Van een onzer correspondenten.
Nu Rutte IV is gesneefd en Mark Rutte niet terugkeert in de Nederlandse politiek is het ook voor andere partijen schervenrapen. Bij D66 was gisteren wrevel te vernemen bij monde van D66 fractieleider Paternotte wat leidde tot een heftige woordenwisseling met Rutte.
D66 is van haar bruidschat beroofd: Jetten’s klimaatbeleid. De warme juni-maand werd er zelfs nog bijgehaald om de zogenaamde klimaatcrisis nog eens te benadrukken. Maar het mocht niet meer baten: voor Rutte is er geen klimaaturgentie meer en D66 zal met het ooit diep beleden ‘Do or die’ nieuwe stemmen moeten trekken. Want zelfs als Sigrid Kaag weggaat, blijft de vermeende klimaatcrisis doorgaan en onze planeet teisteren.
Klaas Dijkhoff: ‘Rob Jetten (D66) is nu aan het drammen, ja.’
Wie de klimaatverloedering van de VVD in een groter perspectief wil zien komt terecht bij de ferme houding van Klaas Dijkhoff die juist grote vraagtekens zette bij het klimaatakkoord en de kans ‘nihil’ achtte dat zijn fractie daaraan mee zou doen. We schrijven 2019. Dijkhoff noemde het akkoord in De Telegraaf toen ‘een polderproduct’:
‘D66 heeft al voordat het akkoord er was gezegd: het kabinet moet het gewoon uitvoeren. Nou dat ga ik niet doen. Ík heb geen akkoord! Er hebben mensen een akkoord met zichzelf gesloten en dat hebben ze aan de politiek overhandigd. Het zijn adviezen. Het werk begint voor mij pas nu.’
En deze is ook goed voor de annalen:
‘Ik maak een groot voorbehoud over hoe ver ik meega in dat polderproduct, als het gaat om de effecten op de portemonnee van gewone mensen. Je kunt mensen toch niet een Tesla in pesten?! Je hebt toch niet ineens een ton op je rekening klaarstaan?’.
Dijkhoff in vorm:
‘Rob Jetten (D66) is nu aan het drammen, ja.’
Het is Rutte geweest die zijn arm om Jetten heeft geslagen en daarna ook de overdreven D66-klimaatpropaganda is gaan bedrijven met zijn ‘actie, actie, actie’ in Glasgow en zijn donaties in Sharm el Sheikh. Ze stonden zij aan zij om de wereld te redden. Jetten moest dan ook lelijk uit zijn droom worden gehaald toen hij van Rutte vernam dat hij niet meer verder wilde. ‘Doe even normaal’, heeft hij veelzeggend geroepen. Nu viel alles in duigen.
Het is een zegen voor het land dat het megalomane klimaatbeleid van Jetten tot stilstand komt. Hopelijk komt er in een nieuw kabinet een minister voor kernenergie & klimaatbeleid.
‘Actie, actie, actie’.
***
Verbeter de wereld maar begin absoluut niet met je zelf! Stelling van Trekpop Jetten. Als je de absurde plannen van Jetten m.b.t. uitgaven miljarden en de opbrengst van deze miljarden en deze vertaald in chimpansee taal zullen deze apen niet meer ophouden met lachen. En wij mensen horen het aan en het merendeel vindt het prima. Onvoorstelbaar voor iemand met een greintje boeren verstand.
Als je ziet
Dat het schwabinet
Nu met nog meer macht
De wefagenda uit gaat rollen
Worden die absurditeiten wel
Voorstelbaar
Ruttestraat op
Kaagweg
Jettenallee
Weg ermee!
Kaagweg niet nodig, we hebben al een Kaagbaan
Ik hoop dat het verkiezingsprogramma van de VVD wat realisme terugbrengt in klimaat- en stikstofdossier. We hebben iemand als Klaas hard nodig. OK, geen lijsttrekker. Maar mag hij wel het programma schrijven aub?
Vergeet het maar, de VVD zal hooguit in naam alleen rechts blijven, voor de rest is het WEF wat de klok slaat.
Jij gelooft toch niet echt dat een lijsttrekker iets te vertellen heeft, dan wel de VVD een andere koers laten varen?
Zo naïef kun je niet zijn.
Afscheid van Jetten?
Hmmmm …
Ik hoop dat “onze correspondent” niet te optimistisch is.
De Tweede Kamer gaat bij meerderheid een lijst van controversiële onderwerpen samenstellen waarop het demissionaire kabinet dan geen besluiten kan nemen. Zo’n controversieel onderwerp is bijvoorbeeld het migratievraagstuk. Rutte heeft een paar dossiers genoemd die zijns inziens door iedereen opgelost willen worden: Groningen, kinderopvang en Ukraine.
Of klimaat op de controversiele lijst komt te staan is maar zeer de vraag Een D66’er, Raoul Boucke, zei: het kabinet is wel demissionair, maar het klimaat niet. Het zou me niet verbazen als de Kamer besluit dat dit “vol gas” moet blijven gaan, en dan heeft Jetten vrijer spel dan in een regulier kabinet, dan komt er ruimte voor trucjes en demagogie.
“Het is een zegen voor het land dat het megalomane klimaatbeleid van Jetten tot stilstand komt.”
Dit wordt hier gepresenteerd als een vaststaand feit. Ja, Jetten zit niet meer als machinist op de klimaattrein, maar er zijn ongetwijfeld tal van anderen die de ingeslagen koers voort willen zetten. Achter de schermen zijn er veel politici, bedrijven, burgers, NGO’s en instellingen die stiekem hopen op een doorstart (met een nog groenere agenda).
De coalitiepartijen VVD, D66, CDA en CU voorop, met de oppositiepartijen GL, PvdA, PvdD en SP als slippendragers, zij allen zijn verantwoordelijk voor het tekenen bij het kruisje van de aangescherpte klimaatwet in de Eerste Kamer. Alle indringende pleidooien van de oppositiepartijen aan de rechterkant PVV, JA21, SGP, FVD, 50Plus en BBB om Nederland niet te grabbel te gooien en niet op te offeren aan de grillen van Timmermans werden door de meerderheid genegeerd.
Het was toch wel makkeljjk dat rutte vrijwel overal schuld aan had als premier. D66 kon vrij zijn beleid uitvoeren omdat het toch aan rutte lag als het fout ging. Nu rutte zijn kabinet gesloopt heeft en zelf opstapt, is hij nergens meer schuld aan en moeten andere ministers hun nek uitsteken. Zijn zij daartoe bereid?
Al spring je hoog al spring je laag, de centen die regeren. Naar Frederik van Eeden.
Daar heb je wel het kernpunt. De klimaatmaatregelen doen niks voor het klimaat, maar er zijn wel partijen die er aan verdienen. Zolang partijen eraan verdienen of zelfs hun hele verdienmodel erop baseren (dus in feite er helemaal afhankelijk van zijn) zal het niet teruggedraaid worden.
Piggelmee Timmermans is nog een soortje erger dan Rutte. Mét zijn getrouwe bewonderaars en volgers uit Groen Links kom je in een 1984 orwelliaanse samenleving terecht. Zij weten als rechts-geaarde communisten precies wat goed voor je is. En zo wordt je dus ook geprogrammeerd met de aanhoudende inspanningen van de eraan gelieerde MSM die met genoegen en vaardigheid de indoctrinatie verder ter hand nemen.
Timmermans heeft nu al de bijpassende uitstraling.
Ik maak mij ernstig zorgen over de toekomst voor onze kinderen.
Het lijkt wel alsof de Westerse Gouden Eeuw is begonnen op 10 september 1958, mijn geboortedatum, en zal eindigen op mijn sterfdag.
In pakweg 200 jaar is de mensheid van 1 naar 8 miljard mensen gegaan.
https://www.worldometers.info
Europa wordt bestormd door grote groepen vluchtelingen uit gebieden met soms wel 20x het inwonertal van een paar eeuwen terug.
Het meest krankzinnige aan het huidige klimaatbeleid, en in relatie daarmee het krankzinnige gezwets van VN en WEF, is dat het de problemen alleen maar groter maakt.
Zelfs al zou de wereld te redden zijn door het gebruik van fossiele brandstoffen terug te dringen dan gaat dat niet lukken met elektrische auto’s en elektrificatie in zijn algemeen. Als men de wereld echt zou willen redden zijn er wereldwijd helemaal geen particuliere auto’s meer en sluit men per direct alle luchthavens.
En dan natuurlijk het basisprobleem. Steriliseer wereldwijd iedere vrouw naar haar eerste zwangerschap gedurende minstens één eeuw.
Dit gaat allemaal niet gebeuren. In plaats daarvan krijgen multinationals miljarden aan subsidies voor projecten naar nergens en vechten we een doodenge oorlog tegen het kwaad zonder onze eigen schaduw onder ogen te zien.
En Rutte, Jetten, Kaag, Ollogren en Timmermans?
Ik denk dat ze binnen de cocon waarin ze zich vanuit totale wereldvreemdheid hebben opgesloten nog wel hun best doen er het beste van te maken. Op dat gebied zijn ze niet beter of slechter dan Hendrik VIII van Engeland, Lodewijk XIV van Frankrijk, Ludwig von Bayern, Tsaar Nicolaas II van Rusland, Kaiser Wilhelm II en Willem Alexander.
Guus heeft goede hoop !
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/716837418/nederland-krijgt-kans-om-met-schone-lei-te-beginnen
Is de val van kabinet en het vertrek van Mark Rutte als premier een zegen of een vloek voor het land? Hoe moet Nederland verder worden bestuurd? Prof. Guus Berkhout argumenteert dat een schone lei cruciaal is om vertrouwen en draagvlak terug te winnen onder de kiezers.
Steeds meer burgers zijn het meer dan zat dat de overheid zich overal mee bemoeit, maar niets oplost. Ze snakken naar bestuurders met lef en verstand van zaken (zakenkabinet). Eén ding is zeker, nieuwe verkiezingen met dezelfde politieke spelers lossen helemaal niets op.
In een goed functionerende democratie hebben burgers zeggenschap over de inrichting van hun eigen woon- en werkomgeving en over hoe hun land wordt bestuurd. Dat betekent niet alleen invloed op de samenstelling van de volksvertegenwoordiging (via verkiezingen), maar ook invloed op belangrijke besluiten van de regering (via bindende referenda).
Lastige burgers
In de afgelopen kabinetsperioden zijn burgers – die vanuit hun ervaring met innovatieve oplossingen kwamen – niet alleen genegeerd, ze werden ook in een kwaad daglicht gesteld en monddood gemaakt (cancelcultuur). De oude politiek wil geen inmenging van lastige burgers (’wat denken die burgers wel?’) en werkt liever met dubieuze rekenmodellen en peperdure consultingbureaus. Het gevolg is dat heel veel van wat we in ons mooie land hebben opgebouwd door bestuurlijk onbenul is kapot gemaakt.
Nu krijgen we dé kans om het stukken beter te gaan doen. Laten we vier onmisbare vernieuwingen doornemen:
Allereerst moet een nieuwe regering Nederland doen ontworstelen uit de supranationale verdragen die géén rekening houden met de specifieke (on)mogelijkheden van ons propvolle land. Verdragen die fnuikend zijn voor Nederland hadden nooit getekend mogen worden zonder adequate aanpassingen. De asielcrisis kan alleen opgelost worden als de nieuwe regeerploeg het lef heeft die aanpassingen alsnog aan te brengen.
Rondpompcircus
Daarnaast mag het nu wel eens afgelopen zijn met het rondpompcircus. Door ons inkomensafhankelijke premie- en belastingstelsel zijn zaken zó ingewikkeld gemaakt dat niemand dit nog begrijpt. Alle soorten van uitkeringen, toeslagen, kortingen, bijtellingen, teruggaven en subsidies zouden integraal moeten worden vervangen door een pro deo startinkomen plus een gratis zorgpas. De hoogte van het startinkomen garandeert niet alleen bestaanszekerheid, maar geeft óók een sterke prikkel om te werken. Bij werken wordt het startinkomen niet gekort; dat geldt overigens ook bij samenwonen. Zelfactiverend en supersimpel.
Ten derde moet het afgelopen zijn met de maakbaarheidscultuur. Of het nu gaat om het gedrag van het aardse klimaat, van ecosystemen of van onze pluriforme samenleving, met genoeg regels is volgens de oude politiek alles maakbaar. De gigantische verspilling van arbeidsuren (doordat werknemers onzinnige protocollen moeten uitvoeren, stapels paperassen moeten invullen en ellenlange vergaderingen moeten bijwonen) verdwijnt als mensen zich volop met de inhoud van hun werk kunnen bezighouden. Het plezier keert weer terug op de werkvloer.
Belasting op arbeid
Tot slot kan met de bovenstaande vereenvoudigingen ook de belasting op arbeid drastisch worden versimpeld, zodat werken weer gaat lonen. Verschil tussen loonsom en netto-inkomen wordt aanzienlijk kleiner.
Met een nieuwe regeerploeg krijgen Nederlandse belangen weer prioriteit, komt aan de absurde bemoeizucht van de overheid een einde, verdwijnt de verstikkende bureaucratie, worden gebakkenluchtbanen opgedoekt, keert het plezier op de werkvloer terug, wordt de belasting op arbeid supersimpel en gaat werken weer lonen. Leve de kabinetsval!
En niet te vergeten moeten de NGO’s terug in hun hok en afblijven van mijn democratische rechten die ze nu via wrakke wetgeving steeds opnieuw inpalmen. Ontneem hen de subsidies en de gelden die zij via woeker- en kansspelen verkrijgen.
Leve de dictatuur met al hun maffe wetten en bemoeizuchtige maffia bendes.
https://www.businessinsider.nl/1-op-de-3-grote-bedrijven-weet-nog-niet-dat-ze-vanaf-2024-alle-reizen-van-werknemers-moeten-bijhouden-om-de-co2-uitstoot-te-meten/
Trouwens 34 miljard naar klimaat is ook nog met meerderheid goedgekeurd, kan niet op, en de burgers maar leeg persen.
Een landje als een speldenkop met de grootste mond.
ik wist er niet van, Theo,
Nou ja, ik ben dan ook geen groot bedrijf.
Zakelijke fietskilometers … hahaha.
Je bent manager en hebt een fiets van de zaak en je moet noteren hoeveel kilometers je met je vrouw er op uit trekt, om te genieten van de zon en de natuur – wat een status!
“En mijn vrouw noteert precies hoeveel kilometers als ze mijn zakelijke fiets pakt voor de boodschappen … eerlijk waar.”
En dan denken dat je hiermee de CO2-uitstoot in kaart hebt gebracht – nog faker dan fake news.
Ik moet hier zo verschrikkelijk om lachen.
Als ik jou was zou ik dat ook maar doen!
Stelletje bitneukers!
Ik kan maar 1 ding op zeggen, ze weten van gekkigheid niet meer waar ze mee bezig zijn.
Kan nog pijnlijk worden voor al die bedrijven/NGO‘s die vinden dat ze elk jaar naar die klimaatconferenties moeten gaan.
Maak je geen zorgen, daar is al in voorzien:
“45 procent van de bedrijven denkt dat vliegreizen wel moeten worden gerapporteerd, terwijl dit juist weer niet onder de regel valt.”
En niemand die zich afvraagt, laat staan het antwoord weet, hoeveel CO2 het kost om die dienstfietsreizen bij te houden, te controleren en te bewaren.
Ergens in dit land is een belastingambtenaar die deze dienstfietsenreisregeling heeft bedacht, of wellicht ingefluisterd heeft gekregen door een woke NGO. Hoe dan ook, het idee komt in een bespreking op tafel. Collega ambtenaren vinden het wel wat. Een belastingdienstchefambtenaar geeft groen licht. Het wordt verder uitgewerkt en verder besproken in nog een aantal ‘gremia’, overlegtafels, speerpuntgroepen, special teams of hoe die overlegkluppies ook mogen heten.
En geen één ambtenaar die zich afvraagt, laat staan het antwoord weet, hoeveel CO2 het kost om die dienstfietsreizen in te vullen, bij te houden, te controleren en te bewaren!!
Dat is de stand van zaken in Nederland/EU.
Ze heten ’taskforce’.
Johan D,
Daarmee wordt het meteen duidelijk dat het niet om CO2 gaat, maar om controle van de wieg tot het graf.
En waarschijnlijk weet ook niemand waarom je het bij moet houden. Wat gaat ermee gebeuren. Autokilometers en vlieguren kan ik me iets hij voorstellen, want daar kunnen ze heffingen aan koppelen, maar fiets en wandelkilometers?
Bovendien: Hoe gaan ze het controleren?
Dit stukje wat ik net op facebook plaatste en wel vind passen bij dit artikel.
Het is het niveau van Jetten & CO waaraan wij blootgesteld zijn.
Even lachen mensen. lees net een kop in de krant , ‘Nederland stuurt F -16 s naar Roemenië om Oekraïense piloten op te leiden. Ik zie het al helemaal voor me. IK had vroeger vrienden die F-16 piloot waren die dan later in de burgerluchtvaart terechtkwamen. F-16 piloot worden doe je niet even op een regenachtige zondag namiddag zoals onze media u doet geloven . gelukkig maar. En wat gaan ze dan met die F-16 doen trouwens ? ( terwijl ik dit stukje typ is er iemand op de radio die vertelt over konijnen die last hebben van de warmte en wat je eraan kunt doen )
Opleiding tot F-16 Piloot
Als officier vlieger moet je eerst de Militair-Wetenschappelijke Officiersopleiding (MWO) volgen die gemiddeld 4,5 jaar duurt. Vervolgens begin je met de theorie van het vliegen tijdens de Elementaire Militaire Vliegersopleiding (EMVO).
vechten we nu tegen Mongolen of de Russen.
Bert, het niveau van de UKR-vliegers hoeft niet zo hoog te zijn als die van NATO-piloten. De F16’s die NLD gaat leveren voor trainingen zijn afgebeulde F16’s, die in feite zijn afgeschreven, dus als er wat verloren gaan is het niet zo’n kostbare zaak. De grootste kosten zitten hem nu in de maintenance van die kisten. Voor bijvoorbeeld een 300-uurs inspectie is een jachtvliegtuig zo maar een paar maanden uit de roulatie.
Het is oorlog en dan is een middelmatige vlieger nú, meer waard dan een topgun straks. Ik schat in dat de kans op ‘dog fights’ met de Russen niet zo groot is en dat de F16’s voornamelijk voor ‘ground support’ gebruikt gaan worden. Een dog fight levert een enorme belasting op aan het frame van zo’n kist, terwijl deze frames niet bepaald nieuw meer zijn. Het zal me niet verbazen als dit soort manoeuvres zeer beperkt uitgevoerd mogen worden. Ik geef toe dat mijn luchtvaartkennis dateert uit de tijd van de F104, dus enigszins verouderd…
We vechten met mongolen tegen de Russen.
Elke dat negatieve verhalen over Rusland, maar op het slagveld zijn de Russen superieur er vallen tussen de 100 en 800 soldaten per dag de meesten ingehuurd door Oekraïne.
Ook die F16 gaat geen verandering brengen, allereerst kun je in een half jaar geen F16 vliegen, de Russen hebben een veel beter toestel, met betere radar, sneller, wendbaarder een F16 heeft geen schijn van kans.
Waarom hoor je niets meer over de Duitse tanks? En die Amerikaanse tanks? Ze vallen bij bosjes ten prooi aan de Russische drones, soms wel 20 op een dag.
Oekraïne heeft de oorlog al lang verloren, maar wij krijgen in onze nep media te horen dat het bijna gebeurd is met de Russen.
Er kan geen land lid worden van de NAVO… maar ze zijn erg druk om die regel te laten vallen.
Cornelia
Waar haal jij die objectieve informatie? Ik kom niet verder dan Mac Gregor en Ritter.
Het is niet zo moeilijk. Degene die na verloop van tijd de meeste soldaten heeft overgehouden, heeft gewonnen. Rusland lijdt twee keer meer verliezen, maar heeft drie keer zo veel soldaten. Do the math!
Dit is inderdaad wat je de Kremlin State-TV hoort zeggen.
Ik heb een paar partijen een kattebelletje gestuurd: Wilt u mijn stem? Zet dan in uw programme de afschaffing van de klimaatwet.
Ik zou niet te vroeg juichen, GL/PvdA zijn uit hetzelfde hout gesneden en gaan wellicht verder met het nemen van maatregelen als Timmermans, de klimaatdrammer allertijden, lijsttrekker wordt, ingeval deze combinatie zo groot wordt dat zij de premier kunnen leveren. Dan wel dat deze combinatie eisen gaat stellen aan deelname in een kabinet en men vanwege het landsbelang toegeeft aan die eisen, hetgeen GL/PvdA eigenlijk al deden als gedogers van Rutte III en IV.
Bedenk dat Timmermans een rijke fantasie geeft vergelijkbaar met dat van Al Gore. Opvallende overeenkomst: ze wonen beiden in groot uitgevallen huizen, mansions zeg maar, en ze zijn gek op vliegreizen.
Tel daar nog eens bij op dat de klimaatlobby zeer krachtig is en heeft wortelgeschoten bij óók de werkgeversorganisatie waar Ingrid Thijssen aan het roer staat en aandringt op maatregelen de klimaatverandering om te buigen.
Jetten kan nu op vakantie gaan. Gaat hij op de fiets naar Lutjebroek, kamperen. Of pakt hij de auto voor een paar dagreizen ver weg. Of is het het vliegtuig deze keer naar nog verder weg?
Misschien dat iemand het hem kan vragen?