleem met die NSDAP, en niet te vergeten: haar leider, was niet zozeer de (verderfelijke) nationale, maar nu juist alle internationale aspiraties en bemoeienis. Daarom, aan de gretige nazi-stempelaars: “Wat je zegt dat ben je zelluf…”

    0
    0

Geef een reactie Reactie annuleren

Alle inhoud van Climategate.nl is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding-Niet Commercieel-Geen Afgeleide Werken 3.0 Unported Licentie
Privacy | RSS | Sitemap | ScienceTalks | ECR Network
VOLG ONS A.U.B.
RssFacebookXLinkedIn
Page load link
Translate »
Your Mastodon Instance