Door Chris Morrison
De bezorgdheid over de veiligheid rond elektrische voertuigen blijft toenemen, waarbij de Australische brandweer- en reddingsdiensten in New South Wales beweren dat ze zich mogelijk ’tactisch zullen moeten terugtrekken” bij een bekneld slachtoffer van een auto-ongeluk als de accu waarschijnlijk zal ontploffen. De Australische journalist Jo Nova berichtte over het verhaal, dat voor het eerst werd genoemd in de EV-blog The Driven, en merkte op:
“Ze zeggen dat de eerstehulpverleners meer training nodig hebben, alsof dit kan worden opgelost met een certificaat, maar de harde waarheid is dat ze praten over het trainen van brandweerlieden en vrachtwagenchauffeurs om te herkennen wanneer ze de reddingsactie moeten staken.”
The Driven, een veelgelezen blog die zeer sympathiek lijkt te staan tegenover de uitrol van elektrische voertuigen, deed verslag van recente getuigenissen die zijn afgelegd in het onderzoek naar elektrische en hybride voertuigbatterijen van de NSW-regering. De schrijver suggereerde dat hulpverleners niet voldoende waren opgeleid om met botsingen met elektrische voertuigen om te gaan, en dat in de ernstigste gevallen bemanningen gedwongen zouden kunnen worden de reddingsacties te staken. Een specifiek punt van zorg betrof de noodzaak om een bekneld slachtoffer na een ongeval snel te bevrijden door de persoon op een “zeer ongewenste manier” naar buiten te slepen. Brand vormt een groot risico bij elk auto-ongeluk, maar kan snel onder controle worden gebracht in een voertuig met een verbrandingsmotor (ICE).
De zorgen over de potentiële gevaren die inherent zijn aan elektrische voertuigen zullen waarschijnlijk toenemen naarmate het aantal voertuigen op de weg blijft stijgen. Explosies van EV-accu’s kunnen zeer snel plaatsvinden, waardoor zeer giftige gassen vrijkomen. Wanneer ze in thermische overdrive geraken, creëren ze zeer hoge temperaturen en zijn ze erg moeilijk te blussen. De explosie kan na vrijwel elke botsing optreden, of het gevolg zijn van een fout in de oorspronkelijke fabricage.
Het duurt vaak uren om de brand onder controle te krijgen en kan dagen nadat men dacht dat deze uit was, opnieuw oplaaien. Nu Net Zero-fanatici wanhopig zijn om ICE-auto’s op korte termijn van de weg te krijgen, zijn elektrische auto’s de enige oplossing voor massaal privévervoer die wordt aangeboden. Veel van de problemen, waaronder de veiligheid, die hen tot een inferieur product maken in vergelijking met auto’s met benzinemotor, worden vaak genegeerd.
Wat er precies bij het blussen van een brand in een EV kan gebeuren, werd dramatisch gedetailleerd beschreven in een recent persbericht van de Wakefield Fire Dept in Massachusetts. Er werd opgeroepen om een brandende Tesla op een besneeuwde Interstate 95 aan te pakken, en rapporteerde:
Wakefield Engine 1 en Ladder 1 startten blussingsoperaties, waarbij grote hoeveelheden water op het voertuig werden gespoten. Meerdere omliggende wederzijdse hulpgemeenschappen reageerden ook om brandbestrijdingsoperaties te ondersteunen en een watershuttle te creëren om voortdurend water ter plaatse te brengen. Motoren van Melrose, Stoneham, Reading, Lynnfield en een watertanker uit Middleton hielpen. Brandweerlieden hadden drie 1¾-inch handlijnen en een ‘blitz gun‘ in gebruik om het batterijcompartiment te koelen… De bemanningen van Lynnfield legden een ononderbroken 4-inch aanvoerlijn aan van Vernon Street tot aan de snelweg. De brand werd onder controle verklaard en na ongeveer twee en een half uur volledig geblust… Het voertuig werd verwijderd na overleg met de Hazmat-eenheid… De bemanningen hebben uitstekend werk geleverd, vooral midden in de storm – op een drukke snelweg2.
Er bestaat weinig twijfel over dat EV-branden toenemen. In Groot-Brittannië voert CE Safety controles uit op de vrijheid van informatie bij lokale brandweerkorpsen en uit het laatste onderzoek blijkt een alarmerende toename van het aantal branden. In Groot-Londen waren er in de periode 2017-2022 naar verluidt 507 accubranden door een aantal EV-types, maar CE Safety trof alleen al in 2022-23 een “gigantische” 219 branden aan. Lancashire zou op de tweede plaats staan met 15 EV-accubranden, maar dit waren er 10 meer in één jaar dan geregistreerd in de vijf jaar tussen 2017 en 2022. Over het geheel genomen was het “zorgwekkend” om te ontdekken dat het aantal elektrische accubranden in de periode 2022-2023 in de meeste gebieden hoger was dan uit de gegevens bleek over een periode van vijf jaar, van 2017 tot 2022. In dat jaar hadden 14 bussen last van accubranden.
Er was een aanzienlijke toename van het aantal e-bikes dat in brand vloog, waarbij CE Safety opmerkte dat lithium zeer brandbaar en reactief is. “Overladen vormt een enorm risico voor huishoudens met voertuigen op lithiumenergie”, merkte de veiligheidsorganisatie op.
Ook over het vervoer van elektrische voertuigen op autoveerboten neemt de bezorgdheid toe. Onlangs heeft Havila Kystruten, die een vloot autoveerboten langs de kust van Noorwegen exploiteert, het vervoer van elektrische, hybride en waterstofvoertuigen verboden. Volgens een rapport in de Maritime Executive is dit de laatste stap van de scheepvaartsector,
“die zich acuut bewust is geworden van het toenemende gevaar van het vervoer van elektrische voertuigen en andere schepen op alternatieve brandstof”.
Havila’s directeur Bent Martini zei dat uit een risicoanalyse is gebleken dat een brand op zee in een voertuig op fossiele brandstof kan worden afgehandeld door systemen aan boord.
“Een mogelijke brand in elektrische, hybride of waterstofauto’s zal externe reddingspogingen vergen en kan mensen aan boord en de schepen in gevaar brengen”, zei hij.
Dat is natuurlijk het nachtmerriescenario. Als er bij mooi weer brand uitbreekt op een veerboot die een overtocht van 30 kilometer maakt, zijn de kansen dat alle passagiers en bemanningsleden overleven groot. Minder goed misschien als er midden in een stormachtige novembernacht tijdens het oversteken van de Golf van Biskaje brand zou uitbreken en het schip met giftige rook zou vullen. De overlevingskansen zouden afnemen als de hoge temperaturen ervoor zouden zorgen dat elektrische voertuigen in de buurt zouden ontploffen.
Gelukkig is de kans steeds kleiner dat we dergelijke ongelukken meemaken. De lijst met nadelen van elektrische auto’s wordt met de dag langer. Er zijn zorgen over het milieu over de productie en mijnbouw van grondstoffen geuit, terwijl ‘angst over het bereik’ veel voorkomt onder automobilisten. EV’s zijn duurder dan ICE-auto’s, terwijl kapotte accu’s ervoor zorgen dat de tweedehandswaarde zeer slecht is. Voor degenen die de achterkant ervan willen zien, kan de onderstaande grafiek enige troost bieden.
Hieruit blijkt de recente koersdaling van de Amerikaanse autoverhuurgigant Hertz. In 2021 ging het bedrijf door met enorme aankopen van Tesla’s. In januari dumpte het er 20.000, en vorige maand duwde het nog eens 10.000 op een inzakkende tweedehandsmarkt.
In de echte wereld – de wereld waar mensen rijkdom creëren door te bieden wat andere mensen eigenlijk willen – leken minder chauffeurs bereid hen in dienst te nemen. De aandelenkoers vertelt zijn eigen spijtige verhaal. Ondertussen wordt de verkoop van elektrische auto’s in heel Europa vaak gedreven door onhoudbare belastingvoordelen, terwijl de auto’s vooral populair zijn bij rijke mensen als tweede of derde stadsauto. Een gedwongen politieke adoptie van elektrische auto’s zal waarschijnlijk grote delen van de Europese auto-industrie vernietigen, omdat deze niet kan concurreren met goedkope Chinese import.
Als het doel is om persoonlijk vervoer voor de massa weg te nemen, zijn elektrische voertuigen een uitstekend idee. Of dat uiteindelijk goed zal uitpakken in hun stemgedrag, is een andere zaak.
***
Chris Morrison is de milieuredacteur van de Daily Skeptic.
***
Bron hier.
***
Mercedes stopt met de ontwikkeling van een nieuw EV-platform en richt zich voor de komende jaren op de betrouwbare ICE-(fossiel) aangedreven modellen.
https://www.autoindustriya.com/auto-industry-news/mercedes-benz-will-still-have-ice-models-beyond-2030.html#:~:text=In%20a%20recent%20report%20by,continue%20offering%20gas%2Dpowered%20models.
Vandaag tromgeroffel voor nieuwe coalitie regeringskoers ( en kabinet?) in NL als reactie op jarenlange angstverspreiding via PBL met als gevolg ineffectief / zinloos ‘groen’ en ‘links’ EU-ideologisch gedreven klimaat en nitraat beleid dat vooral de arme bevolking en ondernemers heeft geknecht, en van plan was NL af te schaffen als gezonde leef en ondernemers natie.
Laat zogenaamde ‘ultra’ rechtse symboolbeleid uit het nieuwe regeerakkoord op hoofdlijnen worden vervangen door voor ondernemers effectievere maatregelen nieuwe arbeidskrachten te kunnen aantrekken en door stikstof restricties / norm te verlichten / op te heffen om de bouwsector te kunnen uitbreiden.
Afwachten of er effectieve maatregelen gaan komen om de juiste migranten voor Nederland te selecteren en te behouden om deze in te kunnen in de maatschappelijke sectoren waar personeels tekorten het sterkst worden gevoeld.
Zouden die Chinese EV’s beter branden dan die van Mercedes?
10 tegen 1 dat die mercedes ook grotendeels uit chinese onderdelen bestaat, dus dat zal niet veel uitmaken.Die branden zijn inherent aan deze technologie. Overigens is er gemiddeld genomen weinig mis met chinese produkten maar er zit idd wel eens rommel tussen. Dat is gebaseerd mijn observatie als “vaste klant” van aliexpress. Recent nog een gevalletje “probleemaccu” bij een toch ooit gerenomeerd duits postorderbedrijf waar mijn echtgenote graag winkelt. Zelf koop ik ook graag Parkside(Lidl), afgezien van een jaren later opgetreden akkuprobleem (wat anders?) dat ikzelf heb weten te verhelpen. Heel anders dan de toch wel regelmatige problemen met mijn Bosch (akku)boormachine, al minstens 3x een nieuw akkupakket.
In de wacht??
Angst verhalen over een veerboot die een overtocht van 30 kilometer maakt. De veerboot wordt juist elektrisch. Dfds gaat zijn veerboten over het kanaal naar Dover juist door elektrische exemplaren vervangen. Net als amsterdam de veerboten over het ij vervangen heeft door elektrische exemplaren.
https://reisbizz.nl/nieuws/rederij-dfds-investeert-in-elektrische-schepen-voor-overtocht-naar-engeland/#:~:text=De eerste twee elektrische schepen,groenere toekomst voor de scheepvaartsector.
Zout water en elektriciteit. Gasmaskers gaan deel uitmaken van de nooduitrusting.
Dat wordt een ramp of niet als het alleen om subsidie gaat.
Hoewel, “de meeste hedendaagse cruiseschepen maken gebruik van elektrische motoren die de schroeven aandrijven.”
Echter De elektriciteit wordt meestal opgewekt door dieselmotoren, soms door gasturbines, of een combinatie van beide.
geen accu’s nodig, dus geen kinderarbeid. Maar wiki waarschuwt wel “Dieselmotoren verbranden bunkerolie in grote hoeveelheden”
De ‘share chart’, aandelen grafiek, is een hockey stick op zijn kop.
Er zijn vele appartementencomplexen, waar een parkeergarage onder zit, waar de vereniging van eigenaren geen EV in accepteren vanwege het brandgevaar voor de bewoners.
Heel verstandig.
Lo, ik heb het al vele geschreven maar ev’s moeten sowieso verboden worden in parkeergarages of ze onder een flat zitten of niet. Daarbij komt nog dat ze ca 1,5 x zo zwaar zijn als ice voetuigen. Daar is bij het ontwerp van parkeergarages geen rekening mee gehouden. Extra slijtage aan wegen, bruggen en viaducten en het milieu meer fijnstof van remmen en de rubberbanden etc. Nee daar is allemaal niet over nagedacht. Als je deze extra kosten in rekening brengt bij de ev, hetgeen ook de veroorzaker is en daarbij de milieubelasting dat zal je tot de conclusie komen dat een ice vele goefkopet is. Die subsidies moeten daar ook nog bijgeteld worden plus de hele laadpalen infrastructuur en de uitbreiding van het e-net alsmede alle backup centrales dan zal je tot de conclusie komen met welke zinloze acties onze overheid bezig is. Ze zijn nog destructief en leiden tot grote werkeloosheid en derving van belasting en accijnzen resp ca 50.000 tot 100.000 banen verlies en €75 tot €100 miljard aan jaarlijkse belasting derving,
Kortom zo snel mogelijk stoppen want dit leidt tot een grote welvaart vernietiging. We kunnen niet zonder fossiele energie terwijl er minstens nog voor 1000 jaar genoeg is. Als je een transitie wilt doen moet je eerst zorgen dat het nieuwe aanwezig is en pas daarna het oude verlaten maar omdat we allemaal incompetente figuren in regeringen hebben, wordt het een spelletje Russisch Roulette. De kosten zullen immens zijn aangezien ern regering besluiten moet nemen die aan twee voorwaarden moeten voldoen nl. een besluit moet doelmatig en doeltreffend zijn aan deze voorwaarden voldoen ze allebei niet dus moet er onmiddellijk gestopt worden. Een regering die dat niet doet maskt zich schuldig aan onbehoorlijk bestuur en moet onmiddellijk aftreden! Dit zelfde geldt ook voor de EU waar 80% van de parlementsleden corrupt zijn, deze hebben tegengestemd om een onderzoek te doen naar de gang van zaken rondon de Pfizer vaccins via een SMSje heeft ze 1,8 miljard vaccins besteld, die nooit gebruikt zullen worden, voor de lutteleprijs van €71 miljard dwz €40/ st terwijl afgesproken was om €25-20/st te betalen terwijl de productiekoste €0,70/st bedragen. Zij wil haar SMSjes niet laten zien. Toen zij min van defendie was heeft ze €400 miljoen naar familie, bevriende adviseurs en de vriendenkring gegeven. Deze dsme had dus in de gevangenis moeten zitten ook daar wilde ze haar SMSje ook niet inleveren en heeft ze haar telefoon vernietigd. Een vos verliest wel haar haren maar niet haar streken, l’histoire se repete.
Nieuwe regering:
– Het verbod van de verkoop van cv-ketels per 1-1-2026 wordt tot opluchting van veel huizenbezitters geschrapt. De verplichting over te schakelen naar een warmtepomp verdwijnt, aldus het akkoord.
– De nul-emissiezones die in elke stad zijn/worden ingesteld, moeten worden uitgesteld. Nu is er vaak verzet van ondernemers die op kosten worden gejaagd met elektrische busjes.
– Meer gas winnen uit de Noordzee en windmolens vooral op zee bouwen. Groningen blijft dicht.
– Als er gekozen moet worden tussen windmolens of woningen, dan krijgen huizen voorrang.
Robje Jetten zal wel janken in zijn bedje.
Er gaat niets boven een accu die zichzelf chemisch opblaast.
Op Internet stapelen de films van exploderende accu’s en spontaan in de brand vliegende EV’s zich op.
Zo’n accu is in feite een tikkende tijdbom, elke accu zal op een gegeven moment een inwendige fout krijgen waardoor de hoge stroom vanzelf brand veroorzaakt.
Een klein deukje, of een productiefoutje kunnen uiteindelijk de aanleiding zijn van een doorslag.
Er gelden voor bedrijven met accu’s zeer zware eisen voor opslag en transport.
Omdat er veel chemische stoffen in accu’s zitten zijn accu branden fataal voor elke door accu’s aangedreven techniek.
Ik heb in mij loopbaan diverse accuruimtes uitgebrand gezien of no-break installaties, in verreweg de meeste gevallen was de ruimte waarin deze installaties stonden volledig vernietigd, zware rook en thermisch chemische beschadiging van de andere apparatuur was het gevolg. Een accupakket van amper 500 euro kan een ongelofelijke schade aanrichten, wie het eenmaal meemaakt zal nooit meer zijn elektrische fiets in een inpandige schuur of garage opladen.
De drive om alles met accu’s te voeden is eenvoudig, het is een mooi verdien model, zo kunt u een boormachine met een kabel na 50 jaar nog steeds gebruiken, een accu’s boormachine is na 4 jaar uitgeput, en behoeft een nieuwe accu, helaas is die dan al niet meer te krijgen en moet u alles vernieuwen.
Accu’s zijn duur en gebruik je alleen voor nood, op geografisch onbereikbare plekken, als er geen andere mogelijkheden voorhanden zijn.
Accu’s hebben een beperkte levensduur, hoe ouder hoe groter het gevaar op een sudden death.
Ik ben er van overtuigt dat als deze trend zich voortzet wij in de toekomst veel en veel meer branden gaan zien.
https://twitter.com/Xx17965797N/status/1567822981656633346
Even blijven kijken, het wordt de tweede helft pas echt spectaculair. En dan te bedenken dat dit maar een klein scootertje is.
Hoeveel EV’s zijn er in NL?
Hoeveel zijn er ontploft in NL?
Ik kan mij niet herinneren dat we in NL een ontploffing hadden?
Overigens rij ik er ook niet in.
Maar dat is omdat ik ook in winterse hoogtij dagen soepel naar/van de bergen wil kunnen rijden.
Het goedkope rijden dankzij mijn zonnepanelen is wel aantrekkelijk.
De “enige” EV brand in Nederland, Was ook geen Tesla maar een goedkoop alternatief, VW.
https://youtu.be/x4NAKQst7Lk?si=-ubTyCKXAABAuV9x
Dit is nog goed afgelopen met alleen materiële schade. kind zat in auto, bestuurder, vrouw haalt nog even laadstekker er uit. Punt is dat bij een EV autobrand mogelijk de deuren niet meer open kunnen. Ik heb filmpje gezien waar bestuurder nog net door inslaan van zij ruit kon ontsnappen. Moet er niet aandenken wat hier had kunnen gebeuren. ICE auto”s kunnen ook branden (zie Youtube) ontploffen niet branden volgens vast stramien een EV blijft een tijdbom ook na het blussen.
Ameland – Op autocarrier de Fremantle Highway is rond middernacht een brand uitgebroken.
https://www.youtube.com/watch?v=FlDj3xvGKno&pp=ygUaYXV0byBjYXJyaWVyIGZpcmUgTm90aCBzZWE%3D
Precies, die vlogen al in de brand voordat ze überhaupt in ons land gelost werden.
We kunnen het alleen volgen door filmpjes van burgers, want onze media geeft niet thuis als berichten tegenslagen voor de globalistische doelstellingen betekenen.
Daarom staat er vaak meteen in de media dat het géén zonnepanelen of accu brand is, meestal gevolgd door een hele rits “bewijzen” dat het zelden voor komt en heel veilig is, in alle andere gevallen houden ze wijs hun mond.
Er is eigenlijk niets dat je kunt doen aan een brandende elektrische auto. Het blussen van een elektrische auto is lastiger dan bij een auto op benzine of diesel. Dit komt juist door de lithium accu’s. Doordat de cellen in de accu oververhit kunnen raken kan dit een reactie geven bij andere cellen die hiermee zijn verbonden. Speciale lithex-AVD brandblussers helpen brand te voorkomen over te slaan, op voorwaarde dat je er heel snel bij bent. In welk merk / type EV zit zo’n lithex-AVD brandblusser? Geen enkele volgens mijn huidige informatie.
https://eenvandaag.assets.avrotros.nl/_processed_/b/9/csm_953ea1ca992618e9962a_4b705941fc.jpg
Deze dus
https://www.brandweernederland.nl/casus-brand-in-een-elektrisch-voertuig/
https://www.nu.nl/307412/video/elektrische-auto-in-tiel-laat-zich-niet-blussen.html?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F
https://www.ad.nl/video/productie/elektrische-auto-en-carport-in-brand-in-etten-leur-439152
En der Hassebas, hij droomde voort:
https://www.change.inc/energie/speciale-mat-detecteert-brand-in-elektrische-auto-in-vroeg-stadium-39009
https://www.ad.nl/amersfoort/elektrische-auto-vliegt-in-brand-waarschijnlijk-door-kortsluiting~a033d8c4/
https://topgear.nl/autonieuws/elektrische-autos-branden-af-bij-walibi/
10 dagen geleden.
https://www.mobiliteit.nl/ov/2024/05/06/utrechtse-bus-met-30-inzittenden-vliegt-in-brand-en-fikt-volledig-uit/?gdpr=accept
EV Bus snellaadstation Nieuwegein Westraven. 13 jan 2023
Brand ging ook lekker snel en onstuitbaar.
https://www.pen.nl/wp-content/uploads/2023/01/verbrande-bussen-busstalling-Westraven.png
Zowel de EV als de zonnepanelen werden en worden nog steeds gesubsidieerd door diegenen die ze niet hebben via een omgekeerd Robin Hood subsidie systeem dat geld van de armlastigen overhevelt naar de beter gestelden.
Geniet er maar van zolang het nog duurt.
Bassie, ik heb net een vergelijk tussen een ev en een ice gezien. Het verschil is nul van de aankoop, exploitatie. Maar dat is niet correct want je moet ook nog even de verkoop in de vergelijking meenemen dan is de ice vele malen goedkoper. Je moet in principe ook de extra infrastructuur er bij tellen alsmede de backup centrales dan wordt het verschil meer dan €100.000,- dus gewoon op fossiele brandstof blijven rijden. Al die figuren die zonnepanelen hebben en eenev doen dat niet omdat ze zo begaan zijn met het milieu maar met de toestand van hun eigen portemonnaie. Nogmaals ev’s is trekken aan een dood paard. Die ev’s zijn ook meestal van leasemaatschappijen maar die zijn nu ook wakker geworden dus stoten ze die af.
Is toch handig voor mensen met een bipolaire stoornis , al die lithium in het milieu.
Het vrijgekomen gas bestrijdt de tijgermuggen.
Zonnepaneel eigenaren zullen straks aan de thuisaccu moeten gaan in de meterkast. Wiebelstroom wordt alleen stabiel door juist meer te wiebelen in tegenfase. Stabiele energievoorziening is juist funest voor de energie transitie omdat ze niet kunnen tegenwiebelen.
De stroom moet sneller wiebelen , ongeveer 80000 keer per seconde in plaats van 50 keer. Dan zijn de transformators kleiner dat is goed voor de energietransitie.
Straks kunnen we weer razen, 130 over de snelweg.
Lagere brandstof accijns, rode diesel weer terug voor de boeren.
Gas stroom overal accijns verlaging.
Warmtepomp ook van de baan.
Kerncentrales staan ook in de startblokken, en nog een heleboel andere dingen.
Nu alleen nog afwachten wat er daadwerkelijk van de velen voornemens doorgaan, maar de eerste indrukken lijken goed.
Minder dictatuur.
Timmermans zit met zijn hoofd in de modder, daar waar hij thuishoort natuurlijk.
Trouwens hij had een groot nieuw oud pand gekocht met energielabel E.
Vattenfall gaat ook geld vragen voor het terugleveren van stroom hoor ik net.
Niet zonnepanelen bezitters worden straks beloond, ik ga me nog een deuk lachen met hun waardeloze transitie.
Timmermans toonde zich ‘in zak en as’. Noemde het een ramp voor Nederland als eerste reactie.
Voor Timmermans elf ook een afgang na EU-‘klimaat’-commissaris en zijn ‘Green Deal’ dat naar verwachting geheel in het EU-archief verdwijnt na de aanstaande EU-parlement-verkiezingen.
Ik vond de hoofdlijnen presentaties door de 4 fractievoorzitters zeker een opsteker.
De NPO / nieuwsgaring is zoals verwacht nu al in mineur en de linkse journaille zal niet nalaten ook te schimpen in hun suggestieve interviewvragen.
Klopt, trouwens Timmermans is gewoon een jaloers verwend kind die ook nog kan huilen op commando.
Ik hoop dat dit kabinet niet gaat vallen er zitten verfrissende goede ideeën in voor ons land.
En ook eindelijk eens criminele buitenlanders uitzetten, naar mijn mening is nu best wel eens geluisterd naar veel burgers.
En regelmatige grenscontroles zijn prima want ook daar stikt het van de criminaliteit, gestolen materiaal gaat gewoon ongecontroleerd de grens over, en dan hebben we het nog niet eens over drugs.
Maar laten we niet te veel hoop hebben want dan kan het weer zwaar tegenvallen.
In iedergeval zijn ze verder gekomen dan ik voor mogelijk had gehouden.
Ik heb het al eens geopperd. Timmerfrans heeft van Ursula te horen gekregen dat het niets zou worden met dat klimaatgedoe en de Green Deal, omdat de zgn. ruk naar rechts (naar normaal dus) in zowel Nederland als i Europa vorig jaar al zichtbaar werd. Daarom zijn vlucht naar voren met als doel om dan maar in hemelsnaam MP van Nederland te worden.
Ik heb gehoord dat hij van ellende geen hap meer door zijn keel kan krijgen. LOL
De oorlog is al begonnen…
https://nieuwrechts.nl/98068-bosma-botst-met-volt-leider-die-pvv-consequent-extreemrechts-wil-noemen
Timmermans heeft grote zorgen over RADICAAL RECHTS in het centrum van de macht…
https://t.me/c/1204108152/21802
Onze fake media deed er aan het eind nog even een schepje bovenop, ook de media – en wij moeten daarin meegaan – maakt zich grote zorgen…
Gelukkig is het allemaal toneelspel.
Straks kan hij weer Russischtalige krijgsgevangenen verhoren .
Trol. Identiteitsfraude.
O maar als alles met dit nieuwe kabinet goed blijft gaan dan blijft er oog voor de fossiele rijder die om wat voor oogpunt dan ook geen EV wil rijden, goede beslissing, weer minder dictatuur.
Wel blijven ze de EV nog een tijd stimuleren, ook straks in de vorm van minder wegenbelasting wegens zwaarder gewicht.
Gebieden waar geen fossiele bedrijfsauto mag komen zou ook terug gedraaid gaan worden.
Linkse dictatuur begint te smelten.
Nergens staat dat deze (Amerikaanse) cijfers uitsluitend betrekking hebben op technische mankementen. Het artikel heeft het heel sneaky over : “BETROKKEN BIJ BRAND”. Hoe algemeen wil je het hebben?
Overigens slaat het nergens op om het aantal autobranden uit te drukken per 100.000 GEKOCHTE auto’s. Daarmee wordt het aantal elektrische autobranden enorm geflatteerd.
Voorbeeld:
In Nederland registreerden verzekeraars in 2019 totaal 4941 autobranden (waarvan het grootste deel veroorzaakt door brandstichting). In Nederland zijn in 2019 ongeveer 450.000 auto’s verkocht (overgrote deel benzine auto’s). https://www.kentekenloket.nl/nieuws/autoverkoopcijfers-de-populairste-maanden-en-merken/) Per 100.000 verkochte auto’s is dat ongeveer 1100 autobranden. Dat aantal is van dezelfde orde van grootte als het Amerikaanse aantal van 1530 per 100.000 verkochte auto’s. In 2019 reden er in Nederland ongeveer 9,5 miljoen personenauto’s rond (Bron: swov.nl). Dat komt neer op 52 autobranden/100.000 rondrijdende auto’s, waarvan nogmaals het overgrote deel een gevolg is van brandstichting.
https://www.verzekeraars.nl/publicaties/actueel/aantal-autobranden-blijft-stijgen
Trol. Identiteitsfraude.
“As of 2024, 1,529.9 ICE cars catch fire per 100,000 SALES”
Bron: https://www.honestjohn.co.uk/the-latest-car-fire-statistics/
Feiten versus “feiten”, appelen versus peren:
“Iedere dag vliegen er gemiddeld zo’n veertien auto’s in brand. In de meeste gevallen gaat het om brandstichting, terwijl slechts een klein deel spontaan in vlammen opgaat door een technisch mankement. Dat blijkt uit cijfers van het Verbond van Verzekeraars op basis van gegevens die het over 2019 verzamelde en in bezit zijn van De Telegraaf.”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/809637357/iedere-dag-vliegen-14-auto-s-in-de-fik
Trol. Identiteitsfraude.
Zie mijn reactie van 16 mei om 19:27
Chemical, waarom verhogen ze de premie dan zo drastisch?