Irritant he die koude greenwash-douche die het Nederlandse bedrijfsleven over ons uitstort. Dat Eneco muziekje kan ik echt niet meer horen. Duurzame dagjes uit. Hoe kinderachtig van die marketingafdeling! Klinkt als een succesvolle SMOM-subsidieaanvraag waar je van Jacqueline Cramer en haar trawanten zo een paar tonnetjes mee krijgt… eehhh kreeg. En hoe gaan we allemaal naar die rondleiding op dat windmolenpark? Kunstmatig flatlinend in coma gehouden in een solar vehicle? Wandelend met een rugzak vol jonge boompjes die je, je adem regulerend, in de berm plant?
Maar wat o wat is de echte fout van dit filmpje, waardoor de Reclame Code Commissie van ons aller Robert Blitzblum direct zou moeten ingrijpen?
Antwoord: het is natuurlijk het feit dat wat dat joch doet helemaal niks uitmaakt omdat de windmolens toch al vaak stil staan en er altijd een backup is van een gasgestookte centrale. Zie ook onderstaande eerder gepubliceerdeย hilarisch droevige cartoon.
Wat er fout is, is dat er aan de gebruikerskant niets merkbaar zou zijn, maar dat de windmolens onbelast waarschijnlijk als gekken zouden gaan ronddraaien en/of in brand of aan gruzelementen zouden vliegen.
Toch (OK, ik heb ook mijn zwakke momenten) vind ik hem erg leuk!
Ik vindt het een heel mooi filmpje.
Dit is precies wat er gebeurt als u stroom afneemt bij Essent.
Als het waait kunt u werken als het niet waait dan niet!
Dit is de slechtste reclame OOIT voor een NUTS bedrijf!
Neem van ons stroom af, dan komt het af en toe niet en af en toe wel. Maar wat maakt het uit? Het is groen!
Even stroom afschakelen doe je zo;
http://www.youtube.com/watch?v=Ntl5vgkGOjg
Een beetje off-topic wellicht, maar gisteren op het ARD nieuws:
Deutsche Bahn beschleunigt ihre Energiewende: Staatskonzern und RWE unterzeichnen Milliardenvertrag für ÖkostromZie ook dit artikel http://www.fnp.de/fnp/nachrichten/wirtschaft/deut…
Gisteren ondertekende Deutsche Bahn chef Rüdiger Grube een contract voor Ökostrom met RWE chef Großmann. Deutsche Bahn is een van de grootste stroomverbruikers in Duitsland (Is de trein wel zo’n energiezuinig vervoermiddel? ). Vorig jaar was Grube nog een fervent voorstander van Atoomstroom.
Dus na de blaadjes op de rails, vastgevroren wissels, een treinregelingssysteem in een ondergelopen kelder, is er weer nieuwe reden voor vertragingen op het spoor. Te weinig wind. Te veel sneeuw, gevallen op de zonnepanelen.
Maar wellicht staat ons wel dit duurzaam vervoermiddel te wachten: http://en.wikipedia.org/wiki/Handcar
Je wordt doodgegooid met al deze onzin bijzonder irritant inderdaad, ook de Plusmarkt met hun "groene" vis, als vis groen ziet zou ik het persoonlijk niet eten, maar goed. Zit zelf bij Eneco, zat al na te denken om van leverancier te wisselen maar ik ben bang dat Essent Borsele uiteindelijk zou moeten sluiten op last van die oppertunistische ratten van het CDA.
Beste Neven, geachte trol, het zit diep he? Ik neem aan dat jij bij iedere Eneco spot op de zwart-wit tv in het kraakpand in de houding springt en het klimaatvolkslied zingt?
Stroomleveranciers moeten stroom leveren en verder hun bek houden en zich vooral onthouden van al deze onzinnigeid, alsof al hun stroom van windmolens komt, dit zal slechts een paar procent zijn.
Het is hier nu ook windstil, dus staan alle molens in Friesland stil, en waarschijnlijk ook in de rest van het noorden
Als er alleen zuurzame energie was moest ik ophouden met werken,
Dus snap ik wel waarom zuurzame mensen zo lobbyen voor de Groene Economie. Dan hoeven ze vaker niet te werken
@JanWaalwijk:
Vergeet niet dat Eneco (en andere) in handen is van lagere overheden, er is duidelijk groenpolitieke invloed.
Ik kan Atoomstroom aanbevelen.
ik vond het afgelopen zondagochtend wel een goede zet, vlak voor de uitzending van Vroege Vogels een commercial van atoomstroom.nl
geniaal!
Bij AH, Plus en andere winkels wordt je doodgegooid met etiketten met het D-woord erop, ik zag gisteren een flardje van Uitgesproken vara waar 1 of andere pief beweerde dat de consument duidelijk de laatste paar jaar neigt naar "duurz…" producten en diensten, ik merk dat in mijn omgeving echter totaal niet. Iemand ervaring met gehersenspoelden die "groene" vis kopen bij de Plusmarkt?
Heb mijn werkgever geadviseerd niet op de duurzaamheidstoer te gaan, omdat deze boemerang nog wel eens terug kan komen.
Ik mocht afgelopen vrijdag aanzitten bij een meeting met een ingenieursburo wat voor mijn project (gebouw) de kostenramingen doet, geneuzel over warmtepompen en misschien een klein gasgestookt keteltje erbij voor back-up en ander d……. geneuzel als bewegingsdetectors voor de LED lampen in de kantoren (LED lampen toeslag 20% overigens).
Mijn commentaar: als het maar niet teveel kost, het enige criterium.
Nog nieuws?
Nu, ik zag zojuist de directeur van de KLM (hartman?) piep piep doen op het NOS journaal. CO2 taks voor de luchtvaart. Niet dat hij niets aan de MILIEUVERVUILING wil doen maar op deze manier … blablablablabla.
Ik begrijp nu ook weer helemaal waarom de KLM lapt voor de komst van Al Gore naar Groningen.
Wat een deerniswekkend volk staat er tegenwoordig toch aan het roer!
@ DWK: Ik hoorde hem (directeur van de KLM )op radio1 vanmiddag. Vond zijn kritiek te beleefd en iets te weinig afwijzend tegen de Eurpese GroenLinks geïnitieerde CO2-compensatie-tax, die voor het klimaat geheel niks uithaalt.
De Europese maatregel voor de luchtvaart is verder makkelijk te ontwijken voor USA en Aziatische airlines, waardoor concurrentie vervalsing voor Europese airlines, die dat niet kunnen.
Verder vernam ik,dat de USA thans een proces aanspant tegen de EU. Zij stellen, dat bestaande multilaterale luchtvaartovereenkomsten niet eenzijdig opengebroken kunnen worden, of overrulled kunnen worden, door dit soort eenzijdige en nieuwe Europese "klimaat"-wetgeving.
Hoeveel wordt de economische schade en hoe hoog worden de USA-schadeclaims?
Ik heb al eerder gepleit voor een economisch-staatsschuld-effect rapportage bij dit soort onbezonnen "klimaat"-wetgeving.
Turris, het is ‘beating about the bush’ wat deze Hartman doet. Bovendien verwisselt hij ook nog eens zonder van kleur te verschieten klimaat met milieu. Ik vind het werkelijk zorgwekkend dat er geen captains of industrie met ballen meer rondlopen. Men laat zich geheel nodeloos maar vrijwillig de drekbak in sleuren die duurzaamheid heet.
Om het nog eens anders te zeggen; meneer Hartman zeurt als een oud wijf: meebetalen aan de kerkdienst van Al Gore en dan klagen dat je een CO2-heffing om je oren krijgt.
Ze hebben daar die Eurlings natuurlijk aangenomen voor het broodnodige heen en weer spinnen met de groene colonnes. Eurlings, op zijn beurt, kan daar mooie dingen doen voor de werkgelegenheid onder de eindeloze rij klimaat-cda-ers.
Een ‘normaal’ bedrijf stelt zo’n man niet aan in the first place. Je zet als slager toch ook de vegan streaker niet achter de toonbank.
Beste Hajo,
De back-up in het E-net wordt niet alleen verzorgd door gascentrales, maar we hebben in dit land ook nog zo'n achttal flinke kolenbakken van zo'n 600MW elk aan het net hangen. En niet te vergeten de KC Borssele van 400MW!
@Joop,
Traagreguleerbare hoogrendement centrales als Borssele (Kern), Maasbracht (STEG-aardgas) en Amer (Steenkool) zorgen in Nederland voor de baseload en worden amper bijgeregeld.
De windfluctuatie wordt opgevangen door import en snelle gasturbines: duur dus en met laag rendement.
The Wind Power Paradox
( http://www.bentekenergy.com/WindPowerParadox.aspx…
Wind energy has been promoted as a clean source of energy that will help reduce hydrocarbon consumption and the production of greenhouse gases.
Over the past decade, wind energy has become a focal point in the new energy economy.
Government tax breaks and state renewable power mandates support wind generation with a goal of reducing CO2 and other air emissions. However, actual EPA emissions data indicates that in the Pacific Northwest, CAISO and ERCOT, wind energy saves very little CO2 and has only minimal impact on other air emissions.
BENTEK’s Market Alert, The Wind Power Paradox, is the first to systematically assess the emission reduction performance of wind generation based on hourly generation and emissions data. This Market Alert presents findings that show previous claims to be significantly overstated and that actual CO2 reductions are either so small as to be insignificant or too expensive to be practical.
If you are going to be putting children such as teenagers on the plan then
look at how this will affect it. It is a common concern that automotive insurance are added
costs, and will only take away the hard earned savings.
And try to select an ideal auto insurance policy which suits you the best.