Met 2,4 miljard euro kocht Poelman de mening van het volk

Met 2,4 miljard euro kocht Poelman de mening van het volk

Zonet direct het boek van journalist Ineke Holtwijk  ‘De mannen van de Droomfabriek’ besteld. Een mooie inkijk achter het marketingbedrijf Novamedia van Boudewijn Poelmann. Hier lees je de epiloog. Marketingstrateeg Poelmann kocht met 4,4 miljard euro de mening van het volk met zijn geldmachine Postcodeloterij.  Joop van den Ende was van 2002 tot 2008 de belangrijkste aandeelhouder. De loterij is dan ook continue op de kijkbuis te zien.

Zijn vriend Derk Sauer managet de mening van het establishment nu als eigenaar van NRC Handelsblad. Dit kleine clubje financierde het meningsmanagement van jeugd over mens en milieu.Het cultuurmarxisme met Prodent-glimlach van actrice/fotomodel. Waarbij massa’s mensen via ‘Earth Hour’ technologische achteruitgang en blackouts vieren als deugd, apocalyptisch milieupessimisme huldigen als toekomst.

Op het tweede gezicht extremistische standpunten werden dankzij hen mainstream. Dankzij Poelmann en geestverwanten (in Amerika heb je David Suzuki enz) willen we nu meer geld uitgeven aan ‘strijd tegen klimaatverandering’ dan defensie, onderhoud van parken, landschap, naasten, bejaardenzorg enzovoort.

Dankzij Boudewijn Poelman geven we liever miljarden aan klimaatpraat dan onze naasten

Dankzij Boudewijn Poelman geven we liever miljarden aan klimaatpraat dan onze naasten

Klapvee
De Postcodeloterij maakt via brood en spelen handig gebruik van de hebzucht van het grauwe volk. Het Joop van den Ende-klapvee. Om zo geld te strooien naar links-politieke entiteiten. Zo bezetten Poelman’s begunstigden meer macht dan ze via democratische weg zouden krijgen.

Zoals Greenpeace, de in Canada als politieke organisatie gelabelde marketingclub (ongeveer 50 miljoen euro sinds oprichting Postcodeloterij). Of de terroristen van Sea Shepherd (recent weer 800.000 euro om Japanners walvis-sushi -consumptie te verbieden, alleen varken, koe en kip is blijkbaar mondiaal toegestaan).

Ook Natuurmonumenten (ruim 190 miljoen euro belegd vermogen) kreeg al 357 miljoen euro van de Postcodeloterij om zichzelf tot ’s lands grootste particuliere grondbezitter op te blazen, en zich ook met andermans natuur te bemoeien. Ze hebben nog tot na 2020 een contract met de loterij dat ze per jaar ongeveer 14 miljoen euro gestort krijgen. Alleen de overheid gaf Natuurmonumenten meer. Sinds 2000 mocht de club van marketeer Marc van den Tweel (meer salaris dan Mark Rutte per jaar) al 0,64 miljard euro subsidies ontvangen, zoals voor grondaankoop.

 

Het Energieakkoord kwam tot stand door clubs die van Poelman 100den miljoenen marketinggeld ontvingen

Het Energieakkoord kwam tot stand door clubs die van Poelman 100den miljoenen marketinggeld ontvingen

Mediavee
Poelmann lijkt op afstand dus de typische ‘knap maar niet bewonderenswaardige’ mens. Ik vermoed een volmaakt dedain richting de medemens. Wat hij verhult als naastenliefde en idealisme. Je kunt dan de opstand der horden hekelen en elitair zeggen: hier hou ik mij verre van. TV de deur uit, de natuur in. Of je weet die zelfde mensen handig te exploiteren in hun ondeugden om zo zelf schatrijk te worden. En passant de Nederlandse economie, het MKB en werkend Nederland ontwrichtend. Het verschil tussen geen invloed en veel is geld.

Het 50-100 miljard euro kostende Energieakkoord kwam tot stand dankzij de clubs (Greenpeace, Natuur en Milieu, Wereld Natuur Fonds enz) die door Poelmann zoveel geld (=macht)kregen.

Holtwijk gaat als echte journalist te werk (alfa, gericht op sociale interacties en niet op inhoudelijke analyse). Ze gaat- zo ongelezen gezien- niet op de inhoud van deze zogenaamde ‘goede’ doelen in. Doelen die zoveel kwaad aanrichten wanneer je verder kijkt dan hun marketing. De zelfde marketing, waardoor Ineke nu mogelijk denkt: ha, hij is gek, dat hij dit nu schrijft, want het zijn toch goede doelen. Omdat wat ik schrijf niet bij voldoende herhaling wordt geschreven. Daardoor ontbreekt de sociale bevestiging die haar vertrouwen zou geven tot acceptatie van mijn standpunt. Bij een vrouw is overweging zelfs al een hele stap.

Alsof de mening van het mediavee niet te koop is, die persbericht doorgevende alarmfabrieken die ‘redactie’ heten. Gevuld met naar links hellende narcisten met professioneel zelfbeeld (louter door inteelt elkaar bevestigend) die dagelijks de pagina’s moeten vullen met hun gedramatiseerde versie van de werkelijkheid. De epicentra van het cultuurmarxisme, met het NOS Journaal als dieptepunt.

Maar dan nog, ze kreeg 65000 euro werkbeurs om het boek te schrijven. Ze kwam binnen als ‘vriend’ van de Postcodeloterij-mensen en kreeg zo iedereen te spreken. Het moet dus hoe dan ook wel een interessant boek zijn. Ik zie uit naar de ontvangst.

 

Print Friendly, PDF & Email